Η πανδημία του κορωνοϊού έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στον κλάδο της εστίασης. Η πτώση της κατανάλωσης, τα λουκέτα που πολλαπλασιάζονται στην αγορά, η εκρηκτική άνοδος του delivery, δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά.

Σύμφωνα με έρευνα της BCG, το 2021 θα είναι έτος ψηφιακού μετασχηματισμού του κλάδου της εστίασης. Περίπου $100 δισ. θα πέσουν στην αγορά εστίασης, με απώτερο στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό των αλυσίδων εστίασης. Η πανδημία του κορωνοϊού έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες, με τους
καταναλωτές να αναζητούν τις ανέπαφες συναλλαγές, για λόγους δημόσιας υγείας και ασφάλειας.
ΠΟΣΟ ΘΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ
• Οι ψηφιακές παραγγελίες, σύμφωνα με την BCG, θα αυξηθούν 30% το 2021 και οι εταιρείες θα αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική marketing, με στόχο να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Εκτός, όμως, από το marketing οι τάσεις της αγοράς, για το 2021, σύμφωνα με την έρευνα, έχουν ως εξής:
• Ψηφιακός μετασχηματισμός
• Αυτόματοι σταθμοί παραγγελιοληψίας
• Ενίσχυση εμπειρίας drive through
• Eνδυνάμωση delivery
• Ολικός ανασχεδιασμός των καταστημάτων
• «Έξυπνοι» τρόποι εξυπηρέτησης του κοινού
• Ηλεκτρονικά μενού
• Software για την αυτόματη διαχείριση παραγγελιών και προμηθειών
• Αυτοματοποιημένα συστήματα στην κουζίνα
• Rebranding για πιο σύγχρονα brands
ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ 20% ΤΩΝ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΩΝ
Σύμφωνα με την έρευνα, από τον Σεπτέμβριο του 2020 έχει κλείσει περίπου το 20% των εστιατορίων στις ΗΠΑ, ενώ πριν από τον Σεπτέμβριο έκλεισαν περίπου 100.000 επιχειρήσεις. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην έρευνα υπάρχει μέλλον στον κλάδο. Γιατί όσοι αντέξουν και δεν κατεβάσουν ρολά, θα έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν εκ νέου τους καταναλωτές, σε μία πίτα που θα αυξάνεται εξαιτίας των ηλεκτρονικών αγορών, αλλά θα έχει λιγότερες εταιρείες να ανταγωνίζονται, για την προτίμηση των καταναλωτών. Και αυτή η ευκαιρία είναι άμεσα συνυφασμένη με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ενίσχυση των online αγορών από τους επιχειρηματίες, που δραστηριοποιούνται στην εστίαση.