Η διάσημη σοκολάτα Toblerone κάνει στροφή στην ιστορική και πολιτισμική της ταυτότητα, παρουσιάζοντας μια νέα συσκευασία που σηματοδοτεί την επανασύνδεσή της με την ελβετική κληρονομιά. Η αλλαγή αυτή έρχεται μετά από την περσινή αφαίρεση της χαρακτηριστικής κορυφής Matterhorn από τη συσκευασία της σοκολάτας, η οποία είχε προκαλέσει αίσθηση.
Η απόφαση να αφαιρεθεί το Matterhorn συνδέεται με τη μεταφορά μέρους της παραγωγής στην Μπρατισλάβα της Σλοβακίας, γεγονός που προκάλεσε νομικές επιπλοκές λόγω ελβετικού νόμου που προστατεύει την πολιτισμική ταυτότητα προϊόντων.
Ο νόμος που άλλαξε το πρόσωπο της σοκολάτας
Η Toblerone, μετά τη μεταφορά παραγωγής, δεν πληρούσε πλέον τα κριτήρια του λεγόμενου «νόμου περί ελβετικότητας» που ισχύει από το 2017. Ο συγκεκριμένος νόμος περιορίζει τη χρήση της ελβετικής σημαίας και άλλων εθνικών συμβόλων στα προϊόντα, εκτός αν πληρούνται αυστηρές προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα, το 80% των πρώτων υλών και το μεγαλύτερο μέρος της επεξεργασίας πρέπει να πραγματοποιούνται εντός Ελβετίας.
Ως αποτέλεσμα, η εμβληματική κορυφή Matterhorn αποσύρθηκε από τις συσκευασίες των σοκολατών που παράγονται εκτός ελβετικού εδάφους, γεγονός που ερμηνεύτηκε ως απώλεια μιας ισχυρής πολιτισμικής αναφοράς.
Επένδυση 65 εκατ. φράγκων στη Βέρνη
Σε μια προσπάθεια αποκατάστασης της σχέσης της με την ελβετική της ταυτότητα, η Toblerone ανακοίνωσε επένδυση 65 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων στη μονάδα παραγωγής της στη Βέρνη. Η ενίσχυση αυτή θα επιτρέψει την επιστροφή της ελβετικής σημαίας στη συσκευασία, αλλά και την επανεπιβεβαίωση της θέσης της Toblerone ως «πρέσβειρα» της ελβετικής σοκολατοβιομηχανίας.
Όπως δήλωσε ο Ίαν Λίβινγκστον, πρόεδρος της μάρκας και υπεύθυνος για την παγκόσμια λιανική πώληση σε ταξιδιωτικά σημεία, «η Toblerone παραμένει μία από τις πιο γνωστές σοκολατοβιομηχανίες στον κόσμο με τεράστιες δυνατότητες».
Η Βέρνη ως καρδιά της Toblerone
Από την πλευρά του, ο Τιμ Σπίκενμπαουμ, διευθυντής του εργοστασίου της Βέρνης, υπογράμμισε ότι η παραγωγική μονάδα της εταιρείας κατασκευάζει κατά μέσο όρο τέσσερα εκατομμύρια προϊόντα ημερησίως. Χαρακτήρισε τη νέα επένδυση ως ενίσχυση της θέσης της Βέρνης ως «καρδιά του τριγωνικού εμπορικού σήματος».
Με αυτή την κίνηση, η εταιρεία επιδιώκει όχι μόνο την ενίσχυση της εικόνας της Toblerone ως ελβετικσής σοκολάτας, αλλά και την αποκατάσταση μιας πολιτισμικής σύνδεσης που υπήρξε επί δεκαετίες το σήμα κατατεθέν της.
Διαβάστε ακόμη:
- Πέθανε ο Πάπας Φραγκίσκος – Σε πένθος η Καθολική Εκκλησία
- Κυριάκος Μητσοτάκης για 21η Απριλίου: «Η ιστορική μνήμη γίνεται ώριμη δύναμη»
- Άρης Μουγκοπέτρος: Υπέστη σοβαρό τραυματισμό από έκρηξη κροτίδας
- Προαστιακός Δυτικής Αττικής: Έως τις Αρχές του 2027 σε λειτουργία – Ποιους σταθμούς θα περιλαμβάνει