Την αντίδραση των μικρών επιχειρήσεων και των επαγγελματιών στις ΗΠΑ προκαλεί η εκβιαστική, όπως λένε, πρόθεση της Google να τους υποχρεώνει να πληρώνουν από την 1η Αυγούστου για τη χρήση εταιρικού email και άλλων εφαρμογών που για μια δεκαετία και πλέον ήταν δωρεάν.
Η Google είπε ότι οι μακροχρόνιοι χρήστες αυτού που αποκαλεί δωρεάν έκδοση παλαιού τύπου G Suite, που περιλαμβάνει email και εφαρμογές όπως τα Έγγραφα και το Ημερολόγιο, έπρεπε να αρχίσουν να πληρώνουν μια μηνιαία χρέωση, συνήθως περί τα έξι δολάρια για κάθε διεύθυνση email επιχείρησης.
Οι επιχειρήσεις που δεν θα μεταβούν οικειοθελώς σε υπηρεσία επί πληρωμή θα μεταφερθούν αυτόματα από τις 27 Ιουνίου. Εάν μάλιστα δεν πληρώσουν μέχρι την 1η Αυγούστου, οι λογαριασμοί τους θα τεθούν σε αναστολή.
Ενώ το κόστος της πληρωμένης υπηρεσίας είναι περισσότερο ενοχλητικό παρά σκληρό οικονομικό χτύπημα, οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που επηρεάζονται από την αλλαγή λένε ότι έχουν απογοητευτεί από τον τρόπο με τον οποίο η Google αντιμετώπισε τη διαδικασία. Δεν μπορούν παρά να αισθάνονται ότι μια γιγάντια εταιρεία με κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων στριμώχνει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις – μερικές από τις πρώτες επιχειρήσεις που χρησιμοποίησαν τις εφαρμογές της Google για τη δουλειά τους – έναντι κάποιων χρημάτων.
«Μου φαίνεται άσκοπα ασήμαντο», λέει στους Τάιμς της Νέας Υόρκης ο Πάτρικ Γκαντ, ιδιοκτήτης του Think It Creative, μιας εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ στην πρωτεύουσα του Καναδά, Οτάβα. «Μπορεί να μη λυπάσαι κάποιον που έλαβε κάτι δωρεάν για μεγάλο χρονικό διάστημα και τώρα του λένε ότι πρέπει να πληρώσει για αυτό, υπήρχε όμως μια υπόσχεση που δόθηκε. Αυτό με οδήγησε να πάρω την απόφαση να πάω με την Google έναντι άλλων εναλλακτικών».
Δωρεάν τέλος
Η απόφαση της Google να χρεώνει τους οργανισμούς που έχουν χρησιμοποιήσει τις εφαρμογές της δωρεάν είναι ένα άλλο παράδειγμα της αναζήτησής της για τρόπους για να αντλήσει περισσότερα χρήματα από την υπάρχουσα επιχείρησή της, παρόμοιο με το πώς μερικές φορές έχει τοποθετήσει τέσσερις διαφημίσεις στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης αντί για τρεις και έχει μπλοκάρει περισσότερες διαφημίσεις σε βίντεο YouTube.
Τα τελευταία χρόνια, η Google έχει πιέσει πιο επιθετικά στην πώληση συνδρομών λογισμικού σε επιχειρήσεις και ανταγωνίζεται πιο άμεσα τη Microsoft, της οποίας τα προγράμματα Word και Excel κυριαρχούν στην αγορά.
Αφού ορισμένοι από τους μακροχρόνιους χρήστες παραπονέθηκαν για τη μετάβαση σε επί πληρωμή υπηρεσία, η αρχική προθεσμία της 1ης Μαΐου αναβλήθηκε. Η Google είπε επίσης ότι τα άτομα που χρησιμοποιούν παλιούς λογαριασμούς για προσωπικούς και όχι επαγγελματικούς λόγους θα μπορούσαν να συνεχίσουν να το κάνουν δωρεάν.
Ωστόσο, ορισμένοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων είπαν ότι καθώς σκέφτονταν αν θα πληρώσουν την Google ή θα εγκαταλείψουν τις υπηρεσίες της, δυσκολεύτηκαν να έρθουν σε επαφή με την υποστήριξη πελατών. Καθώς πλησιάζει η προθεσμία, ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που μίλησαν στους New York Times επέκριναν αυτό που είπαν ότι ήταν συγκεχυμένες και μερικές φορές απρόθυμες επικοινωνίες της Google μαζί τους σχετικά με την αλλαγή της υπηρεσίας.
«Δεν με πειράζει να μας διώξετε», λέει ο Σαμάντ Σατζανλάλ, ιδιοκτήτης της Supreme Equipment Co., η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες λογισμικού και άλλες τεχνολογικές υπηρεσίες στο Μακίνεϊ του Τέξας. «Αλλά μη μας δώσετε μια εξωπραγματική προθεσμία για να πάμε και να βρούμε μια εναλλακτική ενώ ακόμα αποφασίζετε αν θέλετε πραγματικά να μας εκδιώξετε», υπογραμμίζει.