Ο γίγαντας της ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz ξεπέρασε τη χρεοκοπία και ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα αγοράσει 100.000 οχήματα Tesla έναντι 4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Επίσης, λίγο αργότερα, δήλωσε ότι η Uber δεσμεύτηκε να νοικιάσει έως και το ήμισυ αυτής της παραγγελίας για τους οδηγούς της.

Για την Hertz είναι σίγουρα μια εντυπωσιακή αγορά που μπορεί να αυξήσει τη φήμη και το κύρος της, ωστόσο, πιο κερδισμένη μπορεί να αναδειχθεί η Tesla. Η εταιρία μπορεί να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα της αγοράς και τους περιορισμούς αποθεμάτων που αντιμετωπίζουν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να κατακτήσει δυνητικά μια αυξανόμενη ομάδα οδηγών που ενδιαφέρονται για EV. Τα EV είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που διαθέτουν ηλεκτρικό κινητήρα αντί για κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επειδή λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια, τα οχήματα δεν εκπέμπουν καυσαέρια.
Η μεγάλη κλίμακα της συμφωνίας είναι πρωτοφανής για τα EV, καθώς δεν είναι σύνηθες οι εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων να προτιμούν ηλεκτρικά οχήματα και αυτό συμβαίνει για συγκεκριμένους λόγους. Ενώ η προσπάθεια για ηλεκτροκίνηση στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το μέλλον του τομέα και πολλοί καταναλωτές επιλέγουν ενεργά τα αυτοκίνητα EV, υπάρχουν ακόμη αρκετοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι διστάζουν να κάνουν την αλλαγή και αυτό διαφαίνεται στην αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων EV. Η ανησυχία για την αυτονομία σχετικά με τις φορτίσεις είναι ο νούμερο ένα λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι θα απέφευγαν ένα ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο EV και, κατ’ επέκταση η ζήτηση μένει σχετικά χαμηλή.

Η πώληση είναι επίσης μια σαφής ένδειξη ότι η Tesla είναι έτοιμη να εκπληρώσει μια μεγάλη παραγγελία Model 3 μέχρι το τέλος του επόμενου έτους. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, στο μεταξύ, μπορεί να έχουν μείνει στάσιμες σε ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο κρατήσεων EV για νέους πελάτες και να έχουν επικεντρωθεί στις λιανικές πωλήσεις προς τους καταναλωτές, χωρίς να πωλούν σε στόλους ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της επακόλουθης έλλειψης αποθεμάτων τσιπ και οχημάτων.

Δυνατότητα δοκιμής για μελλοντικούς αγοραστές

Το πλεονέκτημα δεν είναι μόνο οικονομικό. Σύμφωνα με μια έρευνα που αφορούσε τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, φάνηκε ότι περίπου στο 62% των ερωτηθέντων,με μια θετική εμπειρία ενοικίασης ενός συγκεκριμένου μοντέλου, μπορεί να σκεφτούν να αγοράσουν οι ίδιοι ένα.

Μέχρι τώρα, οι νεοφυείς επιχειρήσεις κάλυπταν σε μεγάλο βαθμό το κενό για όσους ήθελαν να νοικιάσουν ένα EV για την απόδρασή τους. Σε πολλές χώρες όπως η Γερμανία και οι ΗΠΑ, προσφέρεται η επιλογή ενοικίασης ηλεκτρονικών αυτοκινήτων, ενώ και στην Ελλάδα υπάρχουν εταιρίες ενοικίασης που μπορούν να καλύψουν μια τέτοια ζήτηση. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ωστόσο, δεν μπόρεσαν να επωφεληθούν από αυτό το πιθανό ενδιαφέρον των καταναλωτών στην παραδοσιακή αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων.
Η αγορά για τις ενοικιάσεις Tesla στην Hertz θα είναι κατάλληλες και για καταναλωτές που ήθελαν να δοκιμάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα της εταιρίας και ενδεχομένως δυνητικοί αγοραστές. Αυτό είναι μια χρήσιμη διαφήμιση για της Tesla, η οποία δεν χρησιμοποιεί παραδοσιακή διαφήμιση για να πουλήσει τα οχήματά της και δεν έχει αγοράσει καμία τηλεοπτική ή έντυπη διαφήμιση. Αυτή η πώληση, λοιπόν της Tesla στην Hertz την καθιστά κέντρο δοκιμαστικής οδήγησης των ηλεκτρικών οχημάτων της.

Τα πιθανά ρίσκα για την Tesla

Φυσικά, ακόμα και αυτή η κίνηση έρχεται με κάποιο ρίσκο για την Tesla, το οποίο είναι το Model 3 να πέσει θύμα της αντίληψης ότι τα ενοικιαζόμενα οχήματα, και ενδεχομένως τα οχήματα που χρησιμοποιούνται για διαδρομές Uber, έχουν μικρότερη αξία από τα μη ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.

Η Hertz έχει δηλώσει ότι θα προσφέρει μια premium και διαφοροποιημένη εμπειρία ενοικίασης για τα Tesla EV και ότι οι τιμές ενοικίασης θα είναι συγκρίσιμες με το υπάρχον πολυτελές τμήμα της Hertz, γεγονός που υποδηλώνει ότι η εταιρεία θα μπορούσε να διατηρήσει την premium φήμη της. Από την άλλη, τα Teslas που θα κλείνονται μέσω της Uber δεν θα περιορίζονται στην Uber Black, την premium υπηρεσία της, αλλά θα είναι επίσης διαθέσιμα σε όσους κάνουν κράτηση μέσω της UberX, την κλασική εφαρμογή δηλαδή.
Ένα άλλο πιθανό ρίσκο για την Tesla αφορά την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, εάν αυξηθεί ο όγκος των Teslas στους στόλους ενοικίασης. Σύμφωνα με έκθεση, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονταν από στόλους ενοικιάσεων πωλούνταν 9% φθηνότερα στην αγορά μεταχειρισμένων. Αυτό έχει σημασία για την Tesla επειδή αυτά τα 100.000 Model 3 που πωλήθηκαν στην Hertz μπορεί να καταλήξουν τελικά σε δημοπρασία και η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να διακινδυνεύσει τον κορεσμό της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και την υποτίμηση της μάρκας της ή του συγκεκριμένου μοντέλου.

Αυτή η μοναδική παραγγελία πιθανότατα δεν προσφέρει αρκετό αριθμό οχημάτων για να συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά παρ’ όλα αυτά εισάγει μια νέα δυναμική μεταξύ του Tesla Model 3 και της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που δεν υπήρχε προηγουμένως.Ανεξάρτητα από το πώς θα αποδειχθεί η λαϊκή αντίληψη, είναι πιθανό να δούμε παρόμοιες συμφωνίες για παραγγελίες σε επίπεδο στόλου για περισσότερα EV στο μέλλον.