«Σαφάρι» στους influencers ξεκινά τις επόμενες εβδομάδες το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο θα πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν στους λογαριασμούς στα social media, με σκοπό την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές τακτικές.
Ο στόχος των ελέγχων είναι διττός:
- Πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία
- Δεύτερον, να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.
Σφίγγει ο κλοιός για influencers που φοροδιαφεύγουν
Παράλληλα, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ξεκινήσει ειδικούς ελέγχους στα εισοδήματα γνωστών Ελλήνων στα social media.
Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός περιπτώσεων φοροδιαφυγής.
Στο στόχαστρο των ελέγχων βρίσκονται τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές, που προκύπτουν από υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση.
Ο… τιμοκατάλογος των influencers – Πόσα χρεώνουν το ένα post
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι influencers λαμβάνουν αμοιβές ανάλογα με τους followers τους:
- Followers έως 100.000: 400 ευρώ ανά post,
- Followers από 100.000 – 500.000: 1.000 έως 5.000 ευρώ ανά post,
- Followers από 500.000 – 1.000.000: 5.000 έως 10.000 ανά post,
- Followers πάνω από 1.000.000: 10.000 και πάνω ευρώ ανά post.
Οι Έλληνες με τους περισσοτέρους followers:
- Άκης Πετρετζίκης: 1.800.000 followers,
- Κώστας Τσιμίκας: 1.800.000 followers,
- Ελένη Μενεγάκη: 1.300.000 followers,
- Ελένη Φουρέιρα: 1.300.000 followers,
- Ανδρέας Γεωργίου: 1.200.000 followers,
- Ιωάννα Τούνη: 1.100.000 followers,
- Αλέξανδρος Κοψιάλης: 1.100.000 followers,
- Αθηνά Οικονομάκου: 1.000.000 followers,
- Φαίη Σκορδά: 1.000.000 followers,
- Κωνσταντίνος Αργυρός: 997.000 followers,
- Σάκης Τανιμανίδης: 995.000 followers,
- Σάκης Ρουβάς: 939.000 followers.