Όπως είναι φυσικό, η F1 ως κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πληρώνει καλύτερα από κάθε άλλη κατηγορία αγώνων. Πόσα χρήματα, όμως, κέρδισε κάθε οδηγός του grid το 2022;

Υποθέτουμε ότι οι περισσότεροι αναγνώστες έχουν μία ιδέα για το ποιοι είναι οι πιο ακριβοπληρωμένοι οδηγοί της F1. Ωστόσο, ακόμη και εκείνοι που δεν βρίσκονται ανάμεσα στους υψηλότερα αμειβόμενους κερδίζουν ποσά τα οποία μόνο να ονειρευτούν μπορούν οι περισσότεροι από εμάς.

Οι ομάδες είναι αρκετά φειδωλές στην δημοσιοποίηση λεπτομερειών από τα συμβόλαια που υπογράφουν με τους οδηγούς τους. Παρά ταύτα, πάντα υπάρχουν διαρροές κατά καιρούς οι οποίες μας δίνουν μια αρκετά καλή ιδέα για το που κυμάνθηκαν οι μισθοί των 20 οδηγών. Τουλάχιστον για το 2022.

Ο Lewis Hamilton είναι ο δεύτερος πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός του grid. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής κερδίζει με το παρόν του συμβόλαιο περί τα 35 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Η συμφωνία είναι μέχρι και το τέλος της επόμενης σεζόν, ωστόσο και οι δύο πλευρές φαίνονται διατεθειμένες να ανανεώσουν την συνεργασία τους. Σε ότι αφορά τον νέο teammate του Βρετανού, το ποσό είναι αρκετά μικρότερο. Ο Geroge Russell έχει διετές συμβόλαιο με την Mercedes που του αποφέρει 8 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Oracle Red Bull Racing

Ο Max Verstappen  είναι από φέτος ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός στην F1. Το παρόν του συμβόλαιο θα του αποφέρει περί τα 55 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Η αύξηση αυτή ήρθε ως αποτέλεσμα της επέκτασης του συμβολαίου του Ολλανδού με την Red Bull στις αρχές του 2022.

Διετή επέκταση, όμως, έκανε και ο Sergio Perez με την ομάδα τον Μάιο του 2022. Σύμφωνα με αυτήν θα κερδίζει 10 εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο μέχρι και το 2024.

Scuderia Ferrari

Στην Ferrari δεν υπάρχει ξεκάθαρα νούμερο ένα οδηγός. Και τα συμβόλαια των Leclerc-Sainz το επιβεβαίωναν μέχρι πρόσφατα. Οι δύο οδηγοί κέρδιζαν ετησίως από 12 εκατομμύρια δολάρια κατά τις δύο προηγούμενες σεζόν. Σύμφωνα με πληροφορίες, όμως, ο Charles θα αμείβεται με 24 εκατομμύρια δολάρια για κάθε ένα από τα εναπομείναντα 2 χρόνια στο συμβόλαιό του. Για τον Μονεγάσκο, βέβαια φημολογείται επέκταση του συμβολαίου του μέχρι και το 2026. Σε μία τέτοια περίπτωση ασφαλώς και η πληρωμή του θα αυξηθεί περαιτέρω.

McLaren F1 Team

Οι εντυπωσιακές επιδόσεις του Lando Norris έπεισαν την McLaren να ανανεώσει την συνεργασία της με τον Βρετανό μέχρι και το 2025. Ο Lando θα γίνεται πλουσιότερος κατά 24 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, σύμφωνα με το νέο του συμβόλαιο. Από την άλλη η αμοιβή του Ricciardo ανήλθε στα 15 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ήταν, όμως, η τελευταία χρονιά για τον Αυστραλό στην ομάδα. Παρά το ότι υπήρχε ακόμη ένας χρόνος στο συμβόλαιό του, η McLaren προτίμησε να αποζημιώσει τον Daniel -φημολογείται με πάνω από 10 εκατομμύρια– για την πρόωρη ολοκλήρωση της συνεργασίας τους, για χάρη του Piastri.

Το συμβόλαιο του Oscar Piastri είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με εκείνο του συμπατριώτη του. Φημολογείται ότι ο Oscar στην πρώτη του σεζόν θα κερδίσει δύο εκατομμύριο δολάρια. Χωρίς να υπολογίζονται, φυσικά, τα μπόνους επιδόσεων.

Alpine F1 Team

Ο Fernando Alonso δεν θα οδηγεί του χρόνου για την Alpine. Κατά συνέπεια η γαλλική ομάδα θα “απαλλαχθεί” και από τα 18 εκατομμύρια ευρώ που της κόστιζε ετησίως ο Ισπανός; Όχι ακριβώς. Φημολογείται ότι ο Pierre Gasly που τον αντικατέστησε θα κερδίζει γύρω στα 15 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Από την άλλη, ο Esteban Ocon πληρώνεται με “μόλις” 5 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.

Scuderia AlphaTauri

Ο Pierre Gasly κέρδισε στην τελευταία του σεζόν με την AlphaTauri επίσης 5 εκατομμύρια δολάρια. Αντιθέτως, η αμοιβή του Tsunoda ήταν σημαντικά χαμηλότερη, λίγο πάνω από τις 700 χιλιάδες δολάρια. Για το 2023 η ιταλική ομάδα θα έχει το φθηνότερο οδηγικό δίδυμο. Φημολογείται ότι οι De Vries και Tsunoda θα κερδίζουν δύο και ένα εκατομμύριο δολάρια αντίστοιχα.

Aston Martin Cognizant F1 Team

Ο Sebastian Vettel αποφάσισε να αποχωρήσει στο τέλος του 2022. Αυτό, θα του στερήσει -πέρα από το προνόμιο του να οδηγεί στην F1- περί τα 13 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Όχι ότι ο Seb δεν έχει βγάλει ήδη αρκετά χρήματα από την μεγάλη καριέρα του.

Σε ότι αφορά τον Stroll, φημολογείται ότι πληρώνεται με 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Μάλλον, η μόνη ομάδα που είναι διατεθειμένη να πληρώνει τόσα λεφτά στον Καναδό. Σε ότι αφορά την αμοιβή του Alonso αυτή φημολογούταν ότι θα άγγιζε τα 20 εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα ποσό το οποία δεν ξεπερνάει  τα 5 εκατομμύρια, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα όποια μπόνους.

Williams Racing

Ο Albon ανανέωσε πριν από λίγες μέρες με την Williams. Το πιθανότερο είναι πώς θα πληρώνεται κατά τι περισσότερο από τα 2 εκατομμύρια που προβλέπει η τρέχουσα συμφωνία των δύο πλευρών. Η αμοιβή του Latifi άγγιξε τα 900 χιλιάδες ευρώ στην τελευταία του σεζόν στην F1. Για τον αντικαταστάτη του Καναδού, Logan Sargeant η αμοιβή του θα κυμαίνεται μεταξύ 500.000 και 1.000.000 δολαρίων.

Alfa Romeo Racing F1 Team Orlen

Η ετήσια αποζημίωση του Valtteri Bottas δείχνει πόσο μετράει η προϋπηρεσία του στην Mercedes. Ο Φιλανδός θα γίνεται κατά 10 εκατομμύρια δολάρια πλουσιότερος κάθε χρόνο μέχρι και το 2025. Από την άλλη, ο Zhou αμείφθηκε με 900 χιλιάδες δολάρια το 2022 αλλά το 2023 η αποζημίωσή του θα αγγίξει τα δύο εκατομμύρια δολάρια.

Haas F1 Team

Ο Kevin Magnussen είναι ένας γρήγορος αλλά και έμπειρος οδηγός F1. Για τον λόγο αυτό η Haas θα πληρώνει ετησίως 5 εκατομμύρια ευρώ για τις υπηρεσίες του μέχρι και το 2023. Αντιθέτως, πιο συγκεχυμένα ήταν τα πράγματα στην περίπτωση του Mick Schumacher.

Ο Γερμανός πληρωνόταν ουσιαστικά από την Ferrari -κοντά στο 1 εκατομμύριο ευρώ ανά έτος- όμως δεν ανανέωσε με την ακαδημία οδηγών της Scuderia πέραν του 2022. Αυτό, τον οδήγησε εν τέλει και εκτός ομάδας για χάρη του Nico Hulkenberg. Ο Nico έχει υπογράψει διετές συμβόλαιο το οποίο θα του αποφέρει 2 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Διαβάστε περισσότερα