Όπως γράφαμε πριν 5 ημέρες, από το  2020, υπήρχαν αναφορές καταναλωτών στη ΡΑΕ που μιλούσαν για «φουσκωμένους λογαριασμούς, τόσο στη Μέση όσο και στη Χαμηλή Τάση, απόρροια της ενεργοποίησης της ρήτρας Χονδρεμπορικής Τιμής που προβλέπουν οι συμβάσεις όλων ανεξαιρέτως των εναλλακτικών παρόχων».

Η ΔΕΗ σχεδόν καθ’ υποχρέωση ενεργοποίησε το  Μάιο την ρήτρα ρύπων CO2 που περιλαμβάνουν οι δικές της συμβάσεις, εντούτοις η ΡΑΕ την κάλεσε πρώτη-πρώτη για  εξηγήσεις και διαπραγμάτευση με την αιτιολογία πως «είναι με διαφορά ο μεγαλύτερος πάροχος».

Η ΔΕΗ προσήλθε τάχιστα αλλά τα στελέχη της μουρμούριζαν: «το θέμα είναι εάν η ΡΑΕ θα δείξει την ίδια σπουδή και με τους ανταγωνιστές παρόχους, κυρίως τους καθετοποιημένους».

Να λοιπόν που όπως μαθαίνω οι μουρμούρες των στελεχών της  ΔΕΗ έπιασαν τόπο και τώρα καλούνται οι ιδιώτες προμηθευτές.

Ενας-ένας παίρνουν ραβασάκια  με σειρά ερωτημάτων για τις ρήτρες που περιέχουν οι συμβάσεις τους, τους όρους τους, τις επιπτώσεις τους στους καταναλωτές και τα παράπονα που δέχονται.

Ολοι οι καθετοποιημένοι πάροχοι θα δώσουν  στοιχεία για  το 2020 και  το 2021, ώστε  η Αρχή να φτάσει σε συμπεράσματα.

«Στόχος μας να ξεκινήσουμε μαζική αξιολόγηση από τις 21 Ιουνίου και μετά, να πάμε σε  συναντήσεις για να δούμε  αν υπάρχουν παρατυπίες, παραπλάνηση των καταναλωτών, αν χρειάζεται να ληφθούν μέτρα και ποια» μας λέει κορυφαίο μέλος της ΡΑΕ και συνεχίζει: «θέλουμε να καθιερωθεί στην αγορά μια γραμμή ενιαίων κανόνων όσον αφορά τα  όρια, βάσει των οποίων ενεργοποιούνται οι ρήτρες, μαζί με μεγαλύτερη διαφάνεια στις συμβάσεις, προκειμένου ο καταναλωτής να καταλαβαίνει καλύτερα τι υπογράφει».

Τον  Ιούλιο, η Αρχή θα βγάλει αυτή την πρόταση σε δημόσια διαβούλευση ώστε τον Σεπτέμβριο να ανακοινώσει το νέο πλαίσιο κανόνων για τις ρήτρες, οι οποίες τόσες πολλές καταγγελίες έχουν προκαλέσει τον τελευταίο χρόνο από καταναλωτές στη Μέση και Χαμηλή Τάση που διαμαρτύρονται για ασαφείς όρους και παραπλάνηση.