Οι τρεις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας αναμένεται να χάσουν πάνω από 10 δισ. ευρώ από τις ταμειακές τους ροές φέτος, καθώς το κόστος των αμερικανικών δασμών ασκεί πίεση σε έναν κλάδο που ήδη αντιμετωπίζει υποτονικούς όγκους πωλήσεων και έντονο ανταγωνισμό από τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν από τους κλάδους που υπέστησαν το μεγαλύτερο πλήγμα από τον εμπορικό πόλεμο του Ντόναλντ Τραμπ, μετά την επιβολή δασμών 25% στις εισαγωγές οχημάτων ξένης κατασκευής από τον πρόεδρο των ΗΠΑ.
Οι αναλυτές αναμένουν ότι οι ταμειακές ροές των αυτοκινητοβιομηχανιών θα συμπιεστούν. Είναι πιθανό να μειωθούν από 9,4 δισ. ευρώ πέρυσι σε 3 δισ. ευρώ για τη Mercedes-Benz, από 7,1 δισ. ευρώ σε 3,5 δισ. ευρώ για τη Volkswagen και από 4,8 δισ. ευρώ σε 4,4 δισ. ευρώ για τη BMW, σύμφωνα με στοιχεία της Visible Alpha.
Η θέση αυτή θα μπορούσε να επιδεινωθεί περαιτέρω, καθώς οι αναλυτές προσαρμόζουν τις προβλέψεις τους ώστε να αντικατοπτρίζουν την περικοπή των καθαρών ταμειακών ροών της VW για το έτος σε μεταξύ 1 και 3 δισ. ευρώ, από το προηγούμενο εύρος των 2 έως 5 δισ. ευρώ. Οι επιπτώσεις των δασμών δεν έχουν αντικατοπτριστεί πλήρως στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, επειδή ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις εξαγωγές τους, λόγω αυξημένης ζήτησης για δημιουργία αποθεμάτων, εν αναμονή του αποτελέσματος των εμπορικών συνομιλιών.
Ωστόσο, οι υψηλότεροι δασμοί θα σημάνουν αυξημένο κόστος για τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, την προμήθεια ανταλλακτικών, καθώς και τις προσαρμογές της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι που θα ασκήσει πίεση στις ταμειακές ροές.
«Το ερώτημα είναι: νιώθουμε άνετα με το γεγονός ότι ο αντίκτυπος των δασμών στο δεύτερο τρίμηνο είναι μικρότερος από ό,τι φοβόμασταν αρχικά ή μήπως πρόκειται για ψευδή αίσθηση ασφάλειας;» δήλωσε ο Michael Tyndall, ανώτερος αναλυτής παγκόσμιων αυτοκινήτων στην HSBC.
Οι Volkswagen, Mercedes-Benz και BMW πληρώνουν ήδη δασμό 27,5% για πολλές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ από χώρες όπως η Γερμανία και το Μεξικό.
Ενώ η Ουάσινγκτον δεν έχει ακόμη μειώσει τους δασμούς, πηγές δήλωσαν στους Financial Times ότι η ΕΕ και οι ΗΠΑ κλίνουν σε μια εμπορική συμφωνία που θα ορίζει τον δασμό στις περισσότερες ευρωπαϊκές εισαγωγές στο 15%. Παραμένει ασαφές εάν θα συμπεριληφθούν τα αυτοκίνητα. Ωστόσο, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, το κόστος ήδη αυξάνεται, καθώς οι προμηθευτές, οι οποίοι έχουν μικρότερα περιθώρια κέρδους, κατάφεραν γρήγορα να μετακυλίσουν υψηλότερους δασμούς όχι μόνο σε εξαρτήματα ξένης προέλευσης αλλά και σε υλικά, όπως το αλουμίνιο και ο χάλυβας.
Ο Thomas Besson, επικεφαλής της έρευνας αυτοκινήτων στην Kepler Cheuvreux, δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συσσωρεύσει πλούσια χρηματικά αποθέματα μετά την αύξηση των πωλήσεων και τις υψηλότερες τιμές οχημάτων που απολάμβανε η βιομηχανία μετά την κρίση στις αλυσίδες ημιαγωγών στη διάρκεια του Covid-19. Μόνο στις VW, Mercedes-Benz και BMW, ξεπερνά τα 100 δισ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι το πλήγμα των 10 δισ. ευρώ μπορεί να απορροφηθεί βραχυπρόθεσμα.
Διαβάστε ακόμη:
- Το σκάνδαλο με τους στημένους διαγωνισμούς για τα χιονοδρομικά κέντρα
- Η Ελλάδα στις πιο ακριβές ευρωπαϊκές αγορές του Airbnb
- Μάθιου ΜακΚόναχι: Πήγε στην Αντίπαρο και επισκέφθηκε το μαγαζί του Σταύρου Σβήγκου
- Οι Ποδοσφαιρικές Ομάδες και οι ατζέντηδες στο Κάδρο της Αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος