Η στρατηγική επιλογή της ηλεκτροκίνησης από την κυβέρνηση και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον τομέα αυτό, «έφεραν» στη χώρα μας την πολλά υποσχόμενη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next e.Go. που έχει πάντως εξαγοραστεί από Ολλανδικά funds.
Η ….ολλανδογερμανική συνεπώς εταιρία προηγμένης τεχνολογίας, εξήγγειλε την ίδρυση και λειτουργία στην Ελλάδα μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα επενδύοντας σε ένα «φρέσκο» σύγχρονο βιομηχανικό τομέα και σε μια  οικονομία που αναζητά τον νέο προσανατολισμό της μετά την χρόνια αποβιομηχάνιση από παραδοσιακούς κλάδους (π.χ. υφαντουργία, νηματουργία) αλλά και μετά την υλοποιούμενη απόφαση για απολιγνιτοποίηση.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ευέλικτη βιομηχανία τεχνολογικής αιχμής Next e.Go. πρόλαβε και «έβαλε τα αυγά της στο καλάθι της Ελλάδας» σύμφωνα με έκφραση ανώτατου κυβερνητικού στελέχους, λίγο πριν την Tesla που είναι η μεγαλύτερη σε αυτόν το τομέα στον κόσμο και έχει επίσης ενδιαφερθεί για την ελληνική αγορά.
Η Tesla πάντως θα  συμπεριλάβει την Ελλάδα στη μεγάλη «λεωφόρο ηλεκτρισμού» που ετοιμάζει, η οποία θα είναι  εξοπλισμένη με φορτιστές και θα  ξεκινά από την Πορτογαλία και θα καταλήξει στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης επενδύουν η ελβετοσουηδική  ABB, η γαλλική ΤΟΤΑL και  η επίσης γαλλική Engie (κολοσσιαίος Ομιλος που προήλθε από τη συγχώνευση Gas de France Indosuez) και η οποία θα συμμαχήσει με μεγάλη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία (πιθανώς τη Renault) με σκοπό τη δημιουργία πολύ ισχυρού σχήματος παγκόσμιας εμβέλειας στην ηλεκτροκίνηση.
Προφανώς δεν είναι άσχετο με όλα αυτά, ότι δύο σημαντικά στελέχη της Renault από τη Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης του γαλλικού Ομίλου ήρθαν πρόσφατα στην Αθήνα και βολιδοσκόπησαν κυβερνητικό στέλεχος για το ίδιο θέμα, ενώ μίλησαν με γνωστό ιδιώτη επιχειρηματία σχετικά με την τύχη εργοστασίου που κατέχει ο τελευταίος και το οποίο παραμένει κλειστό εδώ και χρόνια!
ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΑΒΑΝ ΟΙ ΟΛΛΑΝΔΟΓΕΡΜΑΝΟΙ!
Ολους αυτούς τους πέρασαν στη στροφή οι γερμανο-ολλανδοί και θα αναγγείλουν επίσημα την επένδυση των περίπου 150-180 εκατομμυρίων ευρώ μαζί με τις συνέργιες, ενώ το έργο θα είναι από τα πρώτα που θα ενισχυθούν και από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης που ως γνωστόν φτάνουν τα 32 δισεκατομμύρια ευρώ.
«Ο μεγάλος αριθμός ικανών, καταρτισμένων και έμπειρων  μηχανικών που διαθέτει η Ελλάδα αλλά και οι χιλιάδες αξιόλογοι ερευνητές και industrial developers που εργάζονται στο εξωτερικό και μπορούν να μετακληθούν εύκολα αφού …διψούν να δουλέψουν στην πατρίδα, αποτελούν ένα ακόμη βασικό κίνητρο για την ίδρυση και λειτουργία τέτοιων βιομηχανιών στην Ελλάδα, κάτι που …κουμπώνει και με το δικό μας αναπτυξιακό πρόγραμμα» μας είπε χθες το βράδυ κυβερνητικό στέλεχος που λόγω αρμοδιότητας παρεπιδημεί στο Μέγαρο Μαξίμου.
Σήμερα θα υπογραφεί και το σχετικό Μνημόνιο Επενδυτικής Συνεργασίας. Από ελληνικής πλευράς και με την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου  Μητσοτάκη, θα συνυπογράψει η Enterprise Greece ενώ από τον ξένο Ομιλο θα υπάρχει η υπογραφή Hermann Ulrich.
Το όχημα της εταιρείας που κυκλοφορεί σήμερα είναι το «E.GO LIFE» με τιμή πώλησης 15.500 ευρώ. Είναι τετραθέσιο   με μπαταρία 21,5 KWκινητήρα 57 kW  και 77 hp άλογα ιπποδύναμη ενώ ζυγίζει 1140 κιλά. Η αυτονομία του φτάνει τα 200 χιλιόμετρα.
Συνολικά τα υβριδικά αυτοκίνητα το 2021 σε ΕΕ και Βόρειο Αμερική θα φθάσουν το 38% του συνόλου των νέων οχημάτων.
Στη χώρα μας έχουν υποβληθεί αιτήματα για 9500 σημεία φόρτισης από 248 Δήμους της χώρας που θα ενταχθούν στο «Πράσινο Ταμείο» και θα εισπράξουν γενναίες επιδοτήσεις από αυτό. Ηδη το πρόγραμμα που βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα έχει μοιράσει 11 εκατομμύρια επιδοτήσεων.
KOMIΣΙΟΝ: ΜΕΙΩΣΗ 90% ΣΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ 25ΕΤΙΑ
Το ελληνικό πρόγραμμα δένει με αυτό της Κομισιόν που έθεσε και επίσημα ως στόχο  για τις μεταφορές τη μείωση των ρύπων κατά 90% ως το 2045.
Πρόκειται για τη λεγόμενη  «Πράσινη Συμφωνία» που ενισχύει εντυπωσιακά τον  εξηλεκτρισμό των οδικών μεταφορών. Στόχος είναι να κυκλοφορούν 32-35 εκατομμύρια  οχήματα μηδενικών εκπομπών ως το 2035 και 800.000 «καθαρά» φορτηγά.
Το 2019 υπήρχαν 194.000 σημεία στην Ε.Ε., μεταξύ των οποίων 22.000 σημεία ταχείας φόρτισης. Οι χώρες που διαθέτουν τα περισσότερα είναι οι Ολλανδία, Δανία, Αυστρία, Σουηδία και Γαλλία, ενώ υστερούν οι Ελλάδα, Κύπρος, Ρουμανία, Πολωνία και Βουλγαρία.
Όσον αφορά σε μονάδα παραγωγής φορτιστών, ήδη ο ελληνικών συμφερόντων όμιλος της Eunice Energy Group (EGG) προχωρά στην κατασκευή φορτιστών για δίκτυα φόρτισης, για επαγγελματικούς χώρους και εμπορικά κέντρα, για χώρους στάθμευσης,  κτίρια γραφείων,  για ξενοδοχεία, αλλά και για κατοικίες ή πολυκατοικίες.  Άλλωστε, η Eunice ήδη έχει επιδείξει ενδιαφέρον για τον τομέα της ηλεκτροκίνησης, με τη συμφωνία που έχει «κλειδώσει» με την αμερικανική Blink για ανάπτυξη ευρωπαϊκού δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Το σχέδιο της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα περιλαμβάνει 10.000 σημεία φόρτισης ανά την Ελλάδα έως το 2025. Παράλληλα, οι ρυθμίσεις που αναμένεται σύντομα να ψηφιστούν περιλαμβάνουν ισχυρά οικονομικά, αλλά και φορολογικά κίνητρα όχι μόνο για την αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος αλλά και για την εγκατάσταση φορτιστών τόσο για ιδιώτες όσο και για εταιρικούς στόλους.