Την 1η Απριλίου 2004 η Google εγκαινίασε το Gmail και για πολλούς, είναι η μέρα που «γεννήθηκε» η σύγχρονη εποχή του ίντερνετ.

Οι πληροφορίες ότι η Google επρόκειτο να ξεκινήσει μια δωρεάν υπηρεσία email είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν από την προηγούμενη ημέρα.

Όμως, η ιδέα ότι ο «βασιλιάς» της αναζήτησης θα έμπαινε στο email ήταν μία έκπληξη. Και το να προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 1GB, δηλαδή 500 φορές περισσότερα από το Hotmail της Microsoft, έμοιαζε απλά αδύνατο.

Έτσι, όταν η Google έδωσε στη δημοσιότητα το σχετικό δελτίο τύπου της, την 1η Απριλίου, πολλοί πίστεψαν ότι επρόκειτο για πρωταπριλιάτικη φάρσα. 

Όμως το Gmail ήταν πραγματικό και ήταν επαναστατικό.

Δεν ήταν μόνο το τέλος των Hotmail και Yahoo Mail, που κυριαρχούσαν στις δωρεάν υπηρεσίες email την εποχή εκείνη. Ήταν και η πρώτη μεγάλη εφαρμογή του cloud που μπορούσε να υποκαταστήσει και όχι απλά να συμπληρώσει το συμβατικό λογισμικό ενός υπολογιστή.

Δημιουργός του Gmail ήταν ο Paul Buchheit, ο 23ος υπάλληλος της Google.

Για την ακρίβεια, στηρίχθηκε σε δουλειά που είχε κάνει μερικά χρόνια πριν καν προσληφθεί από την εταιρεία, το 1999.

«Είχα αρχίσει να φτιάχνω ένα πρόγραμμα email στο παρελθόν, θα πρέπει να ήταν το 1996. Είχα αυτή την ιδέα ότι ήθελα να φτιάξω ένα email στο web. Δούλεψα πάνω σε αυτό 1-2 εβδομάδες και μετά βαρέθηκα», θα έλεγε σε μία συνέντευξή του.

Βέβαια, σε πολλούς μέσα στην Google δεν άρεσε καθόλου το γεγονός ότι η εταιρεία ασχολούνταν με κάτι άλλο πέραν της αναζήτησης.

Ο φόβος τους ήταν ότι το προϊόν δεν θα ήταν τόσο καλό και έτσι άλλες μεγάλες εταιρείες, όπως η Microsoft θα είχαν μια ευκαιρία να τους «σκοτώσουν».

Ωστόσο, οι δύο ιδρυτές της Google, Larry Page και Sergey Brin ήταν πολύ υποστηρικτικοί προς το project. 

Και έτσι, για πρώτη φορά, οι χρήστες απέκτησαν ένα email στο οποίο μπορούσαν να κρατήσουν όλα τα μηνύματά τους, χωρίς να χρειάζεται να σβήνουν.

Ο ιδρυτής του GMail, Paul Buchheit

Πέντε χρόνια αργότερα, το Gmail έσπασε το φράγμα του 1 δισ. χρηστών. Σήμερα, παραμένει η δημοφιλέστερη πλατφόρμα email με πάνω από 1,8 δισ. χρήστες. 

Το Gmail έχει μερίδιο αγοράς 18% ανάμεσα στους πελάτες των emails και ευθύνεται για το 27% των νέων λογαριασμών email που ανοίγουν.

Το 61% των ατόμων ηλικίας 18-29 ετών χρησιμοποιεί Gmail και 306,4 δισ. emails αποστέλλονται και λαμβάνονται καθημερινά στο Gmail.

Και όμως, μέχρι και σήμερα, οι περισσότεροι από τους 1,8 δισ. χρήστες του δεν γνωρίζουν ένα βασικό «κόλπο» του Gmail: Οι τελείες στις διευθύνσεις του email της Google δεν έχουν απολύτως καμία σημασία.

Οι περισσότεροι από εμάς, συνηθίζουμε να τονίζουμε, όταν δίνουμε τη διεύθυνση του email μας, εάν υπάρχει τελεία ή όχι. Στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται. 

Όπως λέει η ίδια η Google στο Help Center της, εάν το email ενός χρήστη είναι johnsmith@gmail.com, τότε του ανήκουν και όλες οι πιθανές εκδοχές της διεύθυνσης αυτής με ή χωρίς τελείες: 

john.smith@gmail.com

jo.hn.sm.ith@gmail.com

j.o.h.n.s.m.i.t.h@gmail.com

Άρα την επόμενη φορά που θα δώσετε τη διεύθυνση του email σας, απλά αγνοήστε τις τελείες.