Ο «Μικρός Δρόμος» είναι ένα από τα λίγα αριστουργήματα του Γιαν Βερμέερ που έχουν διασωθεί. Μια γυναίκα κεντάει, μια άλλη πλένει στη βρύση, δυο παιδιά παίζουν στο δρόμο. Η καθημερινότητα δοσμένη με ακρίβεια και απλότητα. Όταν πέθανε ο Γιαν Βερμέερ τον Δεκέμβριο του 1675 σε ηλικία 43 ετών, το έργο του περιελάμβανε μόλις 37 πίνακες. 28 έχουν συγκεντρωθεί τώρα στο μουσείο Rijksmuseum στο Άμστερνταμ και παρουσιάζονται στη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανωθεί ποτέ με έργα του Ολλανδού καλλιτέχνη.

Είναι δύσκολο να πει κανείς τι είναι αυτό που γοητεύει τους θαυμαστές του Βερμέερ. Ο χειρισμός του πινέλου και του χρώματος, η τεχνική του ικανότητα, το παιχνίδι με το φως, η σύνθεση, η προοπτική; «Ο Βερμέερ ήταν ένας μαέστρος του φωτός», λέει ο Γκρέγκορ Βέμπερ, συνεπιμελητής της έκθεσης στο Άμστερνταμ. Κανένας καλλιτέχνης δεν έχει ζωγραφίσει το φως όπως ο Βερμέερ, αφενός με τρόπο ρεαλιστικό αλλά και γεμάτο από μια αινιγματική ηρεμία. Οι ιταλικές επιρροές είναι ορατές αν και δεν έφυγε ποτέ από τη γενέτειρά του, το Ντελφτ.

Ιστορίες της Βίβλου μέχρι σκηνές από την καθημερινή ζωή