Από τις αρχές Οκτωβρίου, οι ανησυχίες για το θαλάσσιο εμπόριο εντάθηκαν λόγω της απεργίας των λιμενεργατών σε 36 κρίσιμα λιμάνια κατά μήκος της ανατολικής ακτής και της ακτής του Κόλπου, συμπεριλαμβανομένων βασικών κόμβων όπως το Χιούστον και η Νέα Υόρκη στις ΗΠΑ. Η απεργία, η οποία ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου, προκάλεσε σημαντικές καθυστερήσεις στη φόρτωση και εκφόρτωση πλοίων, με εκτιμώμενο οικονομικό αντίκτυπο έως και 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.

«Η συμφόρηση ήταν την εβδομάδα αυτή ιδιαίτερα σοβαρή για τα πλοία ξηρού φορτίου στο λιμάνι της Νέας Ορλεάνης, όπου η κίνηση αυξήθηκε κατά 190% μηνιαίως και 13% εβδομαδιαίως, επηρεάζοντας περισσότερο τα πλοία Handysize και Supramax» επισημαίνει η Μαρία Μπερτζελέτου αναλύτρια της SIGNAL

«Στην αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, η γραμμή Βραζιλίας-Κίνας παρουσίασε σημάδια εξασθένησης, αν και η αισιοδοξία παραμένει λόγω των θετικών εξελίξεων στην οικονομία της Κίνας, ιδίως στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος.

Οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος στο χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης εκτινάχθηκαν πάνω από τα 110 δολάρια ανά τόνο στην αρχή της εβδομάδας, από 102 δολάρια την προηγούμενη Παρασκευή, τροφοδοτούμενες από τις προσπάθειες της Κίνας να αναζωογονήσει τον προβληματικό τομέα των ακινήτων της» και προςέθεσε:

«Η μείωση της προσφοράς στον Νότιο Ατλαντικό συνεχίζεται. Οι τιμές της Βαλτικής αναζητούν επίσης σταθερότητα, με τις προσδοκίες για ισχυρότερη ζήτηση σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα. Οι ναύλοι για πλοία Capesize για μεταφορές από τη Βραζιλία προς τη Βόρεια Κίνα ήταν λίγο κάτω από 27 δολάρια ανά τόνο, μειωμένοι κατά 4% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά εξακολουθούν να είναι 10% υψηλότεροι από την ίδια περίοδο πέρυσι».

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμη: