Ο τεχνολογικός κολοσσός Google εξετάζει το ενδεχόμενο να χρεώνει τα νέα premium χαρακτηριστικά που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη ανέφεραν οι Financial Times, σε κάτι που θα είναι ο μεγαλύτερος ανασχεδιασμός της επιχείρησης αναζήτησης.

Μάλιστα, οι τεχνικοί βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης, της τεχνολογίας που απαιτείται για την εν λόγω υπηρεσία, ωστόσο τα στελέχη δεν έχουν ακόμη λάβει οριστική απόφαση για το αν ή πότε θα τη λανσάρουν.

Σύμφωνα με δημοσίευμα που αναμεταδίδει το Bloomberg, η ανανέωση της μηχανής αναζήτησης θα σηματοδοτούσε την πρώτη φορά που η εταιρεία θα έβαζε επί πληρωμή κάποια υπηρεσία της, ενώ δείχνει ότι εξακολουθεί να παλεύει με μια τεχνολογία που απειλεί τη διαφημιστική της επιχείρηση, το ChatGPT.

Πιο αναλυτικά η Google εξετάζει επιλογές όπως η προσθήκη ορισμένων χαρακτηριστικών αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη στις premium συνδρομητικές υπηρεσίες της, οι οποίες προσφέρουν πρόσβαση στον νέο βοηθό AI Gemini στο Gmail και στα Docs. Παραταύτα, η παραδοσιακή μηχανή αναζήτησης της Google θα παραμείνει δωρεάν, ενώ οι διαφημίσεις θα συνεχίσουν να εμφανίζονται μαζί με τα αποτελέσματα αναζήτησης ακόμη και για τους συνδρομητές.

Ήδη, από τον Νοέμβριο του 2022, όταν η OpenAI ξεκίνησε το ChatGPT, η Google προσπαθεί να απαντήσει στην ανταγωνιστική απειλή που συνιστά το εξαιρετικά δημοφιλές chatbot. Το ChatGPT μπορεί να δώσει γρήγορες και πλήρεις απαντήσεις σε πολλές ερωτήσεις, απειλώντας να καταστήσει περιττή τη λίστα συνδέσμων μιας παραδοσιακής μηχανής αναζήτησης και τις προσοδοφόρες διαφημίσεις που εμφανίζονται δίπλα τους.

Μια τέτοια κίνηση υποδηλώνει ότι η Google, δεν έχει ακόμη βρει πώς να ενσωματώσει τη νέα, ταχέως αναπτυσσόμενη τεχνολογία χωρίς να απειλήσει τη βασική διαφημιστική της δραστηριότητα. Οι μετοχές της έπεσαν λιγότερο από 1% μετά την ανακοίνωση της είδησης.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, η Google άρχισε να δοκιμάζει τη δική της υπηρεσία αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη που συνδυάζει την εξατομικευμένη, λεπτομερή αφήγηση εκτός από συνδέσμους προς ιστότοπους και διαφημίσεις. Ωστόσο, δεν έχε ενσωματώσει ακόμη τα χαρακτηριστικά από την πειραματική της εμπειρία αναζήτησης στην κύρια μηχανή αναζήτησης.

Τον Φεβρουάριο, η Google πρόσθεσε μια νέα επί πληρωμή βαθμίδα στην υπηρεσία συνδρομής της για τους καταναλωτές, η οποία δίνει στους ανθρώπους πρόσβαση στο πιο πρόσφατο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της, το Gemini. Οι χρήστες που πληρώνουν για αυτή τη συνδρομή, η οποία ονομάζεται Google One AI Premium, μπορούν να χρησιμοποιούν το προηγμένο chatbot Gemini και να έχουν πρόσβαση στο παραγωγικό μοντέλο AI σε δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το Gmail και το Google Docs.

Διαβάστε ακόμη: