Το νέο κατάστημα ρούχων του κολοσσού υψηλής τεχνολογίας της Αmazon.com θα λειτουργεί, όπως και όλες οι άλλες δραστηριότητές της, με αλγορίθμους, όπως ήταν αναμενόμενο, μια και με τη μέθοδο αυτή θα δίδονται χρήσιμες συμβουλές στους πελάτες και στις πελάτισσες, δημιουργώντας κάτι σαν «μαγική ντουλάπα» μέσα στα κλασικά δοκιμαστήρια. Ο όμιλος, ο μεγαλύτερος στο διαδικτυακό λιανεμπόριο σε όλο τον κόσμο εκτός Κίνας, κάνει ακόμα ένα βήμα για να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στη μόδα, ανακοινώνοντας χθες πως θα ανοίξει το πρώτο στα χρονικά κατάστημα ρούχων με μια γερή δόση τεχνολογίας.
«Δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τίποτε σε ένα φυσικό κατάστημα, το οποίο δεν θα πιστεύαμε πως θα συνέβαλλε σημαντικά σε μια βελτιωμένη εμπειρία για το κοινό», παρατηρεί η Σιμόινα Βίσεν, διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας.
Το πρότυπο κατάστημα ανοίγει στο Λος Άντζελες με την επωνυμία Amazon Style και αναπτύσσεται σε μια έκταση 2.787 τετραγωνικών μέτρων. Στα ράφια θα υπάρχουν δείγματα ρούχων και αξεσουάρ, ενώ οι πελάτες θα σαρώνουν έναν κωδικό, κάνοντας χρήση της αντίστοιχης εφαρμογής της Amazon στο έξυπνο κινητό τους τηλέφωνο, όπως αναφέρει σε σχετικό του δημοσίευμα το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Έτσι θα μπορούν να διαλέξουν το χρώμα και το μέγεθος που θέλουν. Τα ρούχα στη συνέχεια θα τοποθετούνται από το προσωπικό στο δοκιμαστήριο. Ειδάλλως, εάν δεν επιθυμούν οι πελάτες και οι πελάτισσες να τα δοκιμάσουν, απλώς θα κατευθύνονται στο ταμείο.
Τώρα έρχεται η ώρα για να δοκιμαστούν τα ρούχα. Οι πελάτες και οι πελάτισσες θα εισέρχονται σε μια εικονική ουρά για το δοκιμαστήριο, το οποίο ξεκλειδώνει με το κινητό τους, όταν αυτό είναι έτοιμο. Εντός του ευρύτερου χώρου του δοκιμαστηρίου «έχει δημιουργηθεί ένας προσωπικός χώρος-ντουλάπα, όπου και θα μπορείς να ψωνίζεις και, αν θέλεις, να μη φύγεις ποτέ», διευκρινίζει κ. Βίσεν. Κάθε ντουλάπα διαθέτει οθόνη αφής, μέσω της οποίας το άτομο θα παραγγέλνει και επιπλέον ρούχα, εάν επιθυμεί, τα οποία εντός ολίγων λεπτών θα τα παραδίδει με ασφάλεια το προσωπικό.
«Μοιάζει σαν μαγική ντουλάπα με φαινομενικά απεριόριστες δυνατότητες επιλογών», προσθέτει η κ. Βίσεν.
Άλλωστε θα υπάρχει καταγεγραμμένο από την Amazon κάθε προϊόν που θα σαρώνει ο ενδιαφερόμενος, οπότε οι αλγόριθμοι θα μπορούν να προχωρήσουν σε συμβουλές συνδυασμών και χρωμάτων, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα μικρών ερευνών που θα γίνονται στο κατάστημα για να καταγραφούν οι καταναλωτικές τάσεις. Εάν δεν θελήσουν οι πελάτες βοήθεια υπαλλήλων, όπως επισημαίνει η Αmazon, μπορούν να κάνουν μόνοι τους τη διαδικασία. Ήδη από το παρελθόν ο αμερικανικός όμιλος υψηλής τεχνολογίας είχε πρωτοστατήσει στη δημιουργία τεχνολογίας για να διευκολύνονται οι πελάτες και οι πελάτισσες να διαλέγουν ρούχα.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η Amazon έχει ξεπεράσει τη Walmart στις Ηνωμένες Πολιτείες ως το κατάστημα ρούχων με τις περισσότερες επισκέψεις και αγορές. Ωστόσο έχει περιθώριο να επεκταθεί και να ανταγωνιστεί αλυσίδες πολυκαταστημάτων όπως οι Macy’s και Nordstrom, ενώ το νέο της φυσικό κατάστημα στο Λος Άντζελες, όπως τόνισε η Σιμόινα Βίσεν, αναμένεται να προσελκύσει ευρεία γκάμα καταναλωτών, καθώς θα διαθέτει πλειάδα εμπορικών σημάτων.