Από τους πρώτους στην κατανάλωση φυστικοβούτουρυ είναι οι ΗΠΑ, καθώς πρόκειται για προϊόν, που έγινε διάσημο για τη μοναδική του γεύση, την προσιτή τιμή και την προσαρμοστικότητά του.
Μπορεί να καταναλωθεί μόνο του, να απλωθεί σε ψωμία ή ακόμη να γίνει και ένα επιδόρπιο.
Αυτοί οι παράγοντες και πολλά άλλα ώθησαν την βιομηχανία στα $2 δισ. τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με την Circana, μια εταιρεία ερευνών με έδρα το Σικάγο. Η μακροζωία του φυστικοβούτυρου στις ΗΠΑ συνοψίζεται σε αρκετούς παράγοντες, αλλά ξεκινά με την πρόοδο της τεχνολογίας στις αρχές του 1900 όπου κατέστησε δυνατή η μεταφορά του αλείμματος.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι αγρότες στις νότιες ΗΠΑ άλεθαν τα φιστίκια σε πάστα το 1800 για χρόνια πριν γίνει γνωστή η επιτυχία του προϊόντος.
Η μάρκα, χρησιμοποιώντας ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τον δημιουργό του Skippy, Joseph Rosefield, ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε την υδρογόνωση και έφερε επανάσταση στην αγορά τροφίμων για πάντα. Το Skippy ακολούθησε αμέσως μετά το 1933 και το Jif το 1958. Το Skippy ήταν η κορυφαία μάρκα φυστικοβούτυρου στις ΗΠΑ μέχρι το 1980, τίτλος που τώρα ανήκει στην Jif.
“Ψήφος εμπιστοσύνης” από τους καταναλωτές
Το φυστικοβούτυρο έχει ποσοστό διείσδυσης στα νοικοκυριά 90%, συγκρίσιμο με άλλα βασικά είδη τροφίμων όπως δημητριακά, μπάρες γκρανόλα και ψωμί σάντουιτς, σύμφωνα με τον Matt Smith, Αντιπρόεδρο της Equity Research της Stifel Financial Corp. Η Circana λέει ότι οι τρεις κορυφαίες μάρκες, η Jif της J.M. Smucker Co., η Skippy της Hormel Foods Corp. και η Peter Pan της Post-Holdings κατέχουν τα 2/3 του μεριδίου αγοράς με την Jif στο 39,4%, την Skippy στο 17% και την Peter Pan στο 7%.
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως το Kirkland της Costco και το Target’s Good & Gather, καθώς και εκείνα των Trader Joe’s, Whole Foods και Kroger αποτελούν το 18% της αγοράς, από τον Ιούλιο του 2023.
Ο ηγέτης του μεριδίου, πάντως, η Smucker’s, έφτασε τα $453,4 εκατ. σε καθαρές πωλήσεις στα κέρδη του 4ου τριμήνου. «Τα τελευταία 10 χρόνια οι πωλήσεις της μάρκας από τα $126 εκατ. έφτασαν να ξεπερνούν τα $600 εκατ. ενώ η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις θα φτάσουν το $1 δισ. μέχρι το 2026», δήλωσε ο Smith.
«Υπήρχαν πολλές αναξιοποίητες ευκαιρίες με αυτό το εμπορικό σήμα. Και για εμάς, πραγματικά η Skippy ήταν και παραμένει μια μεγάλη μάρκα», δήλωσε ο Ryan Christofferson, ο ανώτερος διευθυντής για το brand Skippy στην Hormel Foods.
«Το φυστικοβούτυρο είναι κάτι που ήταν πάντα δημοφιλές εδώ και δεκαετίες στους καταναλωτές, αλλά συνεχίζει να αναπτύσσεται όχι μόνο ως προϊόν σε βάζο, αλλά σε νέες μορφές και σε νέα μέρη. Έτσι, οι άνθρωποι σκέφτονται, «πώς μπορώ να βάλω περισσότερο φυστικοβούτυρο σε σνακ, σε επιδόρπια και αλλού όπως σάλτσες μαγειρικής», είπε ο Christofferson.