H ιντερνετική πλατφόρμα Preply συγκέντρωσε συμμετέχοντες με διαφορετική μητρική γλώσσα και μέτρησε τους παλμούς της καρδιάς τους ενώ άκουγαν διάφορες μικρές φράσεις σε συγκεκριμένες γλώσσες.

Το αποτέλεσμα της έρευνας έδειξε ότι τα ιταλικά είναι η πιο θελκτική γλώσσα, με τα ολλανδικά να τερματίζουν.. στην τελευταία θέση προτίμησης των συμμετεχόντων.

Πιο αναλυτικά, όταν οι συμμετέχοντες (άντρες και γυναίκες) άκουγαν τις ιταλικές φράσεις είχαν 23% αύξηση των καρδιακών τους παλμών, ενώ στην δεύτερη θέση με 20% αύξηση των παλμών βρέθηκαν τα πορτογαλικά.

Τα ελληνικά βρέθηκαν στην τρίτη θέση της λίστας μαζί με τα γαλλικά και τα ρωσικά.

Οι γυναίκες φαίνεται πως προτιμούν τα γαλλικά περισσότερο από τους άντρες, με 23% αύξηση των καρδιακών τους παλμών, ενώ οι άντρες συμμετέχοντες δεν έδειξαν τον ίδιο ενθουσιασμό για την γαλλική γλώσσα, με μόλις 17% αύξηση των καρδιακών τους παλμών.

Τελικά όμως, τι είναι αυτό που κάνει μια γλώσσα τόσο αισθησιακή;

Η γλωσσολόγος Aleksandra Stevanovic εξηγεί: «Οι γλώσσες που είναι εύκολες να τις τραγουδήσει κανείς, ακολουθούν το μοτίβο ένα φωνήεν- ένα σύμφωνο, οπότε και η κάθε συλλαβή τελειώνει με ένα φωνήεν. Οι λέξεις αυτές  ακούγονται πιο «μουσικές» στα αυτιά μας και άρα πιο ελκυστικές».

Ολόκληρη η λίστα του Preply:

Ιταλικά (23%)

Πορτογαλικά (20%)

Ελληνικά (18%)

Γαλλικά (18%)

Ρωσικά (18%)

Κινεζικά (17%)

Πολωνικά (17%)

Κορεάτικα (17%)

Γερμανικά (15%)

Ιαπωνικά (15%)

Ινδικά (15%)

Ολλανδικά (12%)

Διαφορά ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες 

Οσον αφορά στο χάσμα μεταξύ των δύο φύλων, παρατηρήθηκε ότι οι άνδρες ήταν λιγότερο «ενθουσιασμένοι» για τους Ολλανδούς ομιλητές, οι οποίοι τους προκάλεσαν αύξηση καρδιακών παλμών της τάξης του 8%.

Οι γυναίκες, από την άλλη, φαίνεται ότι αγαπούν λιγότερο την Ιαπωνική γλώσσα, η οποία τους προκάλεσε αντίστοιχη αύξηση μόλις 9%.

Παράλληλα, οι γυναίκες γοητεύονται περισσότερο από τη Γαλλική γλώσσα, η οποία τους προκάλεσε αύξηση 22% στους καρδιακούς παλμούς. Ο Τζο Σίλβεργουντ, επικεφαλής μετάφρασης στην εταιρεία μάρκετινγκ και διαφήμισης META, ισχυρίστηκε ότι τα πολιτιστικά στερεότυπα για μια χώρα θα μπορούσαν επίσης να καθιστούν τη γλώσσα της περισσότερο ή λιγότερο ελκυστική.

«Μέχρι στιγμής μια από τις πιο γοητευτικές γλώσσες είναι η γαλλική», ανέφερε. «Είναι το “je ne sais quoi” που την κάνει να ακούγεται τόσο γοητευτική, αλλά αυτό οφείλεται στη γλωσσολογία ή σε κοινωνικούς και πολιτιστικούς παράγοντες;». «Εχουμε μια στερεοτυπική αντίληψη για τους Γάλλους με την υψηλή ραπτική, τα εκλεκτά κρασία και τα ρομαντικά αξιοθέατα του Παρισίου», κατέληξε.