Στις 23/02, η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο σήκωσε την αυλαία της με δύο ηχηρά ονόματα να παρουσιάζουν τις συλλογές τους για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2022. O λόγος για τους οίκους Diesel και Fendi που επανέφεραν τον παλμό και τη ζωντάνια στην πρωτεύουσα της μόδας, μέσα από φρέσκιες προτάσεις με μεγάλες δόσεις πειραματισμού και μία εγγενή ανάγκη για ελευθερία. Το παγκόσμιο κοινό της μόδας περίμενε αγωνιωδώς να παρακολουθήσει τις streetwear δημιουργίες του Glenn Martens (καλλιτεχνικού διευθυντή της Diesel) στο πρώτο ζωντανό show του, από όταν ανέλαβε τη διεύθυνση του brand το 2020, αλλά και τις φρέσκιες ιδέες του Kim Jones (καλλιτεχνικού διευθυντή της Fendi) στην προσπάθειά του να εδραιώσει τους δικούς του σχεδιαστικούς κώδικες σε έναν οίκο που βρισκόταν για 54 ολόκληρα χρόνια υπό τη διεύθυνση του αείμνηστου Karl Lagerfeld.

Η δυναμική της Diesel

Μπορεί να μετράμε μόλις 55 μέρες στο ημερολόγιο του νέου έτους, ωστόσο αυτό δε φαίνεται να αποτελεί εμπόδιο στη ραγδαία εξέλιξη του Glenn Martens, ο οποίος έχει καταφέρει να τραβήξει τα φώτα πάνω του έχοντας παρουσιάσει ήδη συλλογές για τρία διαφορετικά ονόματα: Y/Project, Jean Paul Gaultier Couture και Diesel. Η χθεσινή του επίδειξη για το underground brand (Diesel) ήρθε να ταράξει τα νερά της μόδας μέσα από σέξι και διασκεδαστικές δημιουργίες. «Η δυναμική της Diesel είναι το ότι μιλάμε σε τόσους πολλούς ανθρώπους και έτσι μπορούμε να προωθήσουμε τη βιωσιμότητα και να πειραματιστούμε. Είναι καθαρόαιμα κομμάτια Diesel – τα φοράτε στο λεπτό και ζείτε τη ζωή σας. Για μία επιτυχημένη καθημερινότητα!» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο πυρήνας της συλλογής βασίστηκε σε τέσσερα θέματα: ντένιμ, πρακτικότητα, ποπ κουλτούρα και την τέχνη του χειροποίητου, καταλήγοντας σε μία σειρά από αυτόνομα look φτιαγμένα από υλικά που συγκρούονται και αντιπαραβάλλονται και υφές που αλληλεπιδρούν δημιουργικά. Τα τζιν ήταν σχεδόν κατεστραμμένα στη μέση, σα να κρέμονται από μια κλωστή, ενώ στην πραγματικότητα κρατιούνταν από μια εσωτερική ζώνη. Εκτός από το «γνήσιο» τζιν είδαμε το “trompe l’oeil”, την ύφανση ζακάρ που έδωσε την αίσθηση του used τζιν, ή τα ντένιμ κομμάτια με επεξεργασία επίστρωσης φιλμ για δομή και λάμψη σε σακάκια και παντελόνια.

Οι κουκούλες ξεπηδούσαν μέσα από φορέματα, τα flight τζάκετ ήταν διπλής όψεως, ενώ άλλες κουκούλες και φόρμες κόπηκαν αποκαλύπτοντας τα στρώματα της φανέλας που υπήρχαν εσωτερικά.

Τα ποπ φορέματα παρουσιάστηκαν πιο τολμηρά από ποτέ είτε σε μεταλλικό ροζ χρώμα είτε πλεκτά με λογότυπο «D» πάνω στο στήθος. Η μεταλλιζέ μίνι φούστα και ζακέτα έκλειναν με κόπιτσες, ενώ οι κουκούλες και τα παντελόνια από την Diesel Sport αποτέλεσαν την πιο cool πρόταση για άθληση ή clubbing.

Aνάμεσα στα ατού της συλλογής διακρίθηκε η νέα βιώσιμη προσέγγιση του brand, που παρουσίασε τα πρώτα κομμάτια δημιουργημένα από πλήρως ανακυκλωμένο τζιν, βαμβάκι και ελαστίνη βαμμένα με indigo χρώμα χωρίς τη χρήση νερού. Η Diesel φρόντισε να κατασκευάσει επίσης νέα νήματα από τα απορρίμματα της παραγωγής της, δημιουργώντας μια καινοτόμα σειρά: την Diesel Rehab Denim, σε συνεργασία με τους ειδικούς βιωσιμότητας υφασμάτων Tejidos Royo.