Στη σημασία των έργων υποδομής στον τουρισμό -με αφορμή το Μετρό της Θεσσαλονίκης– όπως και στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου χρηματοδότησης για τις εταιρίες που κατασκευάζουν τέτοια έργα αναφέρθηκε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat , μιλώντας στο συνέδριο Greece Talks που διοργανώνει το Travel.gr και το Πρώτο Θέμα σε συζήτηση με τον υπουργό Επικρατείας, Σταύρο Παπασταύρο και τους κ.κ. Αλέξανδρο Εξάρχου, Αντιπρόεδρο ΔΣ & Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat, Γιώργο Βήλο, Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece και τον Θάνο Βλαχόπουλο, Γενικό Διευθυντή, επικεφαλής Εταιρικής Τραπεζικής & Προϊόντων του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς.

«Μία πόλη χρειάζεται σύνδεση του κέντρου της με το αεροδρόμιο. Το 2024 αναμένεται η ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του μετρό, το 2025 θα ολοκληρωθεί η σύνδεση με Καλαμαριά. Αλλά η σύνδεση με το αεροδρόμιο είναι απαραίτητη. Όπως και γενικότερα η βελτίωση των υποδομών της Θεσσαλονίκης στις συγκοινωνίες», είπε και συνέχισε:

«Για να εξασφαλιστεί η ταχύτητα χρειάζεται να αλλάξει και ο τρόπος που εκτελούνται τα έργα. Με τον υφιστάμενο νομοθετικό σχεδιασμό οι τράπεζες δεν μπορούν να δώσουν εγγυητικές επιστολές στις εταιρείες που πραγματοποιούν τα έργα. Χρειάζεται αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου» είπε ο κ. Εξάρχου τονίζοντας πως «η απαράδεκτη καθυστέρηση» 30 χρόνων για το μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν να κάνουν και με αυτό.

Από τους 13 σταθμούς οι 11 είναι έτοιμοι

Για τη σημασία του μετρό της Θεσσαλονίκης μίλησε ο Νικόλαος ΚουρέταςΔιευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη». 

Ο κ. Κουρέτας ξεκαθάρισε πως «μπορεί να μην το πιστεύετε, αλλά το μετρό θα τελειώσει. Αρχικά από τους 13 σταθμούς οι 11 είναι έτοιμοι. Μένει ο σταθμός Βενιζέλου, όπου οι αρχαιολογικές μελέτες ολοκληρώνονται τον Μάρτιο. Πρόκειται για ένα υπερσύγχορο μετρό, με 33 συρμούς χωρίς οδηγό, με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, μάλιστα θα είναι το 8ο μετρό σε όλη την Ευρώπη με τις συγκεκριμένες υποδομές».

Παράλληλα αποκάλυψε πως μέσα στον επόμενο ένα με 1,5 μήνα θα γίνει η παρουσίαση μίας μεγάλης συγκοινωνιακής μελέτης που διήρκεσε 2,5 χρόνια και αυτή αφορά στο πώς μπορούν να συνδεθούν όλα τα μέσα μεταφοράς, καθώς αυτός είναι απαραίτητη προϋπόθεση περαιτέρω επέκτασης του μετρό.

Παπασταύρου: Το γεγονός ότι φέτος θα υπάρχει γραμμή Μετρό θα σημάνει πολλά για την πόλη, είναι ένα μέτρο που θα βοηθήσει 300.000 πολίτες

Για το πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης η οποία ολοένα και αναπτύσσεται μέσω των υποδομών και κατά συνέπεια στον τουριστικό τομέα, μίλησε ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου μιλώντας επίσης στο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη».

Ο κ. Παπασταύρου σημείωσε πως η Θεσσαλονίκη έχει μία απαράμιλλη φυσική ομορφιά και πως τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε μία όχι ισοδύναμη ανάπτυξη με την Αθήνα. «Αυτό αλλάζει γιατί είναι κεντρική πολιτική της κυβέρνησης, η ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης, γιατί οι γεωπολιτικές εξελίξεις οδηγούν την πόλη να έχει πιο κεντρικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή», είπε ο υπουργός Επικρατείας.

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στις υποδομές μιλώντας για τον συνδυασμό της παράδοσης του μετρό της πόλης τον ερχόμενο Νοέμβριο με το Fly Over to 2027, τις προσπάθειες να συνδεθεί ο ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις επενδύσεις στα νοσοκομεία, τονίζοντας πως αναβαθμίζουν την εικόνα της πόλης.

Έκανε επίσης ειδική αναφορά στους συνοριακούς σταθμούς λέγοντας πως είναι σε άθλια κατάσταση και πως κάνει προσπάθεια η κυβέρνηση προκειμένου να τους βελτιώσει για να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες οι οποίοι εάν χρειάζονται τρεις ώρες για να περάσουν τα σύνορα, «δεν θα έρθουν», είπε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας ο κ. Παπασταύρου είπε πως οι ιδιωτικές επενδύσεις έχουν δώσει άλλο χρώμα στην πόλη, ενώ βοηθούν πολύ και τα νέα ξενοδοχεία τα οποία είναι «κοσμήματα».

Διαβάστε ακόμη: