Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ένας άνθρωπος με πολλαπλά ταλέντα, συνδυάζει την εμπειρία ενός έμπειρου πιλότου με την οξυδέρκεια ενός πολιτικού. Δεν φοβάται να τσαλακώσει το προφίλ με μοναδικό του στόχο να κάνει σωστά τη δουλειά του.

Από το γραφείο του με θέα την Αίγινα και την σημαία του Ολυμπιακού να κλέβει τις εντυπώσεις, ο Δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης και A’ αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ, μας ταξιδεύει στον κόσμο της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Με έξι πανεπιστημιακά διπλώματα και μια καριέρα που ξεπερνά τις τρεις δεκαετίες, έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών του, επανεκλεγόμενος με ποσοστό που αγγίζει το 72%.

Ένα νούμερο που μιλάει από μόνο του για την εμπιστοσύνη που του έχουν οι πολίτες. Αλλά τι κρύβεται πίσω από αυτόν τον άνθρωπο που κατάφερε να κερδίσει την καρδιά των συμπολιτών του;

Σε αυτή τη συνέντευξη, ο κ. Κωνσταντέλλος μας μιλά για τα σχέδιά του για το μέλλον του Δήμου .

ΚΕΔΕ: Ποιες είναι οι προτεραιότητες σας ως Α’ αντιπρόεδρος; Είναι ένα σκαλοπάτι η ΚΕΔΕ προς την πολιτική σας σταδιοδρομία;

Την ενασχόληση με τα κοινά της αυτοδιοίκησης εγώ την ξεκίνησα από πολύ νωρίς, από την πρώτη μέρα που έγινα Δήμαρχος. Την περίοδο 2014-2019 ήμουν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΔΑ, την περίοδο 2019-2023 ήμουν μέλος του Διοικητικού  Συμβουλίου της ΠΕΔΑ και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ , συγχρόνως ήμουν πρόεδρος στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της ΠΕΔΑ και Θεσμών και Διαφάνειας της ΚΕΔΕ.

Τώρα, σε κάποια φάση διεκδίκησα να ηγηθώ της ΚΕΔΕ και τελικά η απόφαση η οποία ελήφθη ήταν να συμμετέχω σε μια μεγάλη αυτοδιοικητική παράταξη στην οποία ηγήθηκε ο Λάζαρος Κυρίζογλου ο οποίος είναι λίγο παλιότερος στην αυτοδιοίκηση και στα κοινά. Ήταν μια πολύ καλή εκλογή για μένα με αρκετά μεγάλη διείσδυση στους συναδέλφους δημάρχους γιατί από εκεί αντλήθηκε η δύναμη. Τώρα, αυτό έχει να κάνει με τη δική μου κοσμοαντίληψη ότι από τη στιγμή που είμαστε εδώ και αντιμετωπίζουμε πρώτη γραμμή προβλήματα, πρέπει αυτά τα προβλήματα όπου δεν λύνονται να ζητάμε την αρωγή της ΚΕΔΕ για να τα μεγιστοποιεί να τα κάνει προβλήματα πολλών, άρα να επιτυγχάνει λύση.  Σε αυτή τη διαδικασία λοιπόν εγώ μπαίνω και περισσότερη ζημία λίγο-πολύ έχεις μέσα από τα όργανα  σε επίπεδο προφίλ παρά  κέρδος.

Μπορεί να αποκτήσεις 15, 20, 30 φιλίες δημάρχων αλλά αν είναι να κάνεις καλά τη δουλειά σου, θα έρθεις σε θεμιτή αντιπαράθεση πολλές φορές σκληρή με την κυβέρνηση, με την αντιπολίτευση, με την περιφέρεια με την αποκεντρωμένη διοίκηση.  Αυτό το οποίο λένε ότι αν βγεις με περισσότερα οφέλη εκπροσωπώντας τρίτους, δηλαδή συναδέρφους σου, δημάρχους κλπ τότε μάλλον δεν έχεις κάνει καλά τη δουλειά σου. Το ότι θα κάνεις σειρά εχθρών ή αντιπάλων ή θα στενοχωρείς κόσμο σημαίνει ότι έχεις κάνει καλά τη δουλειά σου Εγώ είμαι της δεύτερης σχολής.

Ποιες είναι οι εξελίξεις σχετικά με το πάγωμα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού

Ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός είναι κάτι το οποίο χτίστηκε από το 2012 αλλά ουσιαστικά η τελευταία του τερατογένεση έγινε μετά το 2019 με μια σειρά από ερμηνευτικές εγκυκλίους και με μια τροποποίηση νομοθετική η οποία έκανε το εξής λάθος -που κάνουμε σε αυτή τη χώρα εδώ και 100 χρόνια- όπου θεωρούμε ότι η οικοδομή είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας.

Πράγματι απασχολεί 45 επαγγέλματα κινεί το 7% του ΑΕΠ αλλά αυτό το έχουμε κάνει εμείς, το έχουμε δημιουργήσει εμείς.  Σε άλλες χώρες δεν είναι έτσι.  Το πρόβλημα λοιπόν της οικονομικής εργαλειοποίησης της οικοδομής είναι και ο λόγος που σειρά άλλων industries δηλαδή κομματιών της οικονομίας που θα μπορούσαν να έχουν ανθίσει δεν έχουν ανθίσει. Τι κάνουμε τώρα,  αυτά που έχουμε χτίσει τα επεκτείνουμε λίγο μεγαλώνοντας τις πόλεις δημιουργώντας μεγαλύτερη αστυφυλία . Ερημώνει η περιφέρεια και αναπτύσσονται τα αστικά κέντρα. Η αύξηση του ΑΕΠ, εθνικά μπορεί να είναι 2,2% , στα αστικά κέντρα είναι 5% η μεγέθυνση και στην περιφέρεια είναι negative, αρνητικό.

Έρχεται λοιπόν να ανακυκλώσει τα κτίρια.  Γκρεμίζουν τα παλιά να φτιάξουμε καινούργια.  Επειδή η κατηγορία των μηχανικών και των εργολάβων είναι μια πολύ ευρηματική επαγγελματική ομάδα αυτό το οποίο τώρα ανακάλυψαν είναι τα πράσινα κτίρια τα οποία όλοι τα θέλουμε και όλοι τα χαιρετούμε και όλοι τα φτιάχνουμε γιατί το κόστος ενέργειας είναι πολύ μεγάλο. Άρα και για λόγους οικογενειακής οικονομίας πάμε στα ενεργειακά κτίρια. Έρχονται και λένε επειδή είναι ακριβές οι κατασκευές και επειδή προφανώς είναι φιλάνθρωποι και φιλεύσπλαχνοι οι κατασκευαστές και δεν θέλουν να πουλήσουν ακριβά σε εμάς τους εν δυνάμει αγοραστές, τι κάνουνε;  Παίρνουνε ειδικά bonus για να μεγαλώσουν σε ορόφους και σε έκταση 25-30% μεγαλύτερα κτίρια σε τετραγωνικά ένα με δύο ορόφους παραπάνω για να μπορέσουν να καλύψουν αυτά τα αυξημένα κόστη άρα σε εμάς να δώσουν φθηνή κατοικία. Εμείς αυτό βέβαια δεν το βλέπουμε και οι προσεγμένες πόλεις αυτές οι οποίες εδώ και 70 χρόνια που φτιάχτηκαν είχανε μικρούς συντελεστές, είχανε μεγάλες πρασιές, τα κτίρια δεν ήταν τώρα κολλημένα πάνω στα άλλα όπως συμβαίνει στα αστικά κέντρα.

Αυτή είναι μια πολύ μεγάλη παρακαταθήκη την οποία εμείς αρχίζουμε να τη χάνουμε διότι όταν μεγαλώσουν τα κτίρια, όταν πάρουν μεγαλύτερο όγκο η αίσθηση αυτή επηρεάζεται. Ήδη έχουμε υποδεχθεί στην πόλη μας έως τα 80 τέτοια κτίρια τα οποία παρότι έχουν μια αρχιτεκτονική πινελιά νεωτερισμού έχουν επιβαρύνει με όγκους και με κάτι αρχιτεκτονικές εκφάνσεις δεξιά και αριστερά κόβοντας ουσιαστικά  την ορατότητα, τον αέρα δημιουργώντας μη στεγασμένους όγκους .

Σε αυτό δεν μπορούσαμε να κάτσουμε με δεμένα χέρια.  Αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της πόλης,  μειώνονται οι ελεύθεροι χώροι. Προσέξτε, οι ελεύθεροι χώροι δεν είναι μόνο το πάτημα της οικονομίας,  γιατί αυτό πάει να πουλήσει τώρα το ΤΕΕ , που είναι συνήγορος των κατασκευαστών και του Υπ. Περιβάλλοντος γιατί είναι μια παρέιτσα εκεί.  Είναι όλοι μια ομάδα αποφασίζουν πίσω από κλειστές πόρτες,  δεν ρωτάνε κανέναν και καταστρέφουν τις πόλεις.  Και ποια είναι η λογική ότι σου λέει, μα εγώ θα μικρύνω και το πάτημα, Θα το κάνω οικονομικό το κτίριο ενεργειακά έτσι πράσινο και θα μικρύνω το πάτημα άρα αυτό που λες δεν ισχύει.  Μα τι να το κάνω το πάτημα όταν εσύ μικραίνεις 5% το πάτημα και παίρνεις δυο ορόφους από πάνω και την ίδια στιγμή  βάζεις ξαφνικά  δυο ορόφους παραπάνω. Καταστρέφεις την πόλη.

Έρχεται λοιπόν το Συμβούλιο της Επικρατείας και αποκαλύπτει το μέγεθος του προβλήματος.  Παραπέμπεται το θέμα για τις 8 Οκτωβρίου στην Ολομέλεια γιατί οι αποφάσεις που έχουν βγει μέχρι τώρα είναι αρνητικές εναντίον  κάποιων εκ των ρυθμίσεων του νόμου.  Έχουν βγει ήδη όμως από τμήματα του Συμβουλίου της Επικρατείας ,από το 5ο τμήμα έχουν βγει σειρά αποφάσεων που θεωρεί ότι αυτά τα κίνητρα είναι και καταχρηστικά και παράνομα.

Εμείς εδώ έχουμε βγάλει εντολή δημάρχου εντέλλεσθε, για να μην γίνονται να μην χτίζονται κτίρια με τα κίνητρα, να χτίζονται χωρίς τα κίνητρα. Η οικοδομική δραστηριότητα  συνεχίζεται το εντέλλεσθε αυτό το ακύρωσε ο Αποκεντρωμένος Συντονιστής, προσφύγαμε στο ακυρωτικό δικαστήριο, στο Τμήμα Αναστολών και κερδίσαμε και ακυρώσαμε την ακύρωση του Αποκεντρωμένου. Άρα σήμερα ισχύει το εντέλλεσθε δημάρχου εδώ στην υπηρεσία δόμησης του Δήμου μας και δεν γίνεται χρήση των κινήτρων.  Εδώ δεν έχουμε περαιτέρω ζημιά μέχρις όταν αποφανθεί η ολομέλεια.  Αυτό έχει γίνει σε τρεις τέσσερις δήμους ακόμα ειδικότερα με μικρή δόμηση.

Δεν έχουμε καταλάβει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος τίποτα από όλη αυτή την ιστορία. Συνεχίζουν ακάθεκτοι να θεωρούν ότι πρέπει να τα χτίσουμε όλα. Αρχηγός ο υπουργός Σκυλακάκης, υπαρχηγός ο γραμματέας Ευθύμιος Μπακογιάννης,  συνοδοιπόρος όλων αυτών ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος  Στασινός. Η σχέση όλων αυτών είναι στο ΤΕΕ, κουμπάροι ξαδέρφια, φίλοι, δεν πάει η χώρα έτσι μπροστά.  Πηγαίνουμε χωρίς σχέδιο ό,τι προλάβει ο καθένας να οικονομήσει,  δεν είναι στρατηγική αυτή και βέβαια δεν έχει καμία σχέση  με την οικολογία. Ουσιαστικά εδώ μιλάμε για πράσινα άλογα.

Ποιες είναι οι προτεραιότητες της δημοτικής αρχής για την ανάπτυξη της περιοχής, τόσο σε επίπεδο υποδομών (οδικό δίκτυο, δημόσιες μεταφορές, αστικός εξοπλισμός) όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών (πράσινο, πολιτισμός, αθλητισμός);

Έχουμε ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα  το οποίο εξελίσσεται. Αυτά τα οποία είπαμε και παρουσιάσαμε προεκλογικά τα φέρνουμε σε πέρας όλα εκτός από κάποια λίγα τα οποία δεν είμαστε εμείς οι οποίοι αποφασίζουμε κατά πόσον αυτά μπορούν να ολοκληρωθούν ή όχι. Στοχεύουμε πάρα πολύ στη βιώσιμη κινητικότητα με αναπλάσεις πάρκων με κατασκευή ποδηλατοδρόμων με μετατροπή δρόμων σε ήπιας κυκλοφορίας. Παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με ηλεκτρικά ποδήλατα,  ώστε να δίνουμε εναλλακτικές μορφές κίνησης στον κόσμο με ελεγχόμενη στάθμευση με λογικές οι οποίες αρχίζουν τις πόλεις μας να τις φέρουν πιο κοντά στην ευρωπαϊκή λογική.

Τα θέματα πρασίνου. Προχωρούμε σε μαζικές φυτεύσεις και για λόγους αισθητικής και καλλωπισμού, αλλά και για λόγους μετατροπής του ισοζυγίου που έχουμε στην πόλη, από τα ριτινοειδή δέντρα, δηλαδή πεύκα, τα οποία έχουν επιφανειακές ρίζες, πέφτουν εύκολα, καταστρέφουν δρόμους, έχουν το ρετσίνι και είναι εύφλεκτα, σε μεσογειακού τύπου φύτευσης. σφένδαμα, καστανιές, κουτσουπιές, μεσογειακή βλάστηση. Να μετατρέψουμε σιγά-σιγά την πόλη.

Εξοικονόμηση ενέργειας, για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έχουμε κάνει εξαιρετική δουλειά, νομίζω, εκεί. Από το 2016 που ξεκινήσαμε το πρόγραμμα μέχρι και σήμερα, έχουμε μειώσει τις καταναλώσεις του δήμου μας, των εγκαταστάσεων μας, κατά 60%.

Έχουμε, επίσης, δώσει πολύ μεγάλη προσοχή στη διαχείριση απορριμμάτων. Στη διαχείριση απορριμμάτων έχουμε εξαιρετικές επιδόσεις εκτροπής, έχουμε μείωση της παραγωγής σκουπιδιών και διαλογή στην πηγή, που σημαίνει και επαναχρησιμοποίηση. Η επαναχρησιμοποίηση με την διαλογή στην πηγή και την ανακύκλωση είναι διαφορετικά πράγματα. Χρησιμοποιούμε, λοιπόν, όλη την ευρωπαϊκή πυραμίδα. Έχω την αίσθηση ότι πρέπει να είμαστε από τις πολύ λίγες πόλεις στη χώρα μας που κάνουμε αυτό. Τα αποτελέσματά μας είναι καλά και πιστεύω ότι τον επόμενο ενάμιση χρόνο  θα φτάσουμε σε ποσοστά εκτροπής πάνω από 5% και με πολύ προχωρημένες τεχνολογίες η μεθοδολογίες μάλλον.  Όποιος παράγει σκουπίδια πληρώνει. Άρα αναγκάζεσαι να μπεις μέσα από το σπίτι σου στη διαλογή και να μπορέσεις να δώσεις όσο δυνατόν λιγότερο σύμμεικτο, δηλαδή απορρίμματα που δεν μπορούν να ανακυκλωθούν και πρέπει να πάνε σε άλλου είδους διαδικασία, ταφής ή καύσης.

Αυτές είναι οι δικές μας πράσινες πολιτικές, οι οποίες βρίσκονται νούμερο ένα προτεραιότητα. Κινούμαστε δηλαδή λειτουργία ουσιαστική κοινωνικότητα, εξοικονόμηση ενέργειας, διαχείριση απποριμάτων και όλα αυτά αποτελούν το δικό μας local green deal..

Το δεύτερο πολύ μεγάλο project το οποίο τρέχουμε είναι οι παραλίες. Να πω ότι οι παραλίες οι οποίες ήταν κλειστά τουριστικά, ακίνητα, όταν αναλάβαμε εμείς και όχι μόνο όταν αναλάβαμε εμείς από τη δεκαετία του 1960, για να σπάσουμε λίγο για έναν μύθο, ο οποίος υπάρχει, ένα αστικό μύθο, παρέμειναν όσες ήταν. Δεν υπάρχει κανένας είδους αύξηση ούτε ένα εφαρμόσιμο μέτρο αυτών των κλειστών εγκαταστάσεων. Έχουμε λοιπόν μέχρι σήμερα, αν εξαιρέσω, την Βουλιαγμένη σχεδόν πάρει με παραχώρηση για 25-40 χρόνια όλο το παραλιακό μέτωπο.

Έχετε μια σκληρή αντιπαράθεση με την Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία εμφανίζει μια επιθετική ροπή προς την αξιοποίηση ακινήτων ιδιοκτησίας της, ή φερόμενης ιδιοκτησίας της, όπως έχετε επισημάνει, σε περιοχές του δήμου σας. Τι συνέπειες θα έχουν για την πόλη και τους δημότες σας αυτές οι επεκτατικές κινήσεις της Εκκλησίας;

Κοιτάξτε, εμείς έχουμε κάποιες κόκκινες γραμμές. Προφανώς η ιδιοκτησία προστατεύεται από το σύνταγμα. Είναι η ιδιωτική περιουσία της εκκλησίας, αυτό δεν το αμφισβητεί κανένας. Αν θέλετε να ανοίξουμε μια θεωρητική κουβέντα, πώς τα απέκτησαν, πότε τα απέκτησαν, αν τα απέκτησαν σωστά ή λάθος, αυτή είναι μια πολύ μεγάλη κουβέντα.

Το θέμα ποιο είναι, ότι με δικαστικές αποφάσεις και με νόμους πλέον, αυτή είναι μια αναγνωρισμένη ιδιωτική περιουσία. Ως τέτοια λοιπόν την αντιμετωπίζουμε. Όμως, αυτό το οποίο συμβαίνει εδώ, είναι ότι οι προπάτορές μας, είχαν φτιάξει μια συγκεκριμένη πολεοδόμηση το 1951, σε μια κοινή συμφωνία. Η πολεοδόμηση αυτή αλλοιώθηκε, μετατρέποντας ελεύθερες περιοχές, πράσινες, κοινόχρηστες, σε οικοδομήσιμες. Και εδώ προέκυψε ένα ισοζύγιο, το οποίο η πόλη διεκδικεί να πάρει πίσω. Δηλαδή, από την ιδιωτική περιουσία της Εκκλησίας, ένα αξιόλογο κομμάτι, το οποίο δεν μπορεί να είναι κάτω από το 30%, δηλαδή το εν τρίτο, πρέπει να παραμείνει πράσινο. Σήμερα είναι ιδιόκτητο της Εκκλησίας, αλλά πρέπει να παραμείνει πράσινο, γιατί θα αλλοιωθεί η φυσιογνωμία, αυτή η πράσινη φυσιογνωμία της βουλιαγμένης.

Σήμερα συνεχίζουμε με ένα κύκλο διαπραγμάτευσης που ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο. Έχει αρχίσει και μπαίνει νερό στο κρασί της Εκκλησίας, ακούει πλέον τις ανάγκες της πόλης και την επιχειρηματολογία μας. Ο Αρχιεπίσκοπος μπήκε σε μια διαδικασία να συμμεριστεί αυτές τις ανησυχίες μας και είμαστε αισιόδοξοι πως σύντομα θα βρεθεί μία λύση
προς οφελος της πόλης.

Ακούγονται πολλά σχετικά με το αν θα πολιτευτείτε. Από πρόεδρος κόμματος,  μέχρι βουλευτής και δήμαρχος Αθηναίων. Τι ισχύει τώρα σε όλη αυτή την ιστορία;

Εγώ βασικά είμαι αεροπόρος. Αυτό είναι σίγουρο. Και γι’ αυτό συνεχίζω και πετάω κιόλας. Κι άμα σταματήσω να πετάω θα πεθάνω. Οπότε βασικά δηλώνω εραστής και όχι βιαστής της αεροπορίας. Έχουμε πάρα πολλή δουλειά εδώ. Είμαι στην αυτοδιοίκηση 30 χρόνια σχεδόν ανελλιπώς.  Λατρεύω την αυτοδιοίκηση. Η δουλειά που έχουμε εδώ είναι πάρα πολύ. Για μένα, από τότε που εμφανίστηκα στο προσκήνιο, άρχισα να λένε ότι αυτός θα φύγει να πάει να γίνει βουλευτής και αυτό και λοιπά. Είμαι πολιτικοποιημένο άτομο. Όχι κομματικοποιημένο. Πολιτικοποιημένο. Δεν έφυγα. Προς κακή τύχη κάποιων που προφανώς ήθελαν να κάνουν τη δουλειά που κάνω εγώ τώρα ή προς καλή τύχη κάποιων άλλων που μπορεί να αναγνωρίζουν τις καλές προσπάθειες αν μη τι άλλο που κάνω. Κάθε χρόνο φεύγω. Γίνομαι βουλευτής. Γίνομαι υπουργός. Τον τελευταίο καιρό γίνομαι και αρχηγός κόμματος. Το διαβάζω στις εφημερίδες.  Για μένα η ουσία είναι μία. Είμαι δήμαρχος Βάρης -Βούλας -Βουλιαγμένης. Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ με χαρτοφυλάκιο μεγάλο και υπεύθυνο.

Ποια είναι τα χόμπι σας και πώς χαλαρώνετε στις λίγες ελεύθερες στιγμές σας;

Ο χρόνος δεν υπάρχει. Πραγματικά δεν υπάρχει και νομίζω ότι η οικογένειά μου είναι αυτή η οποία έχει τραβήξει το μεγαλύτερο κανάλι. Εγώ παθιάζομαι και δίνομαι στη δουλειά μου, που αυτή την περίοδο είναι ο Δήμος. Κάνω μικρές αποδράσεις τριήμερο ή τετραήμερο κάθε δεύτερο μήνα και πηγαίνω και πετάω. Δεν φεύγει αυτό.  Είναι κάτι το οποίο για μένα είναι πολύ σημαντικό. Αυτό το οποίο μου αρέσει πολύ, πολύ όμως, και γι’ αυτό πήγα και σε ένα σχολείο ειδικό και το μελέτησα περισσότερο, είναι ότι διαβάζω πάρα πολύ ιστορία και πάρα πολύ γεωγραφία. Γενικότερα τα θέματα γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής με συνεπαίρνουν και γι’ αυτόν τον λόγο έκανα και την μεγάλη υπέρβαση που έφτασα στα ωραία της υπερκόπωσης να φοιτήσω και να αποφοιτήσω από τη Σχολή Εθνικής Αμύνης το 2021-2022.

