Με τις πάγιες θέσεις υπέρ της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο απάντησε εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου σχετικά με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, περί επανένωσης των Γλυπτών στην Αθήνα.
Ειδικότερα, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, προέβη στης εξής αναφορά: «Το Βρετανικό Μουσείο διηγείται την ιστορία των πολιτιστικών επιτευγμάτων σε όλο τον κόσμο, από την αυγή της ανθρώπινης ιστορίας πριν από περισσότερο από 2 εκατομμύρια χρόνια, μέχρι σήμερα. Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι ένα σημαντικό μέρος αυτής της ιστορίας» είναι η θέση του των Επιτροπών του Μουσείου στην οποία παρέπεμψε η εκπρόσωπος.
Γλυπτά Παρθενώνα: θα παραμείνουν στο Λονδίνο
Στη συνέχεια, πρόσθεσε πως: «Το Μουσείο είναι ένα μοναδικό βοήθημα για τον κόσμο: το εύρος και το βάθος της συλλογής του επιτρέπουν σε ένα παγκόσμιο κοινό να εξετάσει πολιτιστικές ταυτότητες και να εξερευνήσει το σύνθετο δίκτυο αλληλένδετων ανθρωπίνων πολιτισμών. Οι Επίτροποι δανείζουν (εκθέματα) εκτενώς σε όλο τον κόσμο και πάνω από 3,5 εκατομμύρια αντικείμενα από τη συλλογή είναι διαθέσιμα να εξετάσουν online. Τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι ένα ζωτικό στοιχείο σε αυτή την αλληλένδετη παγκόσμια συλλογή. Είναι ένα μέρος της παγκόσμιας κοινής κληρονομιάς και υπερβαίνουν πολιτικά σύνορα.
Το Μουσείο της Ακρόπολης επιτρέπει στα Γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στην Αθήνα, περίπου τα μισά από όσα επιβιώνουν από τον αρχαίο κόσμο, να εκτιμώνται έναντι του υποβάθρου της αθηναϊκής ιστορίας. Τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο είναι μία σημαντική αντιπροσώπευση του αρχαίου αθηναϊκού πολιτισμού στο πλαίσιο της παγκόσμιας ιστορίας.
Κάθε χρόνο εκατομμύρια επισκέπτες, δωρεάν, θαυμάζουν την αριστοτεχνία των γλυπτών και αποκτούν εικόνα του πώς επηρέασε και πως επηρεάστηκε η αρχαία Ελλάδα από άλλους πολιτισμούς με τους οποίους συναντήθηκε. Οι Επίτροποι πιστεύουν ακράδαντα ότι συνιστά θετικό πλεονέκτημα και δημόσιο όφελος το να είναι τα γλυπτά μοιρασμένα μεταξύ δύο σπουδαίων Μουσείων, με το καθένα να διηγείται συμπληρωματική, αλλά διαφορετική ιστορία».
Τα επιχειρήματα των Επιτρόπων του Βρετανικού Μουσείου στα οποία παρέπεμψε για περισσότερες λεπτομέρειες η εκπρόσωπος, αναφέρονται επίσης σε αφαίρεση των γλυπτών από τον Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν κατόπιν άδειας υπό τη μορφή φιρμανιού, ενώ σημειώνουν πως οι ενέργειές του κρίθηκαν καθόλα νόμιμες μετά από ενδελεχή εξέταση από βρετανική κοινοβουλευτική επιτροπή το 1816.