Εν μέσω την σημαντικής ανακοίνωσης του Ελληνο-αμερικανικού επιμελητηρίου για την λειτουργία γραφείου στη Ουάσινγκτον, νέα τροπή παίρνει η σύγκρουση των δύο υποψηφίων για την προεδρία του Επιμελητηρίου στις επερχόμενες εκλογές στα τέλη Ιουνίου.
Δύο υποψηφιότητες έχουν εκδηλωθεί μέχρι σήμερα: ο σημερινός γενικός γραμματέας, Αλέξανδρος Κωστόπουλος με μακρά επαγγελματική πορεία στις διατλαντικές σχέσεις και ο σημερινός αντιπρόεδρος, Γιάννης Σαρακάκης από τον χώρο του αυτοκινήτου.
Δύο απορίες γεννιούνται σχετικά με την υποψηφιότητα του κυρίου Σαρακάκη:
Ισχυρή, χωρίς αμφιβολία, διαχρονικά η παρουσία του ομίλου στο χώρο, κυρίως, του αυτοκινήτου, αλλά, από όσα γνωρίζουμε, ο όμιλος έχει συνδέσει την παρουσία του με ονόματα που ελάχιστη σχέση έχουν με τις ΗΠΑ: Honda, Mitsubishi, Komatsu, Volvo, BAE Systems, OMG και πολλές ακόμη μάρκες, κυρίως Ευρωπαϊκές και Ιαπωνικές.
Ακούγεται μάλιστα ότι ευρωπαϊκά διμερή επιμελητήρια της χώρας στηρίζουν εντόνως την υποψηφιότητα του κυρίου Σαρακάκη προκαλώντας ερωτηματικά κατά πόσο στη σημερινή συγκυρία των έντονων εμπορικών αντιπαραθέσεων και της ουσιαστικής ρήξης μεταξύ των ΗΠΑ και των εμπορικών τους εταίρων, είναι σκόπιμη η ανάδειξη στην ηγεσία του Επιμελητηρίου ενός εκπροσώπου επιχειρηματικών συμφερόντων που βρίσκονται στο στόχαστρο του προέδρου Τράμπ και που δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τις ΗΠΑ … ίσως πέρα από τις σπουδές του;
Και ένα δεύτερο, πιο ουσιαστικό, ερώτημα: Ο όμιλος Σαρακάκη, όπως και άλλοι στον χώρο του αυτοκινήτου, υπέφερε στα χρόνια της κρίσης, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί με δανειακές υποχρεώσεις που πλησιάζουν τα 180 εκατομμύρια.
Μαθαίνουμε ότι τα δάνεια αυτά «κουρεύτηκαν» από τις πιστώτριες τράπεζες για να διασωθεί η επιχείρηση, μολονότι η οικογένεια διαθέτει σημαντική περιουσία και ισχυρή παρουσία στην εμπορική ναυτιλία με την Ionic Shipping, της οποίας τα οικονομικά είναι ανθηρά.
Προφανώς νομότυπα έγινε η αναδιάρθρωση των δανείων της Σαρακάκης και συγχαρητήρια που τα κατάφεραν.