Πιλοτήριο ή δημαρχείο; Που αισθάνεστε πιο άνετα;

Αισθάνομαι στα 2 πολύ άνετα. Εφαρμόζω πολλές  αρχές της αεροπορίας στο Δημαρχείο. Αυτό το οποίο κάνω με όλους τους συνεργάτες μου και για αυτό νομίζω ότι περισσότεροι εξ’ αυτόν – όχι όλοι- με αγαπούν είμαι πάντα πολύ ειλικρινής και δίκαιος απέναντί τους. Έκανες πατάτα, την χρεώνεσαι.  Καθένας είναι υπεύθυνος για την αρμοδιότητά. Θα τα ακούσεις χωρίς να σε προσβάλω Δεν έχω ρίξει ούτε μια ποινή σε εργαζόμενους.  Γενικότερα, λοιπόν, για μένα είναι ένας πολύ ασφαλής χώρος το αεροπλάνο αλλά και  το γραφείο μου εδώ στο Δήμο. Μπαίνω στο αεροπλάνο και πέφτουν οι σφυγμοί μου αντί να ανεβαίνουν το ίδιο συμβαίνει και εδώ μέσα

Ποια είναι τα αγαπημένα σας μέρη στην περιοχή και γιατί;

Το μέρος που πηγαίνω πάντα είναι γιατί έχω μεγαλώσει εκεί είναι  στο Μνημείο των Πεσόντων ΛΟΚ.   Σε αυτό το λόφο μεγαλώσαμε, ερωτευτήκαμε, κρυφτήκαμε. Δηλαδή, είναι για εμένα πολύ αγαπημένος τόπος. Ένα δεύτερο σημείο, το οποίο είναι πολύ κοντά σε εμένα, είναι ο κόκκινος βράχος, γύρω-γύρω από το λιμανάκι της Βούλας, όπου από εκεί ξεκινάγαμε κολυμπώντας με κάτι φελιζόλ που πάνω βάζαμε τα πράγματά μας για να μην βρέχονται . Κολυμπάγαμε αυτές τις 850 γιάρδες για να πάμε στην Υδρούσα. Ένα τρίτο μέρος, το οποίο, μάλλον θα μου επιτρέψετε να πω δύο τρίτα μέρη, ήταν ο κάθετος βράχος κάτω από το Ribas,  όπως επίσης και ο κάθετος βράχος στο δεύτερο λιμανάκι της Βουλιαγμένης. Αυτά και τα τρία μέρη που σας είπα, τέσσερα ίσως, είναι μέρη αγαπημένα που όποτε περνάω, λέω, έχουμε γράψει και εμείς εδώ τη δική μας ιστορία.

Ολυμπιακός: Αγαπημένη ομάδα η αδυναμία;

Είναι μεγάλη αγάπη ο Ολυμπιακός. Δηλώνω φίλαθλος και όχι οπαδός. Δηλαδή, είμαι έξω και μακριά από όλα αυτά τα καφριλίκια τα οποία συμβαίνουν στα γήπεδα. Και γι’ αυτό το λόγο, παρότι έχω και διαρκείας εκεί, φροντίζω να πηγαίνω μόνο στα ευρωπαϊκά παιχνίδια, που το επίπεδο κάπως ανεβαίνει  Παρακολουθώ, λοιπόν, τον Ολυμπιακό. Ο πατέρας μου, ο Πειραιώτης, μας γαλούχησε και εμένα και τα αδέρφια μου στον Ολυμπιακό. Αναπολώ τις περιόδους που τότε ίσως ήταν διαφορετικό το ποδόσφαιρο, τότε που εγώ ήμουν 14 χρονών και ο μεγάλος μου αδερφός 16 και φεύγαμε με τη συγκοινωνία από την Βούλα και πηγαίναμε στη λεωφόρο Αλεξάνδρας γιατί τότε στα παιχνίδια αυτά Ολυμπιακού, Παναθηναϊκού υπήρχαν φίλαθλοι και των 2 ομάδων. Όποιος βρεθεί στο Καραϊσκάκη πριν ή κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και να μην είναι Ολυμπιακός γίνεται Ολυμπιακός.

Διαβάστε ακόμη: