Σε μια περίοδο συνεχών εξελίξεων για τον κατασκευαστικό όμιλο προστέθηκε μια ακόμα, η οποία αφορά την πώληση του μεριδίου που είχε αποκτήσει στο μετοχικό κεφάλαιο της συγκεκριμένης εταιρίας –μέσω της ΑΚΤΩΡ Facility Management– τον Μάρτιο του 2016.
Αγοραστής, όπως προκύπτει από σχετική ανάρτηση στο ΓΕΜΗ, θεωρείται η κυπριακή Action Air, ενώ το ποσοστό αυτό είναι πλειοψηφικό και φθάνει στο 55%.
Το γεγονός ότι η συμφωνία έρχεται σε μια εποχή που το project της δημιουργίας ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα «επανεκκινείται» και ως εκ τούτου υπάρχει η αισιοδοξία στους εμπλεκομένους σε αυτό πως δεν θα αργήσει η έναρξη των πτήσεων από υδροπλάνα σε μερικούς μήνες, μετά αρκετά χρόνια καθυστερήσεων, ερμηνεύεται από κύκλους της αγοράς ως προϊόν της αποδοχής μιας συμφέρουσας πρότασης.
Η Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Hellenic Seaplanes «τρέχουν» το θέμα της κατασκευής και των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων στη χώρα με επικεφαλείς τους, αντίστοιχα, τους Αναστάσιο Γκόβα και Νικόλα Χαραλάμπους, με στόχο την σταδιακή ανάπτυξη ενός συνολικού δικτύου αποτελούμενου από 150, συν το Μητροπολιτικό που «πηγαίνει» για το Φάληρο αντί της Ελευσίνας.
Η πώληση του ποσοστού της στην Ελληνικά Υδατοδρόμια, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αναιρείται η πιθανότητα εμπλοκής της Ελλάκτωρ στο κατασκευαστικό σκέλος των υδατοδρομίων και των υποδομών που απαιτούνται για τη λειτουργία τους.
Μέχρι στιγμής, έχουν αδειοδοτηθεί 3 υδατοδρόμια, σε Παξούς, Κέρκυρα και Πάτρα. Περίπου 10 είναι, ήδη, έτοιμα από πλευράς κατασκευής και εκτιμάται ότι σε έναν, δυο μήνες θα αποκτήσουν τις τελικές άδειες για την λειτουργία τους. Η επιτάχυνση των ρυθμών της όλης διαδικασίας είναι το ένα ζητούμενο και το άλλο, να «αναχαιτισθεί» η πανδημία και να συνδυαστούν οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στην Ελλάδα με ένα μερικό, έστω, restart του τουρισμού.