Η McDonald’s, μια από τις πιο γνωστές αλυσίδες γρήγορου φαγητού, βρίσκεται σε μια συνεχή προσπάθεια να ανανεώσει τη δημόσια εικόνα της και να επανασυνδεθεί με νεότερους θαυμαστές. Τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν σημειωθεί σημαντικές κινήσεις που οδήγησαν σε αυτήν τη μεταμόρφωση, σύμφωνα με τον Τάρικ Χασάν, υπεύθυνο μάρκετινγκ και εμπειρίας πελατών της εταιρείας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπήρξε μια απώλεια σύνδεσης της εταιρείας με τους πελάτες της, καθώς η McDonald’s έχασε τον αυθεντικό της χαρακτήρα στη λαϊκή κουλτούρα. Γι’ αυτόν το λόγο, ξεκίνησε μια εκτεταμένη έρευνα για να κατανοήσει καλύτερα τι επιθυμούν οι θαυμαστές της εταιρείας που οδήγησε στη δημιουργία της καμπάνιας των αγαπημένων παραγγελιών, όπου διάσημοι καλλιτέχνες παρουσίαζαν τις προτιμήσεις τους στο μενού της αλυσίδας.
Το 2019, η συνεργασία της McDonald’s με τον ράπερ Τράβις Σκοτ απέδειξε την επιτυχία αυτής της προσέγγισης, καθώς προκάλεσε ακόμα και έλλειψη του δημοφιλούς Quarter Pounder της αλυσίδας. Αυτός ο συνδυασμός καλλιτέχνη και brand έδωσε νέα δυναμική στην εταιρεία, ενώ ο Χασάν προσπάθησε ενεργά να εντάξει το brand στην παγκόσμια λαϊκή κουλτούρα.
Μια από τις σημαντικές στιγμές για τη McDonald’s ήταν ένα tweet το 2020, που ενέπνευσε μια νέα προσπάθεια της εταιρείας. Το tweet αυτό αναφερόταν στη νοσταλγία γύρω από τα Happy Meals της εταιρείας, δημιουργώντας ένα νέο νόστιμο προϊόν: το Happy Meal για ενήλικες. Αυτή η πρωτοποριακή κίνηση, σε συνεργασία με τη μάρκα streetwear Cactus Plant Flea Market, αναδείχθηκε ως μια πολιτιστική αλλαγή για την εταιρεία.
Όπως μεταδίδει το CNBC, η αντίδραση του κοινού ήταν εντυπωσιακή, με το κουτί Happy Meal για ενήλικες να εξαντλείται γρήγορα και πλαστικά παιχνίδια από το κουτί να πωλούνται σε υψηλές τιμές στο eBay. Αυτή η στροφή προς την ποπ κουλτούρα και τη συνεργασία με εταιρείες ρούχων όπως η Palace και η Cactus Plant Flea Market έχει ανοίξει νέους δρόμους για την εταιρεία.
Η προσέγγιση της McDonald’s σε αυτές τις συνεργασίες δεν αποτελεί μόνο προώθηση προϊόντων, αλλά μια προσπάθεια να δημιουργήσει μια αίσθηση επείγοντος και να εισέλθει στην παγκόσμια ποπ κουλτούρα με πιο πρωτοποριακό τρόπο. Αυτή η κίνηση έχει φέρει αξιοσημείωτα αποτελέσματα, καθώς τα προϊόντα συλλογής της εταιρείας έχουν γίνει αντικείμενα πόθου και συλλεκτικές κυκλοφορίες.
Η McDonald’s συνεχίζει να εξερευνά νέους τρόπους να συνδυάσει το brand της με τις τάσεις της ποπ κουλτούρας, δημιουργώντας έναν πιο προσιτό και συναρπαστικό κόσμο για τους θαυμαστές της. Ο Χασάν περιγράφει αυτήν την πορεία ως μια πολιτιστική μεταμόρφωση για την εταιρεία, μια προσπάθεια να είναι περισσότερο σαν ένα «κέντρο πολιτισμού» παρά ένα συνηθισμένο εστιατόριο γρήγορου φαγητού.