Είναι παγκοσμίως γνωστός για τα ανδρικά του κοστούμια και τη διακόσμηση πολλών ξενοδοχείων. Το 1975, ο Τζόρτζιο Αρμάνι ιδρύει την Giorgio Armani S.p.A. στο Μιλάνο, μαζί με τον αρχιτέκτονα Sergio Galeotti. Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, παρουσιάζει την πρώτη του κολεξιόν «άνοιξη-καλοκαίρι» για άντρες, ενώ παράγει μια αντίστοιχη και για γυναίκες.
Ο 86χρονος πλέον, Τζόρτζιο Αρμάνι, θεωρείται ένας από τους πλέον επιτυχημένους σχεδιαστές της Ιταλίας, με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά το 1,5 δισ. δολάρια. Η δε προσωπική του περιουσία, μέχρι το 2011, εκτιμάται στα 7 δισ. δολάρια.
Προσωπική ζωή
Παρά τη μεγάλη επιτυχία του, ο Armani παραμένει σεμνός για τις προσπάθειές του. «Μου αρέσει η ιδέα να χτίσω αυτήν την όμορφη αυτοκρατορία, αλλά ακόμα μου αρέσει να σκέφτομαι τον εαυτό μου ως το σταθερό αγόρι», είχε στο WWD. Αρκετά μέλη της οικογένειας εργάζονται γι ‘αυτόν σε αυτήν την τεράστια επιχείρηση. Η αδερφή του Rosanna εργάζεται στο Armani όπως και οι δύο ανιψιές του, η Silvana και η Roberta.
Εκεί, έπειτα από δύο χρόνια σπουδών στην Ιατρική Σχολή, αρχίζει να εργάζεται ως διακοσμητής βιτρινών στην ιταλική αλυσίδα πολυκαταστημάτων «La Rinascente» δίχως, ωστόσο, να γνωρίζει ότι θα χρειαστεί να περιμένει έως το 1964 για να αρχίσει να ασχολείται ουσιαστικά με την τέχνη του.
Μυήθηκε στα μυστήρια και τα μυστικά της υψηλής ραπτικής χάρη σε έναν άλλο επιφανή εκπρόσωπο της ιταλικής μόδας, τον Νίνο Τσερούτι ο οποίος ζήτησε από τον Τζόρτζιο να προτείνει «μια νέα εικόνα του άνδρα».
Η απάντηση του Αρμάνι ήταν ένα από τα πιο διαχρονικά δημιουργήματά του, το θρυλικό, πλέον, αποδομημένο σακάκι, μια «χαμηλόφωνη επανάσταση» κατά τον ίδιο.
Έχοντας αισθανθεί το πάθος του για τη μόδα, αποφασίζει να θέσει το ταλέντο του στην υπηρεσία και των γυναικών και μια δεκαετία μετά, το 1975, έχοντας στο πλευρό του τον Σέρτζιο Γκαλεότι, δεξί του χέρι και σύντροφο ζωής έως το 1985, ιδρύει την Giorgio Armani, την εταιρεία στην οποία εξακολουθεί να προεδρεύει, να διευθύνει και, πάνω απ’ όλα, να δημιουργεί.
«Αντίθετα στο ρεύμα – εγώ επέλεξα να αφαιρέσω αντί να προσθέσω, να προσφέρω μια γοητεία λιγότερο αυστηρή για τον άνδρα και λιγότερο επιτηδευμένη για τη γυναίκα διατηρώντας, ωστόσο, την κομψότητα και τη λεπτότητα».
Το πέρασμα στο Χόλιγουντ
Ο Αρμάνι παρουσιάζεται ως ο κατεξοχήν εκπρόσωπος του αποκαλούμενου «power dressing», της κύριας στιλιστικής επιλογής μεταξύ των δυναμικών και άκρως φιλόδοξων εργαζόμενων, ανδρών και γυναικών, της δεκαετίας του 1980.
Αλλά αυτό δεν το εμποδίζει να πάει για ακόμη μια φορά ενάντια στο ρεύμα και να λανσάρει, το 1981, την Emporio Armani, μια νέα σειρά ρούχων σχεδιασμένη ειδικά για νέους, τις βασικές γραμμές της οποίας ο Αρμάνι στιλιζάρισε, αποκαλύπτει ο ίδιος, μιλώντας στο τηλέφωνο.
Την ίδια περίοδο εισέρχεται και στα πλατό του Χόλιγουντ και αποτυπώνει το ιδιότυπο στιλ του στο συλλογικό φαντασιακό ντύνοντας τον Ρίτσαρντ Γκιρ στην ταινία «Επάγγελμα Ζιγκολό» και ξεκινώντας με αυτόν τον τρόπο μια μοναδική πορεία και στον κόσμο του κινηματογράφου.
Σήμερα ο Αρμάνι εξακολουθεί να δοκιμάζει, να προκαλεί και να επιτυγχάνει. Την τελευταία δεκαετία κατάφερε να εδραιωθεί στην κορυφή της υψηλής ραπτικής μέσω της σειράς Armani Privé. Αλλά ο ίδιος δηλώνει πως βρίσκει μεγαλύτερη ευχαρίστηση ντύνοντας τους κοινούς ανθρώπους.
Αρνείται τον τίτλο του καλλιτέχνη και δηλώνει απλά ένας στιλίστας, προσδιορίζοντας, ωστόσο ότι «ο στιλίστας είναι, με την κυριολεκτική σημασία, ένας δημιουργός στιλ. Πράγματι, δημιούργησα ένα στιλ ζωής».
Ο Armani επέκτεινε τις δραστηριότητές του, ανοίγοντας το πρώτο του εστιατόριο το 1989. Αγόρασε επίσης τον κατασκευαστή ρούχων Simint S.p.A. και μετοχές σε άλλες επιχειρήσεις.
Ούτε καν νομικά προβλήματα θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την ορμή του Αρμάνι. Ελήφθη μόνο ποινή με αναστολή το 1996, αφού ορκίστηκε ένοχος για δωροδοκία Ιταλών φορολογικών υπαλλήλων το 1989 και το 1990.
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1990, η Armani είχε πάνω από 200 καταστήματα παγκοσμίως και ετήσιες πωλήσεις περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η εταιρεία του συνέχισε να προσθέτει στις προσφορές προϊόντων της, επεκτείνοντας στην αγορά οικιακών αγαθών και εκδόσεις βιβλίων.
Το 2005 ο Armani έκανε την πρώτη του σειρά υψηλής ραπτικής. Ξεκίνησε αυτήν την επιχείρηση υψηλού επιπέδου επειδή του άρεσε η πρόκληση.
Σήμερα, η συγκεκριμένη μάρκα βρίσκεται σε μεγάλα πολυκαταστήματα σε όλο τον κόσμο, μαζί με 500 αποκλειστικά καταστήματα λιανικής.
Τα ξενοδοχεία έχουν γίνει το τελευταίο εγχείρημα της Armani. Το 2010 άνοιξε το πρώτο του ξενοδοχείο στο Ντουμπάι και ένα άλλο αναμένεται να ανοίξει στο Μιλάνο. Φαίνεται ότι ο Armani έχει σχεδόν αξιοποιήσει κάθε διαθέσιμη σχεδιαστική ευκαιρία σε αυτό το σημείο στην καριέρα του.
Η εμπορική προώθηση αυτών των προϊόντων έγινε με τις παρακάτω μάρκες, από τις πιο ακριβές μέχρι τις πιο προσιτές:
Giorgio Armani Privé,
Giorgio Armani,
Emporio Armani,
EA7 | Emporio Armani,
Armani Collezioni,
AJ | Armani Jeans,
Armani Junior, AX | Armani Exchange
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα υποστήριξης της κοινότητάς του Armani ήταν η έγκαιρη αντίδρασή του στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης της πανδημίας του κοροναϊού.
Ο Όμιλος Armani όχι μόνο έχει κάνει ουσιαστικές δωρεές σε μερικά από τα πιο μεγάλα ιταλικά νοσοκομεία, αλλά έχει επίσης μετατρέψει όλα τα ιταλικά εργοστάσια, ώστε να παράγουν προστατευτικές στολές μιας χρήσης για τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας που δίνουν μάχη για την αντιμετώπιση της COVID-19.