Ανοιχτή άφησε την πόρτα εισόδου στην Αττική Οδό ο αντιπρόεδρος της Intrakat, Δημήτρης Κούτρας, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση.
Είναι άλλωστε και η μοναδική από τις Big 5 που επέλεξε να μη συμμετάσχει στον διαγωνισμό που πραγματοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Να σημειωθεί πως η Intrakat διαθέτει το 13% του αυτοκινητόδρομου Μορέα, κάτι που αυτόματα τη βάζει «εντός» του περιβάλλοντος του διαγωνισμού.
Να θυμίσουμε πως τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι τα παρακάτω:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- GRUPPO FININC – INC SpA
- Ενωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «First Sentier ARK HOLDCO S.a.r.l.»
- Ενωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
- Ενωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD» (όμιλος Κοπελούζος)
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»
Σύμφωνα με τα όσα έχουν ειπωθεί μέχρι σήμερα, στο επόμενο χρονικό διάστημα το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορέσει να προχωρήσει στη δεύτερη φάση του μεγάλου διαγωνισμού που θα είναι η πιο ουσιώδης, καθώς θα μας φέρει στη στιγμή της αλήθειας που θα είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.
Όπως φαίνεται και από την τοποθέτηση των ελληνικών τεχνικών εταιρειών, λόγω της φύσης του διαγωνισμού για τη νέα 25ετή περίοδο παραχώρησης της υφιστάμενης Αττικής Οδού, απευθύνεται λιγότερο σε κατασκευαστικές εταιρείες και περισσότερο σε funds με εξειδίκευση στη διαχείριση υποδομών αλλά και private equity.
Οι ελληνικοί όμιλοι έχουν συμμαχήσει με διαφορετικά funds. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη First Sentier, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και η ΑΒΑΞ με την ADRIAN, ο Κοπελούζος με την MACQUARIE, η Μυτιληναίος με τη Vinci και τη Mobility Partners.
Συνεχίζει το ράλι νέων έργων η Intrakat
Να θυμίσουμε πως η Intrakat φέτος συνεχίζει το μεγάλο μπάσιμο που έχει κάνει στα μεγάλα έργα υποδομών. Είναι προσωρινός ανάδοχος μαζί με την ΤΕΡΝΑ και την ΑΚΤΩΡ στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ στο έργο-ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη, με την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ στο έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, φτάνοντας το ανεκτέλεστό της στα 1,1 δισ. ευρώ, αριθμός-ρεκόρ για την εταιρεία.
Παράλληλα έχει αναλάβει με την Bouygues ως Early Contractor Involvement στον Marina Tower στο Ελληνικό, κάτι που της δίνει το προβάδισμα στην κούρσα για την ανάληψη του κατασκευαστικού αντικειμένου που ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ και που πρόκειται να ξεκινήσει το 2023. Η σχετική απόφαση θα ληφθεί από τη Lamda Development. Πρόσφατα, σε δημοσιογραφική επίσκεψη, ο CEO της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, είχε χαρακτηρίσει «άριστη» τη συνεργασία με το ελληνογαλλικό δίδυμο.
Στα δημόσια έργα η Intrakat έχει υπογράψει σύμβαση κατασκευής με την ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Λάρισα-Βόλος, ενώ είναι θέμα χρόνου και μια δεύτερη υπογραφή με τη σιδηροδρομική εταιρεία για τα έργα β’ φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας.
Αναφορικά με τα δημοσιεύματα που υπήρξαν για την επικείμενη είσοδο στην Intrakat των εφοπλιστών και πρώην βασικών μετόχων στον όμιλο Ελλάκτωρ, Δημήτρη Μπάκου και Ιωάννη Καϋμενάκη, ο αντιπρόεδρος του Ομίλου, Δημήτρης Κούτρας, ήταν σαφής λέγοντας: «Για να τελειώσω με τα δημοσιεύματα, εμείς είμαστε ένα θεσμικό όργανο και σαν Intrakat δεν έχουμε τίποτα να πούμε για αυτά, ούτε κουβέντες κάνουμε. Αυτά θα ανακοινωθούν, αν υπάρχουν κουβέντες, που δεν ξέρω αν υπάρχουν, από εκεί που πρέπει».