Φαινόμενα αναμενόμενα, που φωτογραφίζουν με μαθηματική ακρίβεια, τα αποτελέσματα της ακρίβειας!
Οι καταναλωτές μειώνουν τις αγορές τους στα σουπερμάρκετ, λόγω της ακρίβειας, αλλά ο τζίρος τους σημείωσε σημαντική άνοδο και τον Ιανουάριο.
Η αξία δηλαδή των πωλήσεων αυξάνεται, την ώρα που μειώνεται ο όγκος των πωλήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 6,9% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2022, αύξηση που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις που άγγιξαν σχεδόν το 10%, όχι με την αύξηση της ζήτησης.
Σε αριθμούς, οι πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023 διαμορφώθηκε στα 652 εκατ. ευρώ έναντι 610 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η αξία των πωλήσεων είναι αυξημένη κατά 7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ενώ καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5%.
Δυναμική πορεία καταγράφουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με το μερίδιό τους να διαμορφώνεται τον Ιανουάριο στο 17,7%, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 21,3%.
Η κατηγορία των Private Label προϊόντων έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%.
Αντίστοιχα, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 29,1% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 22,3%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τέσσερις και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%).
Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 8,2%), στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακς (0,3%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%).