Προκαλεί ίλιγγο το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ειδών πολυτελείας καθώς σύμφωνα με προβλέψεις πρόκειται να φτάσει στα $352,84 δις. έως το 2027 με σύνθετο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4,6% το εξεταζόμενο διάστημα.

Όπως λένε παράγοντες της αγοράς παρά την πανδημία του κορονοϊού που έπληξε το λιανεμπόριο σε μεγάλο βαθμό με κλειστά καταστήματα και παγκόσμιο lockdown οι καταναλωτές βρήκαν «διέξοδο» στα διαδικτυακά ψώνια και κυρίως (λόγω αποταμίευσης και λιγότερων εξόδων) επέλεξαν είδη πολυτελείας από τσάντες και καλλυντικά έως ρούχα, ρολόγια μέχρι κοσμήματα. Από το σύνολο το τμήμα ένδυσης κέρδισε 28,79% σε μερίδιο το 2019.

Η αύξηση της κατανάλωσης πολυτελών αγαθών από πλουσιότερους ανθρώπους παγκοσμίως θα πυροδοτήσει την ανάπτυξη της αγοράς, αναφέρει το Fortune Business Insights, στην έκθεσή του, με τίτλο «Αγορά πολυτελών αγαθών, 2021-2028». Σύμφωνα με τα στοιχεία το 2019 η αγορά ανήλθε σε $316,16 δις. και το 2020 σε $257,26 δις. Όπως λέει η Oxfam International το 2020 έδωσαν το «παρόν» παγκοσμίως 2.153 δισεκατομμυριούχοι. Αυτοί είναι πλουσιότεροι από το σύνολο των $4,6 δις. ανθρώπων συνολικά. Επιπλέον στην πανδημία οι πλούσιοι έγιναν πλουσιότεροι με το Forbes να αναφέρει ότι πάνω από 22.000 δισεκατομμύρια έχουν κερδίσει συνολικά $1,9 τρις το έτος της κρίσης.

Βιώσιμα προϊόντα

Η νέα τάση των βιώσιμων προϊόντων στον κλάδο των ειδών πολυτελείας αφήνει το στίγμα της. Δέρματα φτιαγμένα από φυτά και φρούτα όπως ο ανανάς χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μπουφάν, παπουτσιών και τσαντών αντικαθιστώντας τη χρήση δέρματος από ζώα. Κορυφαίοι κατασκευαστές ειδών πολυτελείας όπως η Prada υπέγραψαν συμφωνία με τον όμιλο Credit Agricola για τη μείωση της χρήσης νερού και ηλεκτρικής ενέργειας. Χρησιμοποιεί ασφαλέστερες πρώτες ύλες για την παραγωγή των προϊόντων της ενώ προωθεί τη χρήση ανακυκλωμένου νάιλον.

Αυτά τα βιώσιμα μέτρα που παίρνουν οι εταιρίες εκτιμάται ότι θα ωφελήσουν μακροπρόθεσμα το περιβάλλον και θα συμβάλλουν στη μείωση της κλιματικής κρίσης σε όλο τον κόσμο. Επομένως, συμπεραίνουν οι αναλυτές αυτές οι φιλικές προς το περιβάλλον πρωτοβουλίες αναμένεται να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη της αγοράς πολυτελών προϊόντων.