Με ένα πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 95 εκατ. ευρώ, το οποίο επιβεβαιώνει τη στρατηγική της δέσμευση για βιώσιμη ανάπτυξη, τεχνολογική καινοτομία και διαρκή ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της η METRO AEBE προχωρά στο 2025.

Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον, όπως είναι αυτό του οργανωμένου λιανεμπορίου, ο πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης παρουσίασε χθες τα σχέδια της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια. Δεν θα μπορούσε βέβαια να μην αναφερθεί στις κυβερνητικές παρεμβάσεις, που δημιουργούν ένα οικονομικό περιβάλλον, το οποίο είναι ασύμβατο με την ελεύθερη αγορά, αναφερόμενος στον νόμο για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, ο οποίος καλώς εχόντων των πραγμάτων αναμένεται να κλείσει τον κύκλο του στις 30 Ιουνίου 2025.

Όπως είπε ο κ. Παντελιάδης χαρακτηριστικά, μετά από αυτό «ελπίζουμε να αρχίσει να απελευθερώνεται η αγορά προς όφελος όλων». Όσον αφορά τον πληθωρισμό, όπως σχολίασε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, «τα πράγματα πάνε καλά, καμία σχέση με τα τραγικά νούμερα που βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια». Ωστόσο δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να έχουμε κάποιες «εξάρσεις» τιμών σε κάποια μεμονωμένα προϊόντα. Όπως το κακάο και ο καφές που το τελευταίο διάστημα οι τιμές έχουν ανέβει αισθητά εξαιτίας της μειωμένης παραγωγής.

Οικονομικά στοιχεία

Στα 1,62 δισ. έφτασαν οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις της METRO AEBE για το 2024, αυξημένες κατά 1,9%. Η πρόβλεψη για το 2025 είναι ο κύκλος εργασιών αναμένεται να φθάσει τα 1,7 δισ.. Επίσης η οργανική ανάπτυξη συνεχίστηκε με τη 26 νέα καταστήματα στο δίκτυο.

Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 75 εκατ. έναντι 77,2 εκατ. το 2023 (μείωση 2,8%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 23 εκατ. έναντι 31,4 εκατ. το προηγούμενο έτος, (μείωση 26,7%). Τα κέρδη προ φόρων αντιστοιχούν στο 1,4% των καθαρών πωλήσεων. Οι επενδύσεις για το 2024 ανήλθαν σε 47 εκατ. με το μεγαλύτερο ποσοστό να έχει απορροφηθεί για την ανάπτυξη του δικτύου.

Όπως εξήγησε ο κ. Παντελιάδης, η κερδοφορία επηρεάστηκε σημαντικά τόσο από εξωγενείς πιέσεις, όπως οι αυξήσεις σε ενέργεια, καύσιμα, ενοίκια αλλά και επιτόκια και φυσικά από τις συνεχιζόμενες παρεμβάσεις στην εμπορική πολιτική.

Χαρακτηριστικό είναι, όπως ανέφερε, ότι το ύψος των αμοιβών και παροχών ξεπερνάει τα 227 εκατ., αυξημένο κατά 19 εκατ. σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης είναι κάτι που πρέπει να συνεχιστεί. Η αύξηση στο κόστος ενέργειας έφτασε τα +2,4 εκατ. Το 2024 και οι τόκοι ήταν αυξημένοι +1,5 εκατ.. Επίσης η συμβολή της METRO στην εθνική οικονομία μέσω άμεσων και έμμεσων φόρων άγγιξε τα 108,2 εκατ..

Στο επίκεντρο της επενδυτικής στρατηγικής της METRO ΑΕΒΕ βρίσκονται οι υποδομές, η επέκταση του δικτύου και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Ήδη προγραμματίζεται η κατασκευή ενός νέου Κέντρου Διανομής στον Ασπρόπυργο, που θα ενισχύσει ουσιαστικά την εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ παράλληλα προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς το πλάνο για την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, με τη δημιουργία νέων σημείων My market και My market Local.

Για το 2025 η εταιρεία έχει σχεδιάσει να ανοίξει τρία νέα καταστήματα ενώ παράλληλα υλοποιεί ένα δυναμικό πλάνο ανακαινίσεων σε 9 επιπλέον. Η αλυσίδα σήμερα αριθμεί 270 καταστήματα, εκ των οποίων τα 43 είναι My market Local, τα οποία αναπτύσσονται με τη μέθοδο του franchise.

Μάλιστα στα συγκεκριμένα καταστήματα, ο ρυθμός ανάπτυξης πωλήσεων είναι μεγαλύτερος από 40%, ενώ το 35% των καταστημάτων ξεπερνάει σε πωλήσεις το υψηλό σενάριο του business plan, σε λιγότερο από 13 μήνες λειτουργίας μεσοσταθμικά.

Το 2025 θα προστεθούν συνολικά 33 νέα καταστήματα στο δίκτυο της αλυσίδας και στο τέλος της χρονιάς τα My market Local θα είναι 70 συνολικά, εκ των οποίων τα 14 θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη.

Αναπόσπαστο μέρος της επενδυτικής στρατηγικής αποτελεί και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας. Με πάνω πολλά έργα τεχνητής νοημοσύνης να βρίσκονται σε πιλοτικό στάδιο, και σημαντικές επενδύσεις σε ταμεία self-check out, ηλεκτρονικά ταμπελάκια, κ.α. Όπως είπε ο κ. Παντελιάδης, το 2025 θα προσθέσουμε 125 ταμεία σε 21 καταστήματα, ενώ τα ηλεκτρονικά ταμπελάκια θα μπουν σε 11 καταστήματα ειδικά στα νησιά.

Το βάρος στα νησιά

Το δίκτυο των My market θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια μέσω στοχευμένης οργανικής ανάπτυξης και κυρίως της ανάπτυξης των My market Local. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στους νησιωτικούς προορισμούς, καθώς όπως φαίνεται και από την έρευνα της Circana η Κρήτη και τα νησιά που αποτελούν προορισμούς των τουριστών έχουν την μεγαλύτερη αύξηση σε αξία πωλήσεων.

Μάλιστα, το πρώτο κατάστημα Local θα γίνει στη Μύκονο. Ωστόσο, όπως παραδέχθηκε ο κ. Παντελιάδης, η τουριστική είναι μία αγορά που δεν την ξέρουν καλά. Όπως είπε, «χρειαζόμαστε πιο διευρυμένη εταιρική παρουσία πρέπει να επενδύουμε στα μεγάλα νησιά. Οι τουριστικές περιοχές έχουν ενδιαφέρον. Όμως οι τιμές των ακινήτων είναι πολύ ακριβές».

Στο κομμάτι του χονδρεμπορίου, η METRO συνεχίζει να επενδύει στην πλατφόρμα του Cash & Carry και στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις. Η επέκταση του στόλου διανομής και η αναβάθμιση των κέντρων εξυπηρέτησης δείχνουν τη σαφή πρόθεση της εταιρείας να διατηρήσει τη θέση ηγέτη και σε αυτόν τον τομέα.

Στα πέντε χρόνια λειτουργίας, η επένδυση της METRO στην Κύπρο έχει ωριμάσει και συνεχίζει να αποδίδει θετικά. Το 2024, οι πωλήσεις του καταστήματος στη Λεμεσσό αυξήθηκαν κατά 11% σε σχέση με το 2023, καθώς όλο και περισσότεροι επαγγελματίες εμπιστεύονται τη BEST VALUE ως τον One stop Shop προορισμό για τις αγορές τους. Το νέο κατάστημα στην πόλη της Λευκωσίας, μεγέθους 3.300 τ.μ., είναι ήδη υπό κατασκευή και με τη λειτουργία του θα μεγαλώσει περαιτέρω το αποτύπωμα της εταιρείας.

Διαβάστε ακόμη: