Όταν η Formula 1 ανακοίνωσε την επιστροφή της στο Λας Βέγκας τον περασμένο Μάρτιο, η κίνηση αυτή χαρακτηρίστηκε ως ο «τέλειος γάμος της ταχύτητας και της γκλαμουριάς» από τον Γκρεγκ Μαφέι, CEO της Liberty Media, στην οποία ανήκει η F1.
Η τελευταία φορά που τα μονοθέσια της F1 έτρεξαν στο Λας Βέγκας ήταν το 1982. Πλέον όμως η Formula 1 έχει Αμερικανούς ιδιοκτήτες και έχει κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα στις ΗΠΑ με άλλα δυο GP στο Μαϊάμι και στο Τέξας.
Οι αντιδράσεις για τη διεξαγωγή του Grand Prix στο Λας Βέγκας
Μπορεί οι υπεύθυνοι της περιοχής και της F1 να δηλώνουν χαρούμενοι, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για όλους. Αρχικά πρέπει να τονίζουμε ότι το Λας Βέγκας είναι μια πόλη που φιλοξενεί περισσότερους από 30 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο και αν κάποιος έχει προγραμματίσει τις διακοπές του τις ημέρες που θα βρίσκεται η Formula 1 στην περιοχή, τότε η ζωή του μπορεί να γίνει αρκετά δύσκολη.
Την ίδια ώρα οι ντόπιοι είναι ενοχλημένοι με τις κατασκευές που έχουν γίνει, καθώς δεν υπάρχει πίστα και ο αγώνα θα διεξαχθεί στους δρόμους της πόλης. Σοβαρά παράπονα υπάρχουν για τον θόρυβο κάτι που θα κορυφωθεί όταν οι κινητήρες των 22 μονοθεσίων θα αρχίσουν να «ουρλιάζουν».
Παράλληλα η επιλογή να γίνει ο αγώνας τέτοια εποχή και μάλιστα νύχτα κάνει πολλούς να ισχυρίζονται ότι οι υπεύθυνοι σκέφτηκαν πρώτα όλα τα άλλα και μετά το ίδιο το άθλημα καθώς οι θερμοκρασίες θα είναι υπερβολικά χαμηλές.
«Σίγουρα αντιμετωπίζουμε κάποιες νέες προκλήσεις που δεν είχαμε ποτέ στο παρελθόν, αλλά νομίζω ότι θα είναι θεαματικό», δήλωσε ο Ρος Μπρον, πρώην CEO του πρωταθλήματος της Formula 1.
Το κόστος φτάνει τα 500 εκατομμύρια δολάρια
Η μετατροπή των δρόμων του Λας Βέγκας σε πίστα αγώνων είχε σημαντικό κόστος. Κυρίως γιατί έπρεπε να στηθεί το Paddock (το γκαράζ για τις 10 ομάδες και τους μηχανικούς), αλλά και μια κερκίδα 18.000 θέσεων και πολυτελείς σουίτες.
Συνολικά η F1 αναμένεται να πληρώσει 500 εκατομμύρια δολάρια για να δημιουργηθούν οι συνθήκες που απαιτούνται για να γίνει ένας αγώνας χωρίς προβλήματα, σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα review-Journal.
Βέβαια, αν όλα πάνε όπως τα έχει υπολογίσει η έκθεση της εταιρείας ερευνών Applied Analysis, οι άνθρωποι της F1 και οι τοπικές αρχές θα δικαιωθούν καθώς υπάρχουν προβλέψεις που αναφέρουν ότι το οικονομικό όφελος μπορεί να φτάσει τα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια από τον πρώτο αγώνα. Αυτό το ποσό είναι υπερδιπλάσιο από αυτό που η ίδια εταιρεία διαπίστωσε ότι θα ήταν ο οικονομικός αντίκτυπος του Super Bowl στο στάδιο Allegian στο Λας Βέγκας το επόμενο έτος, σύμφωνα με την Review-Journal.
Ξεφούσκωσε το ενδιαφέρον
Σύμφωνα με μια εκτίμηση από το CBS affiliate 8 new Now, οι τιμές των ξενοδοχείων εκτοξεύθηκαν πάνω από 300% για το διήμερο του αγώνα, όταν έγιναν γνωστές οι ημερομηνίες. Οι μέσες τιμές των εισιτηρίων για τις θέσεις στις κερκίδες ήταν 2.000 δολάρια.
Τώρα, οι τιμές των εισιτηρίων στις πλατφόρμες μεταπώλησης έχουν πέσει, καθώς η προσμονή για τον μεγάλο αγώνα έχει αρχίσει να «ξεφουσκώνει». Οι τιμές για θέσεις σε κερκίδες έχουν πτώση περίπου 35%, από 1645 σε 1060 δολάρια, τον τελευταίο μήνα. Οι τιμές των ξενοδοχείων επίσης έχουν μειωθεί, αν και εξακολουθούν να είναι υψηλότερες από το συνηθισμένο.
Μια πηγή που μίλησε στο Insider, υποστήριξε ότι οι τιμές των εισιτηρίων από την πλευρά των διοργανωτών δεν έχουν αλλάξει. Ωστόσο δεν μπορούσε να μιλήσει εκ μέρους των πλατφορμών μεταπώλησης.
Πρόκληση για τις ομάδες και τους μηχανικούς
Ο Ρος Μπρον, που συνεργάστηκε στενά για να γίνει το Grand Prix στο Λας Βέγκας από τη θέση του CEO της F1, δήλωσε ότι ο το κρύο είναι κάτι που οι διοργανωτές δεν εκτίμησαν σωστά.
«Το μόνο πράγμα που δεν είχαμε λάβει υπόψη μας αρχικά, αλλά η εταιρεία ελαστικών έχει ασχοληθεί με αυτό είναι ότι κάνει πολύ κρύο τη νύχτα», δήλωσε. «Το να δουλέψουν τα μονοθέσια σε αυτές τις θερμοκρασίες θα είναι μια πρόκληση».