Σάλο είχε προκαλέσει πριν από μερικούς μήνες η απόφαση της Nike να διακόψει τη συνεργασία της με δεκάδες ελληνικά μαγαζιά, καθώς η στρατηγική της εταιρείας παγκοσμίως στρεφόταν προς τις πωλήσεις μέσω των δικών της καταστημάτων και του online store της. Όμως όπως φαίνεται, η Nike δεν ήταν μοναδική περίπτωση.
Μεγάλα brands όπως Adidas, Crocs και Ralph Lauren μειώνουν τον αριθμό των καταστημάτων με τα οποία συνεργάζονται σε όλο τον κόσμο, αφήνοντας μικρομάγαζα αλλά και μικρές αλυσίδες καταστημάτων χωρίς μερικές από τις πιο διάσημες μάρκες που προσελκύουν το καταναλωτικό κοινό.
Σύμφωνα με το CNN, επιθυμία των brands είναι οι καταναλωτές να αγοράζουν απευθείας μέσω των δικών τους καναλιών πώλησης ή μιας μικρής ομάδας συνεργατών χονδρικής.
Αυτή η στροφή στο εμπόριο διεθνώς σημαίνει ότι οι αγοραστές θα βρίσκουν τα αγαπημένα τους brands σε λιγότερα μέρη, ενώ οι λιανέμποροι θα αντιμετωπίσουν σοβαρές πιέσεις, καθώς θα χάσουν μεγάλα brands από τα ράφια τους.
Πουλώντας απευθείας στον καταναλωτή, οι εταιρείες αυτές βγάζουν περισσότερα χρήματα, ελέγχουν καλύτερα τις τιμές λιανικής αλλά και παρουσιάζουν τα προϊόντα τους ακριβώς με τον τρόπο που θέλουν. Έχουν επίσης τη δύναμη να σταματήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις, οι οποίες αποδυναμώνουν το brand και την τιμολογιακή ισχύ τους.
«Μας ενδιαφέρουν λιγότερο οι μικροί παίκτες που δεν έχουν πολύ καλά επίπεδα εξυπηρέτησης ή ιδιαίτερα στάνταρ στα καταστήματά τους», είπε ο CEO της Crocs, Andrew Rees, σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές τον Απρίλιο.
Οι στρατηγικές αυτές είχαν αρχίσει να εφαρμόζονται πριν από την πανδημία, αλλά επιταχύνθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια.
«Ακόμα και εάν τα brands δεν εστίαζαν πολύ στις απευθείας πωλήσεις προ-κορωνοϊού, τώρα το κάνουν», λέει η αναλύτρια της B. Riley Securities, Susan Anderson.
Οι εταιρείες χρησιμοποίησαν την πανδημία για να επιταχύνουν τα σχέδιά τους για πωλήσεις μέσω των δικών τους καναλιών, ειδικά του online. Αρχικά, τα online stores ήταν η μοναδική επιλογή που είχαν οι καταναλωτές μέσα στην καραντίνα, αλλά και όταν τα μαγαζιά άνοιξαν, με τα αποθέματα σε χαμηλά επίπεδα, οι περισσότερες εταιρείες προμήθευαν με προτεραιότητα τα δικά τους καταστήματα, έναντι των συνεργατών τους στη χονδρική.
Brands όπως τα Under Armour και Ralph Lauren, για παράδειγμα, μείωσαν τις αποστολές προϊόντων τους προς discount καταστήματα όπως τα T.J. Maxx στην αμερικανική αγορά.