Το «καλάθι του νοικοκυριού» δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά, σύμφωνα με έρευνα της «ΕΚΠΟΙΖΩ». Από τις απαντήσεις 1.034 ατόμων (τυχαίο δείγμα), προκύπτει ότι μόλις το 12.7% δηλώνει πολύ ή πάρα πολύ ευχαριστημένο από το μέτρο, ενώ, το 40.2% δεν είναι καθόλου ικανοποιημένο και το 37%, λίγο ικανοποιημένο.

«Καλάθι του νοικοκυριού».

Συγκεκριμένα, τα ευρήματα της έρευνας έχουν ως εξής:

Το 54.3% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι, ενώ, όσοι δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67.7% απάντησε ότι λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά, ανήκουν στο καλάθι.

Το 58.7% αυτών που δεν αγοράζουν από το καλάθι δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές, το 39% απάντησε ότι βρίσκει φθηνότερα προϊόντα από όσα που περιλαμβάνονται σε αυτό, το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο καλάθι, ενώ, το 19.5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό. Αξιοσημείωτο είναι ότι, την περίοδο των εορτών, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων της έρευνας (83.2%) υποστήριξε πως δεν έκανε χρήση κανενός από τα εορταστικά καλάθια (καλάθι του Άη–Βασίλη και εορταστικό).

«Καλάθι του νοικοκυριού».

Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44.4% απάντησε ότι κάνει έρευνα αγοράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδων σούπερ μάρκετ, διαφημίσεων. Το 19.8% δεν κάνει έρευνα αγοράς, ενώ, μόλις το 1.5% ελέγχει μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr.

Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74.5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20% έως και πάνω από 50%.

«Καλάθι του νοικοκυριού».

Μείωση εξόδων για βασικά αγαθά

Ακόμη, ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκασθεί να μειώσει τα έξοδα στα βασικά αγαθά, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής «ασφυξίας» που επικρατεί στη χώρα.

«Καλάθι του νοικοκυριού»..

Σημαντικό, επίσης, εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι το 33.2% ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21.6% να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700€. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της ιστοσελίδας της «ΕΚΠΟΙΖΩ» και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, το διάστημα από 14/12/2022 έως και 22/01/2023.

«Καλάθι του νοικοκυριού».

Διαβάστε ακόμη: