O αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν καθημερινά το Facebook αυξήθηκε σε δύο δισεκατομμύρια κατά μέσο όρο τον Δεκέμβριο – περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού.
Η μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ανάπτυξη βοήθησε να δημιουργηθεί νέα αισιοδοξία για την εταιρεία, η οποία δέχεται πιέσεις καθώς το κόστος «επιβίωσής» της αυξάνεται και οι πωλήσεις διαφημίσεων υποχωρούν.
Οι μετοχές της μητρικής εταιρείας Meta σημείωσαν άνοδο άνω του 15% στις μετασυναλλακτικές συναλλαγές, καθώς ο επικεφαλής Μαρκ Ζούκερμπεργκ κήρυξε το 2023 ως το «έτος της αποτελεσματικότητας». Είπε, δε, ότι επικεντρώθηκε στη μείωση του κόστους.
«Βρισκόμαστε σε ένα διαφορετικό περιβάλλον τώρα», είπε, δείχνοντας τα έσοδα της εταιρείας, τα οποία μειώθηκαν το 2022 για πρώτη φορά στην ιστορία της μετά από χρόνια διψήφιας αύξησης.
«Δεν προβλέπουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί, αλλά δεν νομίζω επίσης ότι θα επανέλθει στην προηγούμενη κατάσταση».
Η Meta, στην οποία ανήκουν επίσης το Instagram και το WhatsApp, ανακοίνωσε πέρυσι μια σημαντική αναδιάρθρωση, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των χώρων γραφείων και της περικοπής 11.000 θέσεων εργασίας ή περίπου του 13% του προσωπικού.
Η εταιρεία δήλωσε ότι οι κινήσεις αυτές της κόστισαν 4,6 δισ. δολάρια πέρυσι – πλήττοντας τα κέρδη της, τα οποία σχεδόν μειώθηκαν στο μισό. Παρόλα αυτά, της απέφερε κέρδη 23,2 δισ. δολαρίων για το έτος.
«Το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά, αλλά νομίζω ότι την τελειώσαμε έχοντας κάνει καλή πρόοδο» δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ.
Τους τρεις μήνες έως τον Δεκέμβριο, η εταιρεία δήλωσε ότι τα έσοδα ήταν 32,2 δισ. δολάρια, μειωμένα κατά 4% σε σχέση με πέρυσι.
Η Meta είχε θορυβήσει τους επενδυτές πέρυσι, όταν ανακοίνωσε την πρώτη μείωση των καθημερινών χρηστών του Facebook στην ιστορία της και σήμανε ότι εστιάζει τις επενδύσεις της στην εικονική πραγματικότητα, γνωστή ως metaverse.
Αλλά τον Δεκέμβριο, ο αριθμός των χρηστών στην ιστοσελίδα καθημερινά, αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, προσθέτοντας χρήστες ακόμη και στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Η Meta δήλωσε ότι ο αριθμός των ατόμων που δραστηριοποιούνται καθημερινά σε όλες τις εφαρμογές της ήταν αυξημένος κατά 5% σε σχέση με πέρυσι.
Ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι η εταιρεία σημειώνει πρόοδο λόγω των Reels στο οποίο έχει επικεντρωθεί καθώς αντιμετωπίζει αντιπάλους όπως το TikTok, που έχουν κερδίσει έδαφος, ιδίως μεταξύ των νεότερων χρηστών.
Ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι οι προσπάθειες αυτές άρχισαν να αποδίδουν και τα διαφημιστικά έσοδα άρχισαν να αυξάνονται.
Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι θα δαπανήσει επιπλέον 40 δισ. δολάρια για την επαναγορά μετοχών, οι οποίες έπεσαν απότομα πέρυσι εν μέσω αμφιβολιών των επενδυτών για την κατεύθυνση της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη: