Η πλειοψηφία των καταναλωτών μπορεί να μην καταναλώνει μια vegan διατροφή, ωστόσο η παγκόσμια αγορά ομορφιάς vegan βρίσκεται σε άνοδο, καθώς προβλέπεται να φτάσει τα 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027.

Η vegan αγορά ομορφιάς περιλαμβάνει προϊόντα τα οποία δεν περιέχουν ζωικά συστατικά, καθώς τα μανιτάρια είναι ένα κοινό συστατικό σε προϊόντα αυτής της κατηγορίας ομορφιάς. Φαίνεται πως αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο, ωστόσο η ζήτηση για την συγκεκριμένη αγορά ομορφιάς δείχνει να είναι ισχυρή. Ειδικότερα, τα προϊόντα περιποίησης δέρματος και μακιγιάζ vegan πωλούνται σε εμπόρους λιανικής όπως την Target, την Ulta Beauty και την Sephora καθώς και σε πολυτελείς μπουτίκ ομορφιάς όπως το Bluemercury.

Η Αγορά

Η παγκόσμια αγορά ομορφιάς vegan εκτιμάται σε 15,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και αναμένεται να φτάσει τα 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027, καθώς η αγορά ομορφιάς vegan στις ΗΠΑ εκτιμάται σε 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020. Επίσης, οι διαδικτυακές πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς vegan ξεπέρασαν τα 342 εκατομμύρια δολάρια το 2020 και αυξήθηκαν κατά 83% από το προηγούμενο έτος.

Φαίνεται πως οι καταναλωτές σήμερα είναι εξαιρετικά ενημερωμένοι σχετικά με τις επιπτώσεις που έχουν οι αγορές τους στο περιβάλλον. Επιλέγουν να συνεργάζονται με εταιρείες που ευθυγραμμίζονται με τις δικές τους αξίες, και πολλοί αρνούνται να εξετάσουν το ενδεχόμενο αγοράς από brands που προκαλούν άσκοπα βλάβη στα ζώα ή στον πλανήτη.

Oι Εταιρείες

Η εταιρεία The Ordinary παράγει προϊόντα τα οποία είναι 100% vegan και cruelty free, που σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιούν τα ζώα προκειμένου να δημιουργήσουν τα προϊόντα τους. Γι’ αυτό και η εταιρεία βλέπει μεγαλύτερη ζήτηση για τα προϊόντα vegan. Μετά το άνοιγμα των καταστημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, η γαλλική μάρκα περιποίησης δέρματος Typology παρουσίασε τη μινιμαλιστική μάρκα ομορφιάς vegan τον Φεβρουάριο, η οποία είναι και cruelty free.

Φαίνεται πως οι μάρκες ομορφιάς vegan εμφανίζονται σταδιακά στην αγορά, καθώς επίσης υπάρχει και μια καταναλωτική ζήτηση που αυξάνεται. Οι περισσότεροι καταναλωτές είναι όλο και πιο προσεκτικοί σχετικά με τις αξίες ενός brand και την δέσμευση του για τον πλανήτη, την κατάσταση των ζώων και την υγεία τους. Φαίνεται λοιπόν πως οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε vegan προϊόντα ομορφιάς.

Η αγορά ομορφιάς vegan είναι περισσότερο μια επιλογή τρόπου ζωής παρά μια τάση. Το Bluemercury, μια αλυσίδα αμερικανικών καταστημάτων ομορφιάς, ξεκίνησε τη σειρά vegan skincare M-61 το 2012. Η σειρά vegan δημιουργήθηκε από προϊόντα που αναζητούν περισσότερο οι πελάτες, δηλαδή προϊόντα που δεν περιέχουν επιβλαβή συστατικά.

Σε Ανοδο μετά την πανδημία

Φαίνεται πως παλαιότερα ορισμένες μάρκες ομορφιάς vegan δεν απέδιδαν και δεν είχαν αυξημένες πωλήσεις, ωστόσο τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Για παράδειγμα, η vegan σειρά μακιγιάζ της Bluemercury, Lune + Aster’s Eclipse Mascara είναι η νούμερο ένα μάσκαρα πώλησης. Άλλες μάσκαρες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις που εμφανίζονται στον ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου του καταστήματος περιλαμβάνουν τους Trish McEvoy, Chantecaille, Bobbi Brown και Hourglass.

Οι συνθέσεις και η τεχνολογία που χρησιμοποιούνται προκειμένου να δημιουργηθούν τα vegan προϊόντα είναι απίστευτα προηγμένες και καινοτόμες, καθώς οι πελάτες αναμένουν να μπουν στα καταστήματά γνωρίζοντας ότι οι εταιρείες ομορφιάς έχουν επιμεληθεί με τον καλύτερο τρόπο τα προϊόντα ώστε να είναι αποτελεσματικά για τους καταναλωτές.

Φαίνεται πως οι εταιρείες πρέπει να έχουν μια πλήρη κατανόηση της όλης διαδικασίας που εμπλέκεται στη δημιουργία κάθε συστατικού ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί βήματα που περιλαμβάνουν ζωικά συστατικά. Αξίζει να σημειωθεί πως οι εξελίξεις στην επιστήμη δημιούργησαν νέες δυνατότητες, καθώς φαίνεται πως η υγεία και η ευεξία θα συνεχίσουν να είναι το επίκεντρο, με τα vegan και cruelty free προϊόντα να ελκύουν όλο και περισσότερους καταναλωτές.

Δείτε όλες τις  τελευταίες Ειδήσεις από την  Ελλάδα και τον  Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο  Radar.gr.