Οι καταναλωτές ξόδεψαν σχεδόν 400 δισεκατομμύρια δολάρια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο το 2022 και οι ΗΠΑ αναμένεται να προσθέσουν 1 εκατομμύριο νέα EV στους δρόμους τους φέτος. Από το 2023 έως το 2027, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πραγματοποιήσει συνολικές επενδύσεις 616 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε EV, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.

Και όμως, τα ηλεκτρικά οχήματα συσσωρεύονται σε αλυσίδες αντιπροσωπειών.

Το απόθεμα EV και κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) ξεκίνησε τη χρονιά με ανεφοδιασμό περίπου 52 ημερών, σύμφωνα με την Cox Automotive.

Η προμήθεια ημερών είναι ένας τρόπος μέτρησης του πόσα οχήματα έχει ένας αντιπρόσωπος στην παρτίδα. Σε περίπτωση προμήθειας 52 ημερών, εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σταματούσαν να παράγουν αυτοκίνητα σήμερα, οι έμποροι θα μπορούσαν να συνεχίσουν να πωλούν αυτοκίνητα για περίπου αυτόν τον αριθμό ημερών πριν εξαντληθούν.

Από τον Ιανουάριο, η προσφορά των ημερών EV εκτοξεύτηκε στα ύψη, ενώ οι προμήθειες ICE κυμάνθηκαν μεταξύ 52 και 58 ημερών. Η προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων στις αρχές Οκτωβρίου ήταν 97 ημέρες, από την κορύφωση του αποθέματος περίπου 111 ημερών στις αρχές Ιουλίου.

Τον Αύγουστο του 2023, χρειάστηκε περίπου διπλάσιος χρόνος για να πουληθεί ένα EV στις ΗΠΑ από ό,τι τον προηγούμενο Ιανουάριο. Εν τω μεταξύ, τα οχήματα με καύση φυσικού αερίου εξακολουθούσαν να πουλούν ζωηρά. Λίγο περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές λένε ότι τα EV είναι το μέλλον και τελικά θα αντικαταστήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά λιγότεροι από το ένα τρίτο των αντιπροσώπων έχουν αυτή την άποψη.

Ο ηγέτης των EV Tesla μείωσε δραματικά τις τιμές, οι πωλήσεις σε ορισμένες νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Lucid, απογοήτευσαν και εταιρείες όπως η Ford Motor αύξησαν την παραγωγή υβριδικών καθώς η ζήτηση για τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα έχει μειωθεί. Οι μυημένοι αναφέρουν διάφορους παράγοντες: υψηλή τιμολόγηση, ανησυχίες σχετικά με τη χρέωση και περιορισμοί στις επιδοτήσεις που βρίσκονται ψηλά στη λίστα.

«Υπάρχει ανησυχία για την υποδομή δημόσιας φόρτισης, παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της φόρτισης που θα κάνετε θα είναι στο σπίτι», δήλωσε ο Jeff Aiosa, ιδιοκτήτης της Mercedes-Benz του Νέου Λονδίνου, στο Κονέκτικατ. «Υπάρχει ακόμα ανησυχία για αυτά τα μακρινά ταξίδια».

Και πολλοί, συμπεριλαμβανομένου του Aiosa, λένε ότι η στροφή προς τα EV είναι, μακροπρόθεσμα, αδυσώπητη.

Διαβάστε ακόμη: