Βάρος στην ποιότητα των πελατών της και όχι στην ποσότητα πλέον, αποφάσισε να δώσει η ΔΕΗ. Αυτό προκύπτει από τα «απόνερα» της Γενικής Συνέλευσης και από όσα λέχθηκαν στο περιθώριο των διάφορων συζητήσεων που έγιναν.

Η είδηση όμως είναι πως η ΔΕΗ λειτουργώντας πλέον στην «αρένα» της ανταγωνιστικής αγοράς θα φορτσάρει για να αποσπάσει χιλιάδες πολύ καλούς πελάτες από τους 4-5 βασικούς ανταγωνιστές της  που παράλληλα είναι και καθετοποιημένες εταιρίες.

Βασικό όπλο στη νέα επιλεκτική αλλά πολύ δυναμική εμπορική πολιτική είναι το «εντελώς καινούργιο πρόσωπο»  περίπου 100 καταστημάτων, τα οποία θα μετατραπούν μέχρι το τέλος του 2022 σε «σούπερ μάρκετ» ενεργειακών υπηρεσιών αλλά δεν θα σταθούν εκεί, λειτουργώντας στα πρότυπα της κινητής τηλεφωνίας.

«Θα πρόκειται  για ένα είδος επιχειρηματικής μπουτίκ με νέα υλικοτεχνική υποδομή και σύγχρονη αισθητική σχεδιασμένη από γνωστές αρχιτεκτονικές ομάδες. Για παράδειγμα θα υπάρχουν σε όλα αυτά μικροί και μεγάλοι φορτιστές μπαταριών και για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, μέχρι και ΑΤΜ για πληρωμές και αναλήψεις» μας λέει στέλεχος της ΔΕΗ που ασχολείται ένα χρόνο με το σχεδιασμό αυτό και συνεχίζει: «θα είναι όμως τα καταστήματα και μία κυψέλη υπηρεσιών ενεργειακής αποδοτικότητας αφού πλέον η ΔΕΗ μπορεί να χρηματοδοτεί  προγράμματα  με φωτοβολταϊκά σε κατοικίες ή προγράμματα χρηματοδότησης ανάλογων δραστηριοτήτων. Μάλιστα πολύ σύντομα θα ξεκινήσουμε από τους Αμπελόκηπους και την Καλλιθέα το νέο πρόγραμμα».

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο για την περίοδο 2021-2023 που είχε παρουσιάσει τον περασμένο Δεκέμβριο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Στάσσης, η ΔΕΗ είναι προετοιμασμένη από κάθε άποψη να χάσει περί το 1,4 εκατομμύρια πελάτες. Το 2023 το μερίδιό της στην αγορά θα μειωθεί στο 54% από σχεδόν 70% που ήταν πέρυσι.

«Η ΔΕΗ θα χάσει μερίδιο, θα φτάσουμε στο 50% από 70% αλλά σκοπεύουμε να κρατήσουμε τους καλούς πελάτες» είπε ο κ.Στάσσης εξηγώντας περαιτέρω ότι «μία ανταγωνιστική αγορά δεν μπορεί να λειτουργεί με τον κύριο παίκτη να κατέχει το 70% της προμήθειας».

Η ΔΕΗ θα βγάλει σε κυκλοφορία  νέα προϊόντα για μεγάλους και σοβαρούς  επιχειρηματικούς πελάτες, που φυσικά είναι και καλοπληρωτές, αλλά επίσης θα ρίξει στην αγορά νέα πακέτα  υπηρεσιών  ενέργειας  γενικότερα (και όχι μόνο το φυσικό αέριο στο οποίο επίσης έχει επεκταθεί) ώστε επιλεκτικά να απευθύνεται σε αξιόπιστους μεγάλους, μικρούς και μεσαίους πελάτες.

Ήδη έχει εκπονηθεί και μπει σε λειτουργία αναλυτική βάση δεδομένων με ένα τεράστιο Μητρώο Πελατών που περιλαμβάνει 7.500.000 πελάτες, επιχειρήσεις και νοικοκυριά τα οποία και βαθμολογεί σε τέσσερις κατηγορίες από Α έως Δ.

Στην κατηγορία Α που είναι οι αξιόπιστοι και καλοπληρωτές θα προσπαθήσει να κρατήσει αυτούς που έχει αλλά και να διεκδικήσει όλους τους υπόλοιπους, περίπου 500.000 πελάτες κάθε κατηγορίας.

Για την κατηγορία Δ όπου εντάσσονται οι συστηματικοί μπαταχτσήδες αλλά και χιλιάδες χρεοκοπημένες επιχειρήσεις, η ΔΕΗ δεν θα δείξει ενδιαφέρον.