Η Κομισιόν είχε εκφράσει από τον Ιούλιο του 2019 τη απάθεια της για την πολιτική που ακολουθεί η αμερικανική εταιρεία «Amazon». Πιο συγκεκριμένα, κατηγορεί την αμερικανική εταιρεία του λιανικού εμπορίου, για τη χρήση ενός αλγόριθμου που χρησιμοποίησε για να αυξήσει τεχνητά τα δικά του προϊόντα σε αντίθεση με εκείνα των ανταγωνιστών του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, συχνά οι χρήστες να πέφτουν θύματα καταναλωτισμού και να αγοράζουν προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας σε υψηλότερη τιμή.
Έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια ερευνών, οι αρμόδιοι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι επιχειρούν να καταλάβουν πώς λειτουργεί ο σχετικός αλγόριθμος της Amazon. Μάλιστα, η Κομισιόν έχει αποστείλει αίτημα στην Amazon, ζητώντας απαντήσεις σχετικά με τα κριτήρια που χρησιμοποιεί για να ενδυναμώσει την προβολή ενός προϊόντος.
Λόγω των νομοθετικών περιορισμών που υφίστανται για τα εμπορικά μυστικά, οι αξιωματούχοι είναι απίθανο να βρούνε τον ιδιόκτητο κώδικα του ομίλου της Amazon για να στοιχειοθετήσουν την υπόθεσή τους.
«Οι περιπτώσεις που περιλαμβάνουν αλγορίθμους είναι περίπλοκες. Ωστόσο, η Ε.Ε. δεν χρειάζεται να υπαγορεύσει το πώς ακριβώς λειτουργεί ένας κώδικας, εφόσον επαφίεται στην εκάστοτε εταιρεία να αποδείξει πως ο τρόπος με τον οποίον τον χρησιμοποιεί είναι θεμιτός», ανέφερε στους Financial Times ένας εμπειρογνώμονας σε νομικά θέματα με έδρα στις Βρυξέλλες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.