Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών εισέρχονται στη χειμερινή περίοδο με διαφορετικές προοπτικές, αλλά τέσσερις αερομεταφορείς ξεχωρίζουν με αξιολογήσεις “αγοράς” ή “υπεραπόδοσης” από την Bernstein Research.

Η τελευταία έκθεση της εταιρείας για το Γ’ τρίμηνο 2025 των Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιρειών επισημαίνει τις ανθεκτικές δυνατότητες κερδοφορίας σε αυτές τις εταιρείες, αναφέροντας την ισχυρή τιμολογιακή δύναμη, τον έλεγχο κόστους και τη ζήτηση για μεγάλες αποστάσεις ως βασικούς παράγοντες

International Consolidated Airlines Group (IAG.LN) βρίσκεται στην κορυφή της λίστας της Bernstein ως η “κορυφαία επιλογή για μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη.”

Η μητρική εταιρεία των British Airways, Iberia και Aer Lingus προβλέπεται να παρουσιάσει προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή 0,68€ το 2025, αυξημένα από 0,55€ το 2024. Η Bernstein έχει θέσει τιμή-στόχο 4,70£ για τη μετοχή.

Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου του ομίλου εκτιμώνται σε 9,59 δισ. € με EBIT 2,01 δισ. €.

Το πλεονέκτημα της IAG προέρχεται από ευνοϊκές διαρθρωτικές τάσεις, ιδιαίτερα τους περιορισμούς προσφοράς και χρονοθυρίδων, με τη δυνατότητα να επιστρέψει περισσότερο από το 50% της κεφαλαιοποίησής της στους επενδυτές τα επόμενα πέντε χρόνια.

Ryanair Holdings (RYA.ID / RYAAY) εξασφαλίζει τη δεύτερη θέση με αξιολόγηση “υπεραπόδοσης” και τιμή-στόχο 28€.

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προβλέπεται να επιτύχει προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή 2,07€ το 2025, αυξημένα από 1,47€ το 2024, με περαιτέρω αύξηση στα 2,24€ που αναμένεται το 2026.

Η Bernstein σημειώνει ότι οι ναύλοι της Ryanair έχουν αυξηθεί κατά 5% έως 6% σε ετήσια βάση στο δεύτερο οικονομικό τρίμηνο, ενώ το κόστος ολόκληρου του έτους αναμένεται να αυξηθεί μόνο κατά 1% έως 3%.

Η εκτίμηση για τα έσοδα της αεροπορικής εταιρείας το τρίτο τρίμηνο ανέρχεται σε 5,42 δισ. € με καθαρά κέρδη 1,63 δισ. €.

Η Bernstein περιγράφει τη Ryanair ως “αρκετά ανθεκτική”, επωφελούμενη από φθηνότερα καύσιμα και διατηρώντας σημαντικό πλεονέκτημα κόστους έναντι των ανταγωνιστών.

Wizz Air Holdings (WIZZ.LN) κατατάσσεται τρίτη με αξιολόγηση “υπεραπόδοσης” και τιμή-στόχο 30£.

Η αεροπορική εταιρεία εξαιρετικά χαμηλού κόστους προβλέπεται να παρουσιάσει κέρδη ανά μετοχή 0,04€ το 2025 πριν από μια σημαντική ανάκαμψη στα 2,48€ το 2026.

Για το τρίμηνο, η Bernstein εκτιμά έσοδα 1,95 δισ. € και καθαρά κέρδη 311 εκατ. €, αμφότερα υπερβαίνοντας τις προσδοκίες της αγοράς.

Η έκθεση τονίζει τη στρατηγική στροφή της Wizz μακριά από τη Μέση Ανατολή για να επικεντρωθεί στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, που περιγράφεται ως “μια περιοχή με χαμηλή διείσδυση που προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες”.

Το χαμηλότερο κόστος καυσίμων και οι μειωμένες κεφαλαιακές δαπάνες αναμένεται να βοηθήσουν τη Wizz να μειώσει το καθαρό χρέος κατά 1 δισ. € και να μειώσει τη μόχλευση από 4,3× σε περίπου 2,3× καθαρό χρέος/EBITDA μέσα σε δύο χρόνια.

Air France-KLM (AF.FP) συμπληρώνει τη λίστα με αξιολόγηση “απόδοσης αγοράς”, αν και η Bernstein διατηρεί μια εποικοδομητική προοπτική.

Η πρόβλεψη EBIT του τρίτου τριμήνου της αεροπορικής εταιρείας ύψους 1,51 δισ. € υπερβαίνει τις εκτιμήσεις της αγοράς κατά 10%, ενώ τα καθαρά κέρδη εκτιμώνται σε 998 εκατ. €, αυξημένα κατά 19% σε ετήσια βάση.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή προβλέπονται στα 6,21€ για το 2025, σε σύγκριση με 2,04€ το 2024. Η έκθεση αναφέρει τη μείωση των πιέσεων κόστους, τη βελτιωμένη ζήτηση για θέσεις premium και τις ισχυρές διαδρομές προς τη Λατινική Αμερική ως θετικούς παράγοντες.

Με το κόστος ανά διαθέσιμη θέση-χιλιόμετρο να αναμένεται να μετριαστεί στο δεύτερο εξάμηνο, η Bernstein καταλήγει ότι η Air France-KLM έχει “την πιο ευνοϊκή προοπτική για το Γ’ τρίμηνο”.

Διαβάστε ακόμη: