Σχέδιο λειτουργίας των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) εντός του χώρου των σούπερ μάρκετ, γνωστό ως μοντέλο «shop in shop», φαίνεται να βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο.

Το σχέδιο στοχεύει στη μείωση του λειτουργικού κόστους των ΕΛΤΑ και στην αποφυγή κλεισίματος κάποιων καταστημάτων στην επαρχία, μέσω της συνεκμετάλλευσης χώρων.

Τα σούπερ μάρκετ εμφανίζονται ως εναλλακτική λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται με την κατάργηση δεκάδων καταστημάτων των ΕΛΤΑ, με την Ένωσή τους να προτείνει ένα σχέδιο για την επόμενη ημέρα, συμβάλλοντας στην εξυγίανση της θυγατρικής του Υπερταμείου εταιρείας.

Εάν επιβεβαιωθεί η εξέλιξη αυτή θα έχει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον για την επόμενη ημέρα των Ελληνικών Ταχυδρομείων και θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τον χαρακτήρα τους.

Στόχος της νέας διοίκησης είναι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) να διατηρήσουν τον κοινωνικό τους ρόλο και ταυτόχρονα να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους μέσα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον, την ίδια ώρα που εξακολουθούν να διαθέτουν το μεγαλύτερο δίκτυο της χώρας, καθώς η εποχή απαιτεί νέα προσέγγιση.

Tα σούπερ μάρκετ, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Χριστίνα Χαλκιαδάκη, επικεφαλής της αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Κρήτης, στην οποία διατηρεί 60% των μετοχών ο Σκλαβενίτης και 40% η οικογένεια Χαλκιαδάκη, είναι κρίσιμη κοινωνική μηχανή, που λειτουργεί αθόρυβα εκεί όπου το κράτος συχνά δεν φτάνει.

Η ίδια υπενθύμισε ότι ήδη τα σούπερ μάρκετ παρέχουν υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των πολιτών όχι κατ’ ανάγκην των καταναλωτών τους: πληρωμή λογαριασμών, ανακύκλωση, ηλεκτροκίνηση, παραλαβή δεμάτων κ.ά. Το μοντέλο «shop in shop» δεν θα μπορούσε να αλλάξει μόνο τον τρόπο λειτουργίας των ΕΛΤΑ αλλά και τον ρόλο των επιχειρήσεων που συμμετέχουν, αναφέρουν στελέχη της εταιρείας.

Με τη συνεργασία τοπικών καταστημάτων, σούπερ μάρκετ ή μικρών επιχειρήσεων, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν σημεία όπου οι πολίτες μπορούν όχι μόνο να κάνουν τις καθημερινές τους αγορές αλλά και να πραγματοποιούν συναλλαγές και ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Αν αυτό καθιερωθεί, ο χαρακτήρας των σούπερ μάρκετ αλλάζει ουσιαστικά. Από απλά σημεία αγοραπωλησίας, θα μπορούσαν να μετατραπούν σε σημεία εξυπηρέτησης και συναλλαγής, εμπλουτίζοντας τη λειτουργία τους και ενισχύοντας τη σύνδεσή τους με την τοπική κοινωνία.

Οι υπηρεσίες των ΕΛΤΑ επεκτείνονται επίσης σε τραπεζικά προϊόντα, μέσω συνεργασίας με την Alpha Bank, ενώ έχουν επανέλθει μεγάλοι εταιρικοί πελάτες από τους κλάδους των τηλεπικοινωνιών, των τραπεζών και των διεθνών ταχυμεταφορών.

Τα τελευταία χρόνια, τα ΕΛΤΑ προχώρησαν σε κατάργηση ζημιογόνων δραστηριοτήτων, όπως η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ υλοποίησαν πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, ανασχεδίασαν το δίκτυο διανομής και ενσωμάτωσαν ρομποτική τεχνολογία στη διαδικασία διαλογής, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και τον χρόνο παράδοσης.

Παρότι οι κινήσεις αυτές βελτίωσαν τα οικονομικά δεδομένα, η αγορά των ταχυδρομικών υπηρεσιών παραμένει απαιτητική, με έντονο ανταγωνισμό και γρήγορες εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο.

Διαβάστε ακόμη: