Μόλις 15 ημέρες έμειναν για να ξεκινήσει η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής όλων των εποχών της χώρας το οποίο υπόσχεται να συμβάλλει στην βελτίωση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης και να αλλάξει τις αστικές μετακινήσεις.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο-σημαία του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπου παρά τις δυσκολίες το έφερε εις πέρας και το μεγαλύτερο έργο υποδομής για την Θεσσαλονίκη.

Ένα ακόμα βήμα που έγινε αυτή την εβδομάδα ήταν η ανακοίνωση του λογοτύπου, που συμπληρώνει την εικόνα της νέας οντότητας συγκοινωνιών της πόλης.

Η παρουσίαση του είχε θετικά και αρνητικά σχόλια σε σχέση με την επιλογή του σήματος.

Το σήμα θυμίζει και το ελληνικό “μ” είναι λιτό και δεν θυμίζει το πιο φουτουριστικό σήμα του Μετρό της Αθήνας καθώς η λογική του είναι τελείως διαφορετική.

Στα πιο σημαντικά όμως, η αντίστροφη μέτρηση όλο και μειώνεται και το μεθεπόμενο Σάββατο 30 του μήνα, το Μετρό της πόλης αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του και να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία. Η τιμή του εισιτηρίου για την μετακίνηση με το Μετρό είναι 60 λεπτά ενώ σε 60 λεπτά διαμορφώνεται και η τιμή του εισιτηρίου για την μετακίνηση με τα λεωφορεία.

Με την κίνηση αυτή η Ελλάδα θα αποκτήσει ένα δεύτερο σύστημα μετρό μετά την Αθήνα και θα γίνει σύμφωνα με στοιχεία της Wikipedia (βλέπε χάρτη) μόλις η 10η χώρα στην Ευρώπη με πάνω από ένα σύστημα μετρό.

Οι ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες διαθέτουν πολλαπλά συστήματα Μετρό είναι: 1.Μεγάλη Βρετανία (Λονδίνο, Εδιμβούργο), 2.Ισπανία (Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Βαλένθια, Σεβίλλη, Μπιλμπάο), 3.Γαλλία (Παρίσι, Λυών, Μασσαλία, Λιλ, Τουλούζη, Ρεν), 4.Ιταλία (Ρώμη, Μιλάνο, Τορίνο, Μπρέσια, Νάπολη, Κατάνια, Γένοβα), 5.Γερμανία (Αμβούργο, Μόναχο, Βερολίνο, Νυρεμβέργη), 6.Ουκρανία (Κίεβο, Χάρκοβο, Ντινπρ), 7.Ρωσία (Μόσχα, Αγία Πετρούπολη, Νίζνι Νόβγκοροντ), 8.Τουρκία (Άγκυρα, Κωνσταντινούπολη, Μπούρσα, Σμύρνη, Άδανα).

Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι υπάρχουν και ελαφρά συστήματα μετρό που είναι κυρίως γραμμές τραμ οι οποίες κινούνται και σε υπόγεια τμήματα της πόλης, όπως στο Πόρτο, στην Πορτογαλία, ωστόσο δεν εντάσσονται στα κλασικά συστήματα μετρό της Ευρώπης.

Οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης με την έναρξη λειτουργίας του ξεκινά με μια γραμμή και 13 σταθμούς. Η γραμμή 1 του Μετρό η “κόκκινη γραμμή”, διαθέτει τους σταθμούς:

-ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ/ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ)
-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
-ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
-ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ
-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
-ΠΑΠΑΦΗ
-ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ
-ΦΛΕΜΙΝΓΚ
-ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ
-25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
-ΒΟΥΛΓΑΡΗ
-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ (ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ)

Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί από Ν.Σ.Σταθμό μέχρι 25ης Μαρτίου θα είναι κοινοί με την υπό ολοκλήρωση γραμμή Καλαμαριάς που θα διαθέτει τους σταθμούς:

-ΝΟΜΑΡΧΙΑ,
-ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
-ΑΡΕΤΣΟΥ
-ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ
-ΜΙΚΡΑ ΣΤΑΘΜΟΣ (ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ)

Η συχνότητα των τρένων στην πρώτη περίοδο λειτουργίας όπως ανέφερε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, θα είναι ανά 3,5 λεπτά ενώ με την προσθήκη της γραμμής Καλαμαριάς και την προμήθεια των επιπλέον τρένων θα μπορεί να φτάσει τις ώρες αιχμής, ανά 90 δευτερόλεπτα.

Όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτουν κεντρικές αποβάθρες (δηλαδή στην μέση και στα πλάγια η κίνηση των συρμών). Διαθέτουν θύρες ασφαλείας οι οποίες ανοίγουν μόνο με την έλευση του συρμού και ανοιγοκλείνουν ταυτόχρονα με τις θύρες του.

Οι συρμοί είναι αυτόματοι, χωρίς οδηγό και ο επιβάτης θα μπορεί να βλέπει την σήραγγα στην οποία κινείται ο συρμός του Μετρό. Οι συρμοί είναι από την Hitachi, ενώ το έργο εκτελεί για λογαριασμό της Ελληνικό Μετρό, το σχήμα AKTOR-WEBUILD-HITACHI.

Διαβάστε ακόμη: