Η επανεκκίνηση της κίνησης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, μετά την εκεχειρία Ισραήλ-Χαμάς και τη μείωση των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, προμηνύει σημαντική μείωση των ναύλων στη διαδρομή Ασίας-Ευρώπης.

Η Διώρυγα του Σουέζ, ως η συντομότερη διαδρομή από την Ασία στην Ευρώπη, αποτελεί βασικό κόμβο, μειώνοντας τη ναυτική απόσταση κατά 3.300 ναυτικά μίλια σε σύγκριση με τη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, εξοικονομώντας έως και 10 ημέρες πλεύσης.

Σημαντικές Εκτιμήσεις για τη Ναυτιλία και τις Τιμές

Σύμφωνα με τη DP World, οι ναύλοι θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 20%-25% τους επόμενους μήνες, ενώ οι διελεύσεις από τη Διώρυγα έχουν καταγράψει πτώση 70% σε όρους χωρητικότητας (gt), με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να σημειώνουν πτώση έως 90%.

Ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων της Drewry σημείωσε μείωση 11% την περασμένη εβδομάδα, φτάνοντας τα 3.445 δολάρια ανά 40 πόδια, ενώ παραμένει 143% υψηλότερος από τον μέσο όρο του 2019.

Στρατηγικές Επενδύσεις για τη Βελτίωση της Υποδομής

Ο Ναύαρχος Ossama Rabiee, πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, ανακοίνωσε την ετοιμότητα του καναλιού να εξυπηρετήσει αυξημένη κίνηση, με την ολοκλήρωση έργων που αυξάνουν τη χωρητικότητα κατά 6-8 πλοία ημερησίως. Επιπλέον, ενισχύεται ο στόλος με νέα ρυμουλκά και πλοηγικά σκάφη, ενώ η κατασκευή δύο ρυμουλκών διάσωσης με έλξη 190 τόνων βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η αναβάθμιση της Διώρυγας του Σουέζ περιλαμβάνει επενδύσεις σε ρυμουλκά, πλοηγικά σκάφη και έργα που αυξάνουν τη χωρητικότητα, ενισχύοντας τη θέση της στην παγκόσμια ναυτιλία.

Η σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ και η εφαρμογή στρατηγικών μέτρων υπόσχονται σταθερότητα και ανταγωνιστικότητα για τη διεθνή ναυτιλία, καθιστώντας την ξανά βασικό σημείο διέλευσης στον παγκόσμιο χάρτη.

Διαβάστε ακόμη: