Μία ακόμη σελίδα γύρισε στην Ελλάδα ο όμιλος FCA Greece μετά την εξαγορά του από την εταιρεία ΟΡΝΟΣ ΑΕ η οποία αποτελεί joint-venture του ομίλου Βασιλάκη με την Samalet.
Από την 1η Μαΐου η θυγατρική του ομίλου Stellantis άλλαξε χέρια και με την σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού πέρασε στη νέα εταιρεία ΟΡΝΟΣ ΑΕ που ανήκει κατά 51% στον όμιλο Βασιλάκη (Autohellas) και κατά 49% στον ισραηλινό όμιλο Samalet Motors.
Η Autohellas με την προσθήκη των νέων μαρκών στο χαρτοφυλάκιό της είναι πολύ πιθανό να «φλερτάρει» με τζίρους ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ καθώς πέρυσι ο κύκλος εργασιών της ξεπέρασε τα 750 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 19,1% και ο κύκλος εργασιών της FCA Greece ξεπέρασε το 2021 τα 114 εκατ. ευρώ.
Η FCA Greece εισήγαγε και διέθετε στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Fiat Professional και Jeep, του ομίλου Stellantis ενώ πέρυσι στην ελληνική αγορά πούλησε σχεδόν 7.000 αυτοκίνητα χωρίς να έχουν συνυπολογιστεί τα επαγγελματικά οχήματα του ομίλου.
Η ΟΡΝΟΣ συστάθηκε με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 12 εκατ. ευρώ και αμέσως μετά τη σύστασή της, η εταιρεία προχώρησε σε έκδοση ομολογιακού δανείου, ύψους ως 56 εκατ. ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε ότι η εξαγορά της FCA Greece έλαβε το πράσινο φως της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 18 Ιανουαρίου 2023 αλλά το τίμημα εξαγοράς της ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό.
Να σημειωθεί πως η συνεργασία των ομίλων Samelet και Autohellas και των εκπροσώπων τους Omer Levi και της οικογένειας του Ευτύχη Βασιλάκη αντίστοιχα, έχει τις ρίζες της στη μακροχρόνια φιλία των πατεράδων τους Omer Levi και Θεόδωρου Βασιλάκη.
Η ιστορία της Fiat στην Ελλάδα
Η ιστορία της Fiat στην Ελλάδα καταγράφει πάνω από 70 χρόνια και έκτοτε έχει αλλάξει αρκετά χέρια.
Ο πρώτος αντιπρόσωπος της Fiat στην Ελλάδα ήταν ο Παύλος Λάσκαρις με τον Παναγιώτη Λυκουρέζο που εισήγαγαν τα ιταλικά μοντέλα μέσω της εταιρείας ΕΤΑΛΛΑΣ ΑΕ το 1955.
Λίγο πριν την έλευση της δεκαετίας του ‘70 η εταιρεία μετονομάζεται σε ΤΡΑΚΤΕΛΛΑΣ και με μετόχους τους Α. Λάσκαρι, ο Χ. Πανόπουλο, και Θ. Πασχαλίδη ενώ δημιουργούνται νέες εισαγωγικές εταιρείες σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Πελοπόννησο και Ήπειρο.
Οι εξελίξεις τρέχουν και η αγορά πολλαπλασιάζεται και το εργοστάσιο αποφασίσει να συμμετέχει στη νέα ελληνική εισαγωγική εταιρεία που ονομάζεται ΑΥΤOΤΕΧΝΙΚΑ ΑΒΕΕ η οποία κατόπιν μετονομάζεται σε ΠΑΝΕΛΛΑΣ.
Τον καλοκαίρι του 1984 η Fiat κοινοποίησε στην ΠΑΝΕΛΛΑΣ επιστολή στην οποία έγραφε ότι η σύμβαση αντιπροσώπευσης δε θα ανανεωνόταν για την επόμενη χρονιά και η μάρκα παραχωρήθηκε στο Ν. Παπαϊωάννου ΑΕ έως το 1988. Κατόπιν η Fiat ίδρυσε την Fiat Auto Hellas η οποία και μετονομάστηκε σε FCA Greece.