Το ωραίο με την απαισιοδοξία είναι πως είτε αποδεικνύεται ότι είχες δίκιο είτε συμβαίνει να δοκιμάζεις μια ευχάριστη έκπληξη. Στην περίπτωση του Απόστολου Βακάκη, γνωστού… πωλητή απαισιοδοξίας, συνέβησαν και τα δύο.

Από τη μια οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo το 2024 εξέπληξαν ευχάριστα (σ.σ. μια ακόμη φορά) ξεπερνώντας την «ψαλιδισμένη» πρόβλεψη που είχε κάνει ο βιομήχανος της χαράς για ελάχιστη άνοδο 4%, από την άλλη ωστόσο αποδείχθηκε ότι δικαίως τα έβλεπε πιο «μαύρα», αφού το «φιλέτο» του Δεκέμβριου εν πολλοίς χάθηκε.

Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος της Jumbo

Παρότι οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo το 2024 κατέγραψαν νέο υψηλό στα 1,15 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά +6,3% σε σχέση με το 2023, ο Δεκέμβριος, ένας μήνας ορόσημο για τα έσοδα της αλυσίδας μιας και πραγματοποιεί το 28-30% του τζίρου της, δεν πήγε το ίδιο καλά με τις προηγούμενες χρονιές.

Ο τελευταίος μήνας του 2024, έκλεισε για τον όμιλο με ετήσια αύξηση των πωλήσεων μόλις κατά 2%, όταν τον Δεκέμβριο του 2023 η αύξηση των πωλήσεων ήταν στο 9% και τον Δεκέμβριο του 2022 είχαν αυξηθεί κατά 22% επηρεασμένες βεβαίως και από τη λαχτάρα του κόσμου να βγει για ψώνια μετά τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας.

Μάλιστα οι πωλήσεις στην αγορά της Βουλγαρίας, όπου η Jumbo διατηρεί ένα δίκτυο 10 καταστημάτων, σημείωσαν μείωση κατά 4% τον Δεκέμβριο εφέτος σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023, αν και συνολικά για την περσινή χρονιά εμφάνισαν άνοδο της τάξης του 6%.

Αναιμικές ήταν οι επιδόσεις της Jumbo τον Δεκέμβριο του 2024 και στην Κύπρο όπου διατηρεί δίκτυο 6 καταστημάτων, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόλις 1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, ενώ το περσινό έτος έκλεισε με +2% όταν το 2023 είχε κλείσει με +11%.

«Είναι ξεκάθαρο ότι τα ασύμμετρα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα και η αδυναμία παράδοσης προϊόντων εντός των συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων επηρέασαν όλο το έτος και κυρίως τον Δεκέμβριο», επισημαίνει η διοίκηση της Jumbo υπό τον Απόστολο Βακάκη.

Η απόφαση

Πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση, η απόφαση να μην μπουν στα ράφια των καταστημάτων Jumbo προϊόντα με συγκυριακή ή καιροσκοπική αύξηση τιμής λόγω της αναστάτωσης της παγκόσμιας τροφοδοτικής αλυσίδας από το «κλείσιμο του Σουέζ», ήταν σωστή και αποδοτική οδηγώντας σε αύξηση του όγκου των πωλήσεων.

Και η απαισιοδοξία συνεχίζεται…

Και δεν είναι μόνο «η αστάθεια στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή» που συνεχίζονται, ο Απόστολος Βακάκης φέρνει στο προσκήνιο και έναν νέο ιό, καθώς και μια πιθανή νέα δασμολογική πολιτική από τις ΗΠΑ , που προσθέτουν νέα προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο.

«Υπό αυτές τις συνθήκες, κάθε προσπάθεια διατύπωσης προβλέψεων και εκτιμήσεων για την πορεία των μεγεθών της νέας χρονιάς είναι δύσκολη και στερείται φερεγγυότητας. Η διοίκηση του ομίλου Jumbo θεωρεί ότι μία πρώτη εκτίμηση για το 2025, θα ήταν χρήσιμο να δοθεί μετά το πρώτο τετράμηνο», επισημαίνεται.

Νέο υπερκατάστημα στη Ρουμανία το 2025

Για το 2025 στόχος του ομίλου είναι να λειτουργήσει ένα ακόμα υπερκατάστημα στη Ρουμανία.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2024 λειτούργησαν το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα στην πόλη Oradea (Ρουμανία), το νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα στο Βουκουρέστι (Ρουμανία) και το νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα στην Λευκωσία (Κύπρο).

Επιπλέον, επαναλειτούργησαν τα πλήρως ανακαινισμένα υπερκατάστημα Jumbo στην Καρδίτσα και στην Λάρισα που παρέμειναν κλειστά λόγω του πρωτοφανούς πλημμυρικού φαινομένου στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023.

Σημειώνεται ότι την 31η Δεκεμβρίου 2024, ο όμιλος αριθμούσε 88 καταστήματα από τα οποία 53 στην Ελλάδα, 6 στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 19 στη Ρουμανία και τρία ηλεκτρονικά καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία.

Τέλος, μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 39 καταστήματα που φέρουν το σήμα Jumbo, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ).

Διαβάστε ακόμη