Ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος έχει αναλάβει αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ενημέρωσε τα μέλη της επιτροπής ότι εντός της ημέρας αναμένεται να αναχωρήσει για τις Βρυξέλλες όπου θα έχει συναντήσεις με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να εξασφαλιστεί πρόσθετη χρηματοδότηση για τα συστήματα ασφάλειας του ΟΣΕ.
Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε ότι «η πρόθεση της κυβέρνησης είναι σε απόλυτη συμφωνία με τους εργαζόμενους να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος».
Σημειώνεται ότι ο Υπουργός Επικρατείας επικέντρωσε την τοποθέτησή του σε δύο κεντρικά θέματα που αφορούν την πορεία υλοποίησης της σύμβασης 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης καθώς και για το αν ο σταθμός Λάρισας διαθέτει σύστημα τηλεδιοίκησης.
Ειδικότερα, επισήμανε ότι «το 2016 χρονιά κατά την οποία έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η υλοποίηση της σύμβασης παραδόθηκαν μόνο οι 17 από τους 52 σταθμούς και από τους 17 σταθμούς αποδείχθηκε ότι οι μισοί είχαν κενά με αποτέλεσμα να απαιτηθεί η κατασκευή τους εξ αρχής επί δικών μας ημερών», ενώ είπε απευθυνόμενος προς την αξιωματική αντιπολίτευση πως τα ποσοστά υλοποίησης ενός δημόσιου έργου επιβεβαιώνονται από τα πρωτόκολλα παράδοσης παραλαβής και όχι από τις απορροφήσεις κονδυλίων.
Σχετικά με το τι σύστημα λειτουργεί στην Λάρισα είπε πως δίπλα από την αίθουσα συνολικής τηλεδιοίκησης βρίσκεται το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης που λειτουργεί πλήρως.
«Από το καταγραφικό προκύπτει ότι έως τις 22:12 όλα τα δρομολόγια έγιναν με αυτόματη χάραξη. Το επίμαχο δρομολόγιο που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα έγινε δυστυχώς με χειροκίνητη χάραξη. Και περίπου 2 ώρες μετά το δυστύχημα έγινε δοκιμαστική λειτουργία και διαπιστώθηκε ότι το σύστημα αυτόματης χάραξης λειτουργούσε απόλυτα» ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης.
Στη συνέχεια, ο Γιώργος Γεραπετρίτης σημείωσε ότι «υπήρξαν ασφαλιστικές δικλείδες αλλά αποδείχθηκαν ανεπαρκείς», για να υποστηρίξει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αμέλησε να κυρώσει την ευρωπαϊκή οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Μάλιστα, σημείωσε ότι εντός των επόμενων ημερών θα κατατεθούν οι διατάξεις που μετατρέπουν το αδίκημα της κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού από πλημμέλημα σε κακούργημα υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι οι ποινές για το συγκεκριμένο αδίκημα υποβαθμίστηκαν με τις αλλαγές στους Ποινικούς Κώδικες το 2019 επι ΣΥΡΙΖΑ.
Παράλληλα, απαντώντας στους ισχυρισμούς του κ. Σπίρτζη είπε «είπατε ότι η 717 ήταν καλή σύμβαση. Τι κάνατε όμως από το 2017 και μετά και γιατί την παρατείνατε 6 φορές κ. Σπίρτζη; Το πόρισμα της ΕΔΕΛ κ. Σπίρτζη μιλά όχι για κακή σύμβαση αλλά για πλημμελή έλεγχο της σύμβασης.
Το καλοκαίρι νωρίς του 2018 πήρατε την άδεια του Ελεγκτικού Συμβουλίου. Ενα χρόνο τι κάνατε ; Μεσολαβούν τεράστια κενά».
Διαβάστε περισσότερα
- Σάρον Στόουν: «Έχασα τα μισά μου λεφτά από την κατάρρευση της Silicon Valley Bank»
- Πρόκληση άνευ προηγουμένου από τους προνομιούχους… τουρίστες των Βρυξελλών
- O «σερίφης» δήμαρχος Αλίμου στοχοποιεί αυθαίρετα επιχειρηματίες της περιοχής
- Το παρασκήνιο πίσω από «διαζύγιο» Μπογδάνου – Λατινοπούλου και ο Εμφιετζόγλου