Παγίδες σε ανυποψίαστους καταναλωτές στήνουν επιτήδειοι δημιουργώντας «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών.

Όπως αναφέρει έρευνα της Check Point, κάθε εβδομάδα εντοπίζονται 5.300 ιστοσελίδες, με το φαινόμενο να σημειώνει αύξηση κατά 178% το τελευταίο δίμηνο συγκριτικά με τον μέσο όρος του έτους. Μάλιστα, εταιρικές ιστοσελίδες πέφτουν θύματα αντιγραφής και απάτης, με 1 στα 38 να αφορούν την διάρκεια του Νοεμβρίου, όταν το ποσοστό ήταν 1 στα 352 στις αρχές του χρόνου.

Ο συναγερμός για τις fake ιστοσελίδες έχει σημάνει ενόψει της Black Friday και Cyber Monday, όπου αρκετοί καταναλωτές περιμένουν να προχωρήσουν σε αγορές, καθώς υπάρχουν μεγάλες προσφορές.

Πώς γίνεται η απάτη

 

Οι καταναλωτές συνήθως λαμβάνουν ένα email που τους καλεί να μπουν σε ιστοσελίδα πασίγνωστου οίκου μόδας. Όλα φαίνονται «κανονικά» και οι εκπτώσεις είναι αρκετά μεγάλες. Βέβαια, πρόκειται για μια ιστοσελίδα-απάτη, όπου ο καταναλωτής είτε θα λάβει «μαϊμού» προϊόν ή θα χάσει τα χρήματά του.

Ωστόσο, το χειρότερο σενάριο είναι ότι η ιστοσελίδα αποτελεί πρόσχημα προκειμένου να γίνει υποκλοπή των κωδικών του e-banking. Σύμφωνα με την έρευνα, πίσω από αυτά τα emails κρύβονται τουλάχιστον επτά παρόμοιες «μαϊμού» ιστοσελίδες, που ενεργοποιούνταν και απενεργοποιούνταν σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, με θέλοντας να παγιδεύσουν ανυποψίαστους καταναλωτές και να εξαφανιστούν χωρίς ίχνη.

 

Συστάσεις προς τους καταναλωτές

 

  • Να κάνετε αγορές από αξιόπιστες πηγές, αποφεύγετε διαφημιστικές ιστοσελίδες που έρχονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή social media
  • Προσοχή σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις που μοιάζουν με τις αυθεντικές.
  • Τεράστιες εκπτώσεις, ειδικά σε προϊόντα τεχνολογίας, είναι τουλάχιστον ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά
  • Οι ηλεκτρονικές πληρωμές θα πρέπει να γίνονται μόνο σε ασφαλές περιβάλλον, το οποίο υποδηλώνει το μικρό «λουκέτο», που συνήθως βρίσκεται στην μπάρα, στα αριστερά της ηλεκτρονικής διεύθυνσης
  • E-mails που ζητάνε αλλαγές σε κωδικούς φαίνεται να είναι απάτη