Η παρούσα φάση δεν μοιάζει η καλύτερη δυνατή στιγμή για να αγοράζει κανείς γόβες-στιλέτο.
Ωστόσο, η Exor, εταιρεία χαρτοφυλακίου της δισεκατομμυριούχου ιταλικής οικογένειας Agnelli, αποκτά μερίδιο 24% στην Christian Louboutin έναντι 541 εκατομμυρίων ευρώ (642 εκατ. δολάρια), αποτιμώντας την διάσημη κατασκευάστρια των πανύψηλων υποδημάτων με τις χαρακτηριστικές κόκκινες σόλες στα 2,3 δισ. ευρώ.
Το deal αποτελεί ένα στοίχημα σε μια οικονομική ανάκαμψη η οποία θα τροφοδοτηθεί από την επιτάχυνση των εμβολιασμών.
Αν πρόκειται να εισέλθουμε σε μια οικονομικά “βρυχώμενη” δεκαετία του 2020, έστω με καθυστέρηση λόγω κορονοϊού, η Louboutin θα αποτελέσει κόσμημα στο στέμμα των Agnelli και θα λάμπει δίπλα στη Ferrari.
Η επένδυση μπορεί ακόμη κι έτσι να αποδειχθεί εγχείρημα υψηλών προκλήσεων, ωστόσο εάν η Exor μπορέσει να αξιοποιήσει μια αγορά υποδημάτων η οποία θα περάσει σε φάση ανάκαμψης, θα μπορούσε να της αποδώσει πολλά.
Γιατί ο ιδρυτής της Louboutin ζητεί “συμπαίκτες”
Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί ο περιώνυμος ιδρυτής της Louboutin είναι πλέον πρόθυμος να δεχτεί εξωτερικούς επενδυτικούς παίκτες στην εταιρεία του.
Οι μισές εκ των πωλήσεων του brand αφορούν τις πασίγνωστες γόβες με τα “κατακόρυφα” τακούνια, οι οποίες επλήγησαν ξεκάθαρα κατά τη διάρκεια των πανδημικών lockdown και της υποχρεωτικής παραμονής όλων μας στο σπίτι.
Και, παρόλο που η ζήτηση για κομψά υποδήματα ανακάμπτει, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, περίπου το 20% των καταστημάτων Louboutin παραμένουν κλειστά λόγω τοπικών και περιφερειακών lockdown.
Ούτε η Exor ούτε η Louboutin έχουν αποκαλύψει τα έσοδα ή τα κέρδη της κατασκευάστριας παπουτσιών.
Ωστόσο, τα brands υποδημάτων μοιάζουν “καυτό” εμπόρευμα από επενδυτική άποψη το τελευταίο διάστημα, με εταιρείες όπως η Birkenstock και η Dr. Martens να βλέπουν τεράστιες εισροές κεφαλαίων στις πρόσφατες αρχικές δημόσιες προσφορές (IPO) τους.
Η Birkenstock άλλαξε χέρια με βάση μια αποτίμηση η οποία ισοδυναμεί με 25 φορές τα κέρδη πρό φόρων και τόκων (Ebit) της το 2019, ενώ η Dr. Martens διαθέτει κεφαλαιοποίηση λίγο κάτω από 30 φορές τα ετήσια Ebit.
Γιατί οι Ανιέλι της Ferrari επενδύουν στα ψηλοτάκουνα Louboutin
Το χάσμα μεταξύ κορυφαίων εμπορικών brands και μικρότερων ανταγωνιστών τους έχει διευρυνθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Όπως δήλωσε ο σύμβουλος στον κλάδο των ειδών πολυτελείας Mario Ortelli, οι καταναλωτές έλκονται από τα πλέον εμβληματικά ονόματα σε κάθε κατηγορία προϊόντων. Η ελπίδα είναι ότι το ίδιο θα λάβει χώρα και σε ό,τι αφορά τις ψηλοτάκουνες γόβες, όπου κυριαρχεί η Louboutin.
Αν και τα φανταχτερά υποδήματα μπορεί να μην είναι της μόδας αυτή τη στιγμή, η όρεξη για καλό ντύσιμο λογικά θα επιστρέψει μόλις οι οικονομίες ανοίξουν και ξαναρχίσουν οι διάφορες εκδηλώσεις.
Ακόμη κι αν η Louboutin δεν είναι τόσο δημοφιλής όσο ήταν στη δεκαετία του 2000, μια αλλαγή μόδας από το ήπιο στο “σέξι” αυξάνει τις πιθανότητές της να επιστρέψει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Και, ευτυχώς, η Exor είναι επενδυτής μακράς πνοής. Έχει λοιπόν τον χρόνο να περιμένει.
Στο μεταξύ, η Louboutin έχει άλλους τομείς στους οποίους μπορεί να επεκταθεί.
Η ανάπτυξη της Louboutin
Αν και είναι πιο γνωστή για τα πανέμορφα στυλάτα ψηλοτάκουνά της, η εταιρεία έχει διευρύνει σημαντικά τη γκάμα των προϊόντων της τα τελευταία χρόνια.
Το άλλο μισό των γυναικείων γραμμών της αποτελείται από χαμηλοτάκουνα ή φλάτ μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των sneakers, ενώ έχει κερδίσει μερίδια και στο ανδρικό και παιδικό κοινό.
Η περαιτέρω διαφοροποίηση από τις γόβες στιλέτο θα είναι επίσης ένα χρήσιμο αντιστάθμισμα στην τάση προς το casual την οποία διαμόρφωσε η πανδημία.
Η κατασκευάστρια παπουτσιών έχει ήδη δείξει ότι μπορεί να επεκτείνει το brand της σε άλλους τομείς, όπως τα προϊόντα ομορφιάς και οι τσάντες.
Η τάση του κοινού προς τις πολυτελείς εμπειρίες θα μπορούσε να ανοίξει επιπλέον ευκαιρίες, όπως χρήση της επωνυμίας σε ξενοδοχεία.
Όχι μόνο η Louboutin έχει το περιθώριο να διευρύνει τις πωλήσεις της μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά, με ισχυρές θέσεις στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, έχει επίσης χώρο να επεκτείνει την παρουσία της στην Κίνα, όπου αυξάνεται η ζήτηση για προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Η Exor έχει σαφώς στραμμένο το βλέμμα της στην κινεζική αγορά για το αναπτυσσόμενο χαρτοφυλάκιο εταιρειών προϊόντων πολυτελείας της.
Τον Δεκέμβριο έγινε μέτοχος πλειοψηφίας της Shang Xia, του κινεζικού brand πολυτελείας που υποστηριζόταν από την Hermes International.
Εάν η Louboutin μπορέσει να κινήσει όλους αυτούς τους μοχλούς, η Exor θα έχει προβεί σε μια κερδοφόρα επένδυση, εισερχόμενη στον κλάδο των υποδημάτων.
Εάν όχι, τουλάχιστον οι κόκκινες σόλες ταιριάζουν απόλυτα με το κόκκινο της Ferrari.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.