ΑΓΟΡΕΣ

Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας που τα πήγε καλύτερα το 2022 δεν έχει καμία σχέση με EVs

Η φετινή χρονιά δεν είχε να κάνει με το ποια μετοχή κατασκευαστή αυτοκινήτων είχε την καλύτερη απόδοση, αλλά ποια από αυτές κατάφερε να ξεφύγει από τις χειρότερες πιέσεις πωλήσεων του έτους.

Η φετινή χρονιά δεν είχε να κάνει με το ποια μετοχή κατασκευαστή αυτοκινήτων είχε την καλύτερη απόδοση, αλλά ποια από αυτές κατάφερε να ξεφύγει από τις χειρότερες πιέσεις πωλήσεων του έτους.

Μετά τη σημαντική αύξηση των αποθεμάτων αυτοκινήτων το 2021, η φετινή χρονιά αποδείχτηκε τρομακτική με τη φούσκα εκκίνησης EV να σκάει, τα χαμηλά αποθέματα οχημάτων και τα αυξανόμενα επιτόκια. Και αυτά ήρθαν να προστεθούν στους φόβους για ύφεση και συνολική «καταστροφή της ζήτησης» για τις πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πολλές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είχαν καλή οικονομική απόδοση φέτος, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τις εξωτερικές οικονομικές ανησυχίες ότι οι πιο κερδοφόρες μέρες τους μπορεί να είναι πίσω τους.

Ο δείκτης FactSet Automotive Index, ο οποίος περιλαμβάνει αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες ανταλλακτικών, έχει μειωθεί περίπου 38% μέχρι στιγμής φέτος, με βάση το κλείσιμο της Τρίτης. Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι νεοσύστατες εταιρείες EV παρουσίασαν διψήφια πτώση φέτος – αντισταθμίζοντας εν μέρει ή πλήρως τα κέρδη τους το 2021.

Πολλές υποσχόμενες νεοφυείς επιχειρήσεις EV ήταν από τους μεγαλύτερους χαμένους, καθώς ορισμένες αντιμετώπισαν προβλήματα κεφαλαίου ή δεν μπορούσαν να κλιμακώσουν την παραγωγή όσο γρήγορα αναμενόταν.

Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες μπόρεσαν να μετριάσουν τις πτώσεις των μετοχών τους καλύτερα από τις νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων.

Αλλά οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής – η General Motors και Ford Motor– και οι δύο σημείωσαν πτώση άνω του 40%, αποκλείοντας κάθε έκπληξη για το τέλος του έτους.

Άλλες όπως η Stellantis, Nissan, Toyota και Volkswagen έχουν μειωθεί περισσότερο από 25%.

Νικήτρια η Ferrari χάνοντας λιγότερο

Η αυτοκινητοβιομηχανία με τη μικρότερη πτώση ήταν η Ferrari, η οποία από έτος μέχρι σήμερα έχει υποχωρήσει μόνο κατά περίπου 18% – καθιστώντας την τη μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις καλύτερες επιδόσεις της χρονιάς.

Η κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών δεν μοιάζει με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς αναμένεται να πουλήσει περίπου 13.000 από τα σπορ αυτοκίνητά του που μοιάζουν με κοσμήματα μέχρι το τέλος του έτους – λιγότερα από αυτά που πουλάνε κολοσσοί όπως η General Motors σε μια μέρα.

Αλλά αυτά τα πολυπόθητα αυτοκίνητα βγαίνουν στην πόρτα με μέση τιμή πώλησης περίπου $322.000 το καθένα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του FactSet. Ακόμη και σε αυτές τις τιμές, η λίστα αναμονής για μια Ferrari είναι μεγάλη.

Διαβάστε ακόμη: