Έναν μηχανισμό ελάφρυνσης, στα πρότυπα του επιδόματος θέρμανσης, προσανατολίζεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση, ως αντίβαρο στις τεράστιες ανατιμήσεις των καυσίμων και με στόχο να ενισχύει κυρίως τα ευάλωτα νοικοκυριά και εν γένει τους αδύναμους.
Αποτελεί, μάλλον, μονόδρομο για την κυβέρνηση να παρέμβει και στο ζήτημα των καυσίμων, διότι το κόστος τους έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη, ενώ υπάρχουν και τα παραδείγματα πολλών ευρωπαϊκών χωρών που μείωσαν τον φόρο στα καύσιμα.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση, μπροστά στην ενεργειακή κρίση που «φούντωσε» από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία προτίθεται να προχωρήσει σε σημαντική αύξηση της επιδότησης στα ενεργειακά τιμολόγια.
Ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης υποστηρίζει πως δεν πρέπει και δεν πρόκειται να «χαμηλώσει» ο φόρος στα καύσιμα. Για πρώτη φορά, ωστόσο, κυβερνητικά στελέχη, όπως οι Οικονόμου, Σταϊκούρας, Σκρέκας, αφήνουν ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις και στα καύσιμα.
Διάφορα σενάρια «κυκλοφορούν» σχετικά με τη μέθοδο που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση στο ζήτημα των καυσίμων. Το επικρατέστερο, προς ώρας, έχει επιδοματική «λογική» και προσομοιάζει με το πλαίσιο που εφαρμόζεται στο επίδομα θέρμανσης. Προβλέπει, δηλαδή, τη δημιουργία ενός μηχανισμού, όπου οι δικαιούχοι-που θα λαμβάνουν επίδομα- θα επιλέγονται με βάση εισοδηματικά κριτήρια, υποβάλλοντας τις σχετικές αιτήσεις σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Σύμφωνα, πάντως, με τις εκτιμήσεις των ειδικών η τιμή της βενζίνης είναι πιθανό να πιάσει τα δυσθεώρητα ύψη των 2,5 ευρώ ανά λίτρο. Ήδη, σε νομούς όπως οι Κυκλάδες(2,132) και τα Δωδεκάνησα (2,075) άλλωστε, η 95άρα βενζίνη έχει ξεπεράσει εδώ και εβδομάδες τα 2 ευρώ/λίτρο. Η τιμή της απλής αμόλυβδης την 1η Ιανουαρίου του 2022 ήταν 1,74 ευρώ/λίτρο, κάτι που συνεπάγεται πως μέσα σε δύο μήνες, η τιμή έχει αυξηθεί πάνω από 34%. Παρόμοια αύξηση βλέπουμε και στο diesel, αφού την 1η Ιανουαρίου του 2022 η τιμή του ήταν κατά μέσο όσο 1,48 ευρώ/λίτρο και τώρα φτάνει το 1,68 ευρώ/λίτρο.