Η Mastercard προβαίνει σε μια κίνηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ευρύτερη χρήση του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων ως πληρωμή για αγορές λιανικής. Συνεργάζεται με την πλατφόρμα ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων Bakkt για να ενεργοποιήσει την υπηρεσία crypto-as-a-service, η οποία θα παρέχει στους λιανοπωλητές και σε άλλες επιχειρήσεις του δικτύου της Mastercard γρήγορη, βασισμένη στο cloud πρόσβαση σε δυνατότητες κρυπτονομισμάτων.

Bitcoin

Το Bitcoin είναι ένα σχεδόν ανώνυμο, αποκεντρωμένο, ομότιμο διαδικτυακό νόμισμα που βασίζεται στην τεχνολογία blockchain, το οποίο έχει αναπτυχθεί ως αποδεκτή μορφή πληρωμής λιανικής πώλησης από εμπόρους λιανικής πώληση.

Τo blockchain χρησιμεύει ως ένα ενιαίο λογιστικό βιβλίο σε πραγματικό χρόνο που επαληθεύει όλες τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται στο δίκτυο blockchain.
Οι συνεργάτες υπηρεσιών κρυπτονομισμάτων της Mastercard θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη νέα υπηρεσία για να προσφέρουν λύσεις κρυπτονομισμάτων. Αυτές θα περιλαμβάνουν εργαλεία που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να αγοράζουν, να πωλούν και να κατέχουν περιουσιακά στοιχεία κρυπτονομισμάτων μέσω ψηφιακών πορτοφολιών, καθώς και βελτιωμένη έκδοση επώνυμων χρεωστικών και πιστωτικών καρτών κρυπτονομισμάτων.

Η Mastercard θα ενσωματώσει επίσης δυνατότητες κρυπτονομισμάτων στις λύσεις επιβράβευσης, επιτρέποντας στους συνεργάτες της να προσφέρουν κρυπτονομίσματα ως ανταμοιβές και να ενσωματώσουν πόντους επιβράβευσης και άλλα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν και να ξοδεύουν ανταμοιβές σε κρυπτονόμισμα αντί των παραδοσιακών πόντων επιβράβευσης, καθώς και να μετατρέπουν απρόσκοπτα τα κρυπτονομίσματα που κατέχουν για να πληρώνουν για αγορές.

Το κρυπτονόμισμα, ιδίως το bitcoin, γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές μέσο ψηφιακής πληρωμής για αγορές λιανικής πώλησης, ακόμα και στον τομέα της μόδας όπου πραγματοποιήθηκε μια πρώτη εισαγωγή. Οι δύο μεγαλύτεροι λιανοπωλητές των ΗΠΑ, το Amazon και η Walmart, επιδεικνύουν επίσης ενδιαφέρον για τα κρυπτονομίσματα, συμπεριλαμβανομένου του bitcoin, προσλαμβάνοντας ειδικούς στον τομέα. Ακόμα και το Facebook συζητά τη δική του πιθανή είσοδο στον χώρο του bitcoin από το 2019.

Το μέλλον των κρυπτονομισάτων ως κύριας μορφής πληρωμής λιανικής πώλησης φαντάζει φιλόδοξο όμως είναι ακόμη αβέβαιο. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να εξετάσουν οι λιανοπωλητές όταν αποφασίζουν αν θέλουν να συμμετάσχουν στην επανάσταση του bitcoin.
Ένας από τους παράγοντες αβεβαιότητας για τα κρυπτονομίσματα είναι ότι, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, είναι αποκεντρωμένα. Αυτό σημαίνει ότι η αξία τους δεν συνδέεται με κάποιο συγκεκριμένο απόθεμα περιουσιακών στοιχείων ή κυβερνητική υποστήριξη, σε αντίθεση με τα εθνικά νομίσματα. Έτσι, οι απότομες διακυμάνσεις της αξίας τους ως απάντηση σε διάφορες εξελίξεις υποδηλώνουν ότι η σταθερότητα θα μπορούσε να αποτελέσει ζήτημα.

Πάντως, η Mastercard έχει ξεκινήσει αρκετές άλλες πρωτοβουλίες για κρυπτονομίσματα. Αυτές περιλαμβάνουν την εξαγορά της πλατφόρμας ασφάλειας δεδομένων CipherTrace, συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες κρυπτονομισμάτων και τη δημιουργία νέων πλατφορμών για τη δοκιμή και την υποστήριξη ψηφιακών νομισμάτων κεντρικών τραπεζών.

PayPal

Επιπλέον, και το PayPal έχει αποκτήσει μια startup κρυπτονομισμάτων, ενώ ανακοίνωσε ότι επιτρέπει στους χρήστες της να αγοράζουν πέντε φορές περισσότερα κρυπτονομίσματα από ό, τι στο παρελθόν.

Καθώς οι μάρκες και οι έμποροι επιδιώκουν να απευθυνθούν στους νεότερους καταναλωτές και τις προτιμήσεις τους στις συναλλαγές, αυτές οι νέες προσφορές που αφορούν τα κρυπτονομίσματα αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση για ευελιξία κρυπτογράφησης, πληρωμών και ανταμοιβών.