Δεν χρειάζεται να κοιτάξει κανείς τους πίνακες των πωλήσεων, αρκεί να ρίξει μια ματιά στους δρόμους και θα διαπιστώσει ότι στην αγορά αυτοκινήτου πραγματοποιείται, με διαρκώς αυξανόμενους ρυθμούς, μια σημαντική αλλαγή.
Ο λόγος φυσικά για την ηλεκτροκίνηση, η οποία κερδίζει συνεχώς έδαφος, αν δεν μιλάμε ήδη για έναν μεγάλο κατακτητή. Τρανταχτή απόδειξη για την έξαρση της ηλεκτροκίνησης αποτελούν τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων του Σεπτεμβρίου στην Ευρώπη (26 χωρών).
Τον περασμένο μήνα, λοιπόν, για πρώτη φορά στη γενική κατάταξη πωλήσεων της «Γηραιάς Ηπείρου», βρέθηκε στην κορυφή ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο! Ποιο ήταν αυτό; Το Tesla Model 3, το οποίο… σάρωσε με 24.591 πωλήσεις τον Σεπτέμβριο, κατακτώντας το 2,6% από το μερίδιο αγοράς.
Σε σύγκριση με το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο το TeslaModel 3 έχει προβάδισμα 6.327 μονάδων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι για πρώτη φορά μας χαιρετά από την κορυφή των μηνιαίων πωλήσεων ένα μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται εκτός Ευρώπης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο παίζουν τα διάφορα κίνητρα και επιδοτήσεις που διατίθενται για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές.
Το top-10 της γενικής κατάταξης για τον μήνα Σεπτέμβριο συμπληρώνεται με το Renault Clio (18.264 μονάδες), το Dacia Sandero (17.988 μονάδες), το Volkswagen Golf (17.507 μονάδες), το Fiat/Abarth 500 (16.349 μονάδες), το Opel Corsa (15.502 μονάδες), το Peugeot 2008 (14.931 μονάδες), το Hyundai Tucson (14.088 μονάδες), το Peugeot 208 (13.895 μονάδες) και το Renault Captur (13.715 μονάδες).
Εκτός από τη γενική κατάταξη, το Tesla Model 3 είναι πρώτο και στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτροκινήτων οχημάτων με 24.512 μονάδες, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ακόμα ένα μοντέλο της αμερικάνικης εταιρίας, το Model Y, με 8.926 μονάδες.
Το σχετικό top5 ολοκληρώνεται από το Volkswagen ID.3 στην τρίτη θέση (8.302 μονάδες), το Renault Zoe στην τέταρτη θέση (6.580 μονάδες) και το Skoda Enyaq (5.942 μονάδες) στην πέμπτη θέση.
Ας αφήσουμε τώρα τις «μάχες» των μοντέλων να δούμε πως κινήθηκε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το Σεπτέμβριο του 2021. Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 25% στις 964.800 μονάδες, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρά πρόβλημα στην παραγωγή τους, εξαιτίας της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών (μικροτσίπ).
Αυτό έχει ως συνέπεια να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων, ακόμα και ένας χρόνος και έτσι πολλοί στρέφονται στα μεταχειρισμένα. Πάντως, μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του έτους, οι συνολικές πωλήσεις ήταν 27% υψηλότερες σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του εξαιρετικά δύσκολου, λόγω της πανδημίας, έτους 2020. Τα αποτελέσματα όμως μέχρι το Σεπτέμβριο δείχνουν ότι αυτή η διαφορά μειώθηκε σε μόλις 7%.