O 68ος διαγωνισμός της Eurovision έφερε υψηλά ποσοστά στην ΕΡΤ.

Τον τελικό της διοργάνωσης το περασμένο Σάββατο παρακολούθησαν 2.803.082 τηλεθεατές, τον β’ ημιτελικό, στις 9 Μαΐου, με τη συμμετοχή της Μαρίνας Σάττι, 1.620.473 τηλεθεατές και τον α’ ημιτελικό, στις 7 Μαΐου, 851.115 τηλεθεατές.

Πρόκειται για μια πολύ υψηλή επίδοση για τα δεδομένα της ΕΡΤ και της τηλεοπτικής αγοράς, που φέτος έχει σημαντικές απώλειες από τη μετακίνηση του κοινού στο Instagram και στο TikTok.

Η επιλογή της Μαρίνας Σάττι σε καλλιτεχνικό επίπεδο δεν έφερε την ανατροπή, όμως είχε ως αποτέλεσμα να αποκτήσει απήχηση η μουσική της παρουσία.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της σύγχρονης δισκογραφίας ένα τραγούδι με ελληνικό στίχο καταφέρνει να μπει σε παγκόσμια charts.

Η Μαρίνα Σάττι με το «ZARI» κατέλαβε την 11η θέση ανάμεσα σε 37 χώρες αλλά και την 8η θέση του televoting.

Το «ZARI», που κυκλοφορεί από την Golden Records και τη Minos EMI, a Universal Music Company έγινε τριπλά πλατινένιο στην Ελλάδα και βρίσκεται στο Spotify Viral Global Chart, παρουσιάζοντας συνεχώς ανοδική πορεία, ενώ συνεχίζει να καταλαμβάνει μία θέση στα top digital charts σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Λιθουανία, η Εσθονία, το Βέλγιο, η Ελβετία κ.ά.

Τα χασμουρητά της Μαρίνας Σάττι

H Mαρίνα Σάττι θεώρησε ότι με ανόητα χασμουρητά και γκριμάτσες μπορεί να πάρει θέση για τη σύγκρουση Ισραήλ – Χαμάς και τα τραγικά γεγονότα που συμβαίνουν στη Λωρίδα της Γάζας έδωσε την αφορμή για να εκδηλωθεί μια συνδυασμένη επίθεση εναντίον της διοίκησης της ΕΡΤ.

Κεντρικοί στόχοι της επίθεσης είναι ο πρόεδρος της ΕΡΤ Κωνσταντίνος Ζούλας και η στενή συνεργάτιδά του, Λίνα Παπαδάκη, οι οποίοι προφανώς και δεν φέρουν ευθύνη για το αν η Σάτι είναι ανόητη.

Προφανές είναι ότι ο διαγωνισμός της Eurovision είναι ένα επιτυχημένο, δημοφιλές τηλεοπτικό σόου, που όμως κανείς σοβαρός τηλεθεατής δεν το παίρνει πολύ στα σοβαρά.

Λογικά, λοιπόν, μικρή σημασία έχει τι συμβαίνει ή δεν συμβαίνει εκεί και ουδείς εχέφρων άνθρωπος θα εξακολουθούσε να ασχολείται με τις γκριμάτσες της τραγουδίστριας, τους χορευτές της και τους παρουσιαστές.

Ωστόσο τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά. Πρωινές εκπομπές των ιδιωτικών καναλιών κατακεραύνωσαν τον Ζούλα και την Παπαδάκη για τα χασμουρητά και τη χαμηλή επίδοση της τραγουδίστριας, για άστοχες δηλώσεις δύο χορευτών της και για λάθη παρουσιαστών, οι οποίοι ήταν πραγματικά μία άστοχη επιλογή και για την αμάθεια τους, αλλά και γιατί αντί να δεχτούν τα λάθη τους βγάζουν και γλώσσα από πάνω. Θα μου κανείς βέβαια «μια γελοία διοργάνωση παρουσιάζουν, τι θες να βάλουμε ακαδημαικούς;» και πιθανότατα θα έχει δίκιο, αλλά όπως και να’ χει χρειάζεται κάτι καλύτερο.

Ακολούθησαν ορισμένες ιστοσελίδες, παρακολουθήματα των πρωινάδικων, από τα οποία και συγκεντρώνουν το βασικό περιεχόμενό τους.

Και από δίπλα τα γνωστά σκανδαλοθηρικά ταμπλόιντ, μηδενικής κυκλοφορίας, τα οποία έχουν συνήθως ως κεντρικό πρωτοσέλιδο θέμα την αναπαραγωγή κουτσομπολιών και ανοησιών, των πρωινάδικων και των αντίστοιχων ιστοσελίδων.

Συνιστούν τα γεγονότα αυτά ένα θλιβερό φαινόμενο: Κυρίες και κύριοι, ειδικευμένοι σε αυτό το είδος θεματολογίας, διατυπώνουν αλλοπρόσαλλες απόψεις για τους πάντες και τα πάντα, απόψεις περί αισθητικής, περί πολιτικής, περί των ελληνοϊσραηλινών και των ελληνοτουρκικών σχέσεων και κυρίως περί της ΕΡΤ και της ανοχής της κυβέρνησης στα, κατά τα λεγόμενά τους, «ατοπήματα» της διοικησης της, τα οποία όμως δεν…υπάρχουν.

Και βέβαια, έχοντας βαθύτατη άγνοια όλων αυτών, εξαπολύουν από τηλεοράσεων, ιστοσελίδων και εφημερίδων έναν ορυμαγδό από ουρανομήκεις μπαρούφες.

Υπάρχει ωστόσο εξήγηση αυτού του θλιβερού φαινομένου: Η ΕΡΤ είναι στόχος όχι για τα όσα συνέβησαν στην Eurovision.

Είναι στόχος διότι με τη σημερινή διοίκηση έχει παρουσιάσει ένα αξιόλογο ποιοτικό ψυχαγωγικό πρόγραμμα, διότι έχει επιτύχει στον ενημερωτικό τομέα, δημιουργώντας επιπλέον και ένα νέο εξαιρετικό ειδησεογραφικό κανάλι, διότι έχει επεκτείνει προς πολλές άλλες κατευθύνσεις τις δραστηριότητές της, διότι έχει δημιουργήσει το Ertflix – το οποίο ήδη γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και υψηλή επισκεψιμότητα, μεγαλύτερη εκείνης που συγκεντρώνουν άλλες ιδιωτικές ανάλογες πλατφόρμες.

Και όλα αυτά ενοχλούν. Ενοχλούν πολύ. Διότι είναι άκρως ανταγωνιστικά προς ιδιωτικούς φορείς.

Κερασάκι στην τούρτα δε, οι φήμες που κυκλοφόρησαν, τεχνηέντως, ότι ο Κωνσταντίνος Ζούλας έχει υποβάλει την παραίτηση του και ότι «αναμένουμε να δούμε αν θα την κάνει αποδεκτή ο Πρωθυπουργός».

Πρόκειται για μια φήμη – είδηση απόλυτη μπαρούφα καθώς και ποτέ δεν υπήρξε ούτε καν σκέψη για παραίτηση αλλά ακόμη κι αν γίνονταν κάτι τέτοιο, σε κάποια άλλη περίπτωση, για κάποιο υπαρκτό θέμα, δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει αποδεκτή, με την πορεία και την εξέλιξη της ΕΡΤ να αποτελεί εχέγγυο.

Διαβάστε ακόμη